• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

stajlish skrev 2016-05-01 15:28:53 följande:

Precis, man går in i ett tillfälligt klimakterie :D För att sedan spruta igång äggproduktionen! =) Nej, de är nog standard på Sahlgrenska vad jag förstod... o de berodde på vad de ansåg var bäst för individen lite beroende på ålder, orsak för IVF osv.. fick jag förklarat för mig när jag frågade min läkare :) Och eftersom det långa fungerade så bra för mig/oss frra ivf:en så ville dom köra på samma igen! Dock högre dos gonal-f denna gång från början!

Aha okej! Spännande att höra vad de kan göra för att hjälpa till altså. Och hur de anpassar efter varje individ.

Skönt att ni har bakom er att det faktiskt fungerande bra med stimulering och sådär. Hoppas att det fungerar lika bra denna gång! =)
  • KaosArt
    grodan26 skrev 2016-05-01 16:28:13 följande:

Hej och tack :) 

Vi går på Sahlgrenska. Har ätit provera ett par gånger innan och fått mens 4 dagar efter avslutad tablett så jag hoppas inte det går längre än så den här gången. Vill ju bara börja nu!! 

Förstår att du är mitt i sprutandet, håller tummarna för positiva besked snart. 

Och det är verkligen inte konstigt att känslorna går upp och ner. Misstänker att jag kommer att joina dig i gråtandet snart. Tur det är värt det i slutändan!

Okej, skönt att veta ungefär när mensen kommer. Annars är det så mycket som man inte vet när saker ska hända i den här processen. Hoppas den håller sig till planeringen så ni får börja snart!

Ja precis, spruta fem ikväll! Hehe ja vi får gråta ikapp då och peppa varandra ;) jobbigt, men som du säger, förhoppningsvis värd det!
  • KaosArt
    Kvinna84a skrev 2016-05-01 17:17:21 följande:

Hej!

Vi ligger lika i tiden tror jag. Ska oxå börja med orgalutran imorn men jag gör blodprov och vul på tisdag. Min Gyn var ledig imorn :)

Känner igen mig i dina symptom, låg och lätt till tårar. Känner av i äggstockarna och hoppas på att det är positivt för att de växer där inne :) Läkaren kommer se på blodprov och vul hur ni ska gå vidare resten av dagarna.

Ja då ligger vi nog nog ganska lika :) är på femte sprutdagen, du då? Blodprov imorgon som sagt, sedan vet jag inte vilken dag det blir vul. Kanske onsdag kan jag tänka mig, får se vad de säger imorgon!

Nej ingen konkret orsak till varför det inte fungerar för oss, det är frustrerande.

Ja jag är lite orolig att jag känner för lite i äggstockarna, men får som sagt se vad provet säger imorgon.
  • KaosArt
    stajlish skrev 2016-05-01 18:44:42 följande:

Eller hur, vet egentligen inte varför de tyckte jag skulle ha det långa.. men det är ju inget "fel" på mig, utan vi gör ju detta endast pga att min man har för få spermier för att vi ska kunna bli gravida på naturlig väg, men som sagt så funkade det ju bra eftersom vi lyckades bli gravida =) Ja, hoppas på samma lycka denna gång o att de ska gå hela vägen. Plus fler ägg till frysen för ev. syskon hoppas vi också på! Därav högre dos gonal-f denna gång.. va lite lamt förra gången.. o snålt! Men de är ju lite av en testomgång första =)

Nä men de har väl sina anledningar ;)

Ja det hoppas jag på med, att får till frysen för ev. syskon. Men ja de kanske är att hoppas på lite för mycket på första försöket, för det är ju som du säger lite testomgång. Såklart är ju det stora målet att få ett ägg som vill stanna, så får hålla fokus på det och se det som en bonus om vi nu får något till frysen!
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-01 21:12:51 följande:

Håller tummarna för att blodprovet går bra imorgon!

Jag ska också lämna blodprov morgon, NK-cellerna...

Lycka till!

Tack och lycka till till dig med! :)
  • KaosArt
    halfmoon skrev 2016-05-02 10:03:11 följande:

Hej alla!

Jag hakar på er!

Fick samtal från RMC Malmö att vi får börja denna mensen. Så ikväll blir första sprutan. Vi kör kort protokoll.

Jag är gråtmild redan innan vi ens hunnit börja, så undrar hur detta ska sluta! :D

Hej! Välkommen!

Härligt att ni kör igång! Ja gråtmild här med, men äh, lika bra att släppa ut det. Så känner man sig lite lättare ett tag efter iaf :)

Hur länge har ni försökt? Vad beror eran barnlöshet på?
  • KaosArt

Har nu tagit blodprov, de ringde från kliniken för ett tag sedan. Jag ska få sänka min dos menopur till 150IE, hade höga värden. På onsdag blir det nytt blodprov och då ska vi även få göra vul. Åh jag hoppas de har växt på sig fint! Blir så orolig och spänd av allt väntande.

Och Orgalutran ikväll, ser inte fram emot det!

• KaosArt
    stajlish skrev 2016-05-02 19:39:19 följande:

Haha, eller hur!? Så är det nog ;) 

Ja, man ska givetvis va glad om man ens får ett befruktat att sätta in färskt. Ja, man ska nog va glad att man får ett som vi fick till frysen som vi fick på första försöket, inte ens alla som får de ju! Men jag hoppas ändå på fler blastocyster denna gången! :) och att färskförsöket går vägen såklart.. :) Man måste ha hopp! Sen verkar de ju gå för många första gången med va de verkar ju.. Men håller med dig! Helt rätt inställning.. hur ligger ni till? Liksom var är ni i processen nu? :) O vad är er anledning till ivf? Hur gamla är ni? var går ni? :)

Vi är på sprutdag 6 idag, så ska lägga till Orgalutran ikväll. Var och tog blodprov idag och ska sänka dosen Menopur från 225 till 150 nu för jag hade höga värden. Ska ta nytt blodprov och på vul på onsdag. Tror det blir äp kanske början på nästa vecka. Eller om de växt på sig bra kanske slutet på denna. Men tror mer på nästa.

Hos oss har de inte hittat någon anledning. Så vi vet inte varför det inte fungerar, vi har försökt i snart två år. Vi går på ivf kliniken i Falun.
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-02 17:39:51 följande:

Åh, vad härligt att du kommit igång med nästa steg! Spännande med vul på omsdag, då får du mer info om hur det fortskrider :) Förstår att du är spänd inför allt väntande. Imorse när jag vaknande tänkte jag det första jag gjorde att det här är den veckan som allt sätter igång för mig! Räknar med att maj månad blir en pers, kan gå hur som helst. Men ska bli skönt att komma igång.

Ja snart är det dags för er att börja! Nära nu. Ja det kan ju verkligen gå hur som helst men vi måste hoppas på att maj för med sig massa lycka till oss alla! :)
  • KaosArt
    provi87 skrev 2016-05-02 13:46:10 följande:

NU HAR JAG VARIT PÅ ÄGGPLOCK!!! Varit hemma ett par timmar. Det var inte alls så farligt som jag oroat mig för. Grät ganska mycket innan så fick lugnande tablett och sen även lugnande dropp. Och äggplocket tog verkligen inte lång tid, mindre än tio minuter. Kändes väl inte skönt men jag tycker spolningen var mycket värre. Och alla var så snälla :)

Nu kanske jag fortfarande har morfin kvar i kroppen men jag känner typ inget obehag längre. Direkt efteråt hade jag typ som kraftig mensvärk, men nu ingenting om jag är stilla iaf. Och jag tänker ligga i sängen och låta min man passa upp på mig idag haha

Jag hoppades ju på 8 ägg men jag fick ut elva, såååå glad! Av tolv äggblåsor. Hoppas de är mogna och att många blir befruktade så jag aldrig behöver göra detta igen. Återföring på onsdag om de blir befruktade och utvecklas bra. 

Ska bli så kul att höra om era erfarenheter ni som har äggplock imorgon och nästa vecka!

Gud vad härligt att höra att du hade en positiv upplevelse. Känns lugnande att höra inför vad jag har framför mig, är såklart lite orolig hur det ska vara.

Härligt att du fick positivt besked med 11 ägg! Hoppas på att många blir befruktade och att du kan få tillbaka ett riktigt uthålligt ett! :)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj