• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hittade en bild jag tycker var bra! Så kan man följa vad som sker, och gör man ET på annan dag än 3 eller 5 så kan man ju räkna ut vart men ligger. Intressant att se tycker jag.

• KaosArt
    Emmahedblom skrev 2016-05-22 12:46:38 följande:

Hur många dagar brukar det vara från återföring till testdag?:)

Jag har 18 dagar från ÄP, vet att det är så i Falun i alla fall!
  • KaosArt
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-22 21:43:22 följande:

Hej.

Vill gärna vara med i er grupp. Jag går enligt korta protokollet och tog i kväll otreviellen. Med andra ord så blir det ÄP för oss på tisdag. Detta ät vårt tredje försök. Är som vanligt rädd för allt; tänk om jag ägglossar för tidigt (har mycket flytningar nu) eller om det inte är tillräckligt med mogna ägg. Ja det är en pyskiskt påfrestande resa detta med Ivf.

Hej Välkommen :)

Tror inte det är så stor risk att ägglossar för tidigt :) jag hade äl flytningar under stora delar av spruttiden så tror inte dom är tecken på äl under en sån här process.

Ja det Är otroligt påfrestande med allt. Jag har testdag på lördag men bim imorgon. Fy jag har sån ångest.

Vad är orsaken till att ni inte kan bli gravida på egen hand? Vilken klinik går ni hos?
  • KaosArt
    grodan26 skrev 2016-05-22 22:12:36 följande:

Nu ruvar jag också :) Äggplock i fredags resulterade i 8 ägg, fick veta idag att alla befruktades och var av fin kvalitet. Så lycklig!! Fick tillbaks ett som de sa var en 4-cellig men som hade delat sig till 6 när det var dags för återföring. 7 st odlas vidare!

Åh så fint resultat. Grattis! =)

Mysigt men ruvning.
  • KaosArt
    Minimasken skrev 2016-05-23 08:36:05 följande:

Hej allihopa!

Nu har jag äntligen åter fått en ???? på mitt ägglossningstest så på Onsdag 25/5 blir jag åter ruvade åt ett nu fryst embryo. Hoppas hoppas det vill stanna kvar och bli en vårbebis ????

Känns så skumt att veta på Onsdag klockan 14 har jag ett embryo i min kropp!

Härligt! :) skönt med ett datum spikat! Håller tummarna för dig och den lille! :)
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-23 14:03:26 följande:

Äggplock på fredag!

Tänk att vi kom till att få åka på äggplock i allafall!

Kul! Grattis till en datum! :):) spänd vecka nu då!

Fick du ändra dosen något nu de sista dagarna med sprutor eller kör ni på samma?
  • KaosArt
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-23 12:05:43 följande:

Detta blir mitt tredje äggplock. Sen har jag gjort ett ET och ett FET men inget av det tog sig. Så håller tummarna denna gång. I början var det manlig faktor som påverkade, då min sambo hade får få rörliga spermier. Nu har hans värde höjts och vi blev i vintras förklarade som oförklarligt barnlösa.

Jag har tidigare fått in ägg som har varit odlade i två dygn. Hoppas nästan att jag får en 5 dagars denna gång då det är stötte chans att de hinner se hur kvaliteten på ägget faktiskt är. Eller? Vad har ni för erfarenheter?

Detta är vårt 5:E år som vi försöker utöka familjen. Vi båda är i övrig friska och 30år.

Okej, har ni gjort något försök sedan din sambos värden blivit bra?

Jag vet inte hur det är med kvalité på embryona sett till dagar av odling. Men ja det känns ju som att de kan se kvalitén på embryot mer om de odlar fler dagar, men många som blir gravida med tredagars eller tvådagars med så. :)
  • KaosArt
    Kvinna84a skrev 2016-05-23 16:27:57 följande:

Vågar jag tjuvtesta imorn tro? Ruvardag 12? :)

Åh jag har funderat fram och tillbaka på det där med att tjuvtesta. Diskuterat med sambon, för vi borde kunna få svar på om det gick eller ej på typ onsdag. Men vet inte ändå, har läst lite att ivf embryon kan behöva lite extra tid på sig att fästa och producera hcg. Men vet såklart inte om det stämmer. Samtidigt vet jag inte om jag vill ha minus och sedan mås jobba dagen efter.

Jag tror jag kommer vänta till test dag. Hua det är så svårt. Hur resonerar du? Har du en bra känsla? Några symptom?
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-23 17:13:44 följande:

Har varit på ET idag och har nu blivit ruvare till en liten blastocyst<3 Underbart! Läkaren var jättebra och själva ingreppet gick smidigt Fick veta att 6 av mina 7 plockade ägg var mogna, alla 6 hade blivit befruktade, men bara fem kunde odlas vidare pga att ett hade blivit befruktat av två spermier. Av de fem som odlades vidare i fem dagar så var fyra stycken så pass fina att de kan användas. Blev så glad! Så nu har jag ett i mig och ett till frysen. Är så nöjd!

Grattis!! Välkommen in i ruvarligan ;)

Men jag hänger inte med, fyra var av så bra kvalité att de kan användas. Men fick du inte tre till frysen då? Eller?

Så härligt att allt går bra för dig så här långt <3
  • KaosArt
    Redcat skrev 2016-05-23 17:53:46 följande:

Hej

Kan jag hoppa in här även fast jag började min IVF behandling slutet utav v 19? vet inte riktigt om jag skulle kalla det för början utav maj

Klart du får! :)

Vart ligger du till nu?

Vilken klinik går ni hos? Vad är orsaken till att ni nu gör ivf, är det er första?
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj