IVF-start slutet på april/början på maj
Hittade en bild jag tycker var bra! Så kan man följa vad som sker, och gör man ET på annan dag än 3 eller 5 så kan man ju räkna ut vart men ligger. Intressant att se tycker jag.
Hittade en bild jag tycker var bra! Så kan man följa vad som sker, och gör man ET på annan dag än 3 eller 5 så kan man ju räkna ut vart men ligger. Intressant att se tycker jag.
Hur många dagar brukar det vara från återföring till testdag?:)
Hej.
Vill gärna vara med i er grupp. Jag går enligt korta protokollet och tog i kväll otreviellen. Med andra ord så blir det ÄP för oss på tisdag. Detta ät vårt tredje försök. Är som vanligt rädd för allt; tänk om jag ägglossar för tidigt (har mycket flytningar nu) eller om det inte är tillräckligt med mogna ägg. Ja det är en pyskiskt påfrestande resa detta med Ivf.
Nu ruvar jag också :) Äggplock i fredags resulterade i 8 ägg, fick veta idag att alla befruktades och var av fin kvalitet. Så lycklig!! Fick tillbaks ett som de sa var en 4-cellig men som hade delat sig till 6 när det var dags för återföring. 7 st odlas vidare!
Hej allihopa!
Nu har jag äntligen åter fått en ???? på mitt ägglossningstest så på Onsdag 25/5 blir jag åter ruvade åt ett nu fryst embryo. Hoppas hoppas det vill stanna kvar och bli en vårbebis ????
Känns så skumt att veta på Onsdag klockan 14 har jag ett embryo i min kropp!
Äggplock på fredag!
Tänk att vi kom till att få åka på äggplock i allafall!
Detta blir mitt tredje äggplock. Sen har jag gjort ett ET och ett FET men inget av det tog sig. Så håller tummarna denna gång. I början var det manlig faktor som påverkade, då min sambo hade får få rörliga spermier. Nu har hans värde höjts och vi blev i vintras förklarade som oförklarligt barnlösa.
Jag har tidigare fått in ägg som har varit odlade i två dygn. Hoppas nästan att jag får en 5 dagars denna gång då det är stötte chans att de hinner se hur kvaliteten på ägget faktiskt är. Eller? Vad har ni för erfarenheter?
Detta är vårt 5:E år som vi försöker utöka familjen. Vi båda är i övrig friska och 30år.
Vågar jag tjuvtesta imorn tro? Ruvardag 12? :)
Har varit på ET idag och har nu blivit ruvare till en liten blastocyst<3 Underbart! Läkaren var jättebra och själva ingreppet gick smidigt Fick veta att 6 av mina 7 plockade ägg var mogna, alla 6 hade blivit befruktade, men bara fem kunde odlas vidare pga att ett hade blivit befruktat av två spermier. Av de fem som odlades vidare i fem dagar så var fyra stycken så pass fina att de kan användas. Blev så glad! Så nu har jag ett i mig och ett till frysen. Är så nöjd!
Hej
Kan jag hoppa in här även fast jag började min IVF behandling slutet utav v 19? vet inte riktigt om jag skulle kalla det för början utav maj