• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Vet att listan var uppe ganska nyss men det händer så mycket och så är vi ju någon ny nu, så någon kanske vill lägga till något nytt eller de nya kan gärna få lägga till sig. :)

Man vill ju hänga med på vart öla ligger till!

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4, ÄP 10/5, ET 13/5 (dag 3), TD 28/5  

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF1 kort protokoll sprutstart menopur 150ie 6/5. Sänkt dos till 75ie efter blodprov. ÄP 18/5, ET 23/5, TD 5/6

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart 21/4, ÄP 2/5, ET 4/5, TD 19/5

Harvester: ett barn fött 2013. 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet. Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4  

Stajlish: 31 år, IVF 2 med ICSI pga manlig faktor. Försökt i 5,5 år. Blev gravid efter IVF 1 när vi gjorde FET i januari, fick dock missfall i v.10, Långa protokollet på SU. Spraystart 3/5 och prel. sprutstart 18/5. Prel. ÄP v.22

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet. ÄP 3/5, ET8/5, TD 19/5  

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj  

Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5  

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan  

Grodan26: IVF1, sprutstart 9/5. Har endometrios. Ett missfall bakom mig. Kort protokoll. ÄP 20/5, ET med tvådagars embryo 22/5, testdag 6/6

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF1 med ICSI och PESA/TESA, kort protokoll med sprutstart 2/5. ÄP 12/5. 

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll  

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång  

S1981: 34år försökt tre år med ett X i aug 2015, bortopererad äggledare. Långt protokoll, sprutstart 5/5. UL 11/5, ÄP 16/5, ET 19/5, TD 3/6  

Närärdetvårtur: 33 år. Försökt i 1,5 år utan resultat, oförklarligt barnlös. IVF1 sprutstart 11/5, UL 17/5.  

Sanlu87: 28 år. Försökt i 1,5 år, IVF pga uteblivna ägglossningar. Sprutstart 6/5, UL 11/5 (IVF1).  

FruHolmli: 38 år. Har barn, IVF pga steriliserad. Kort protokoll. i Falun.  

Sprutstart 3/5. ET 20/5, testdag 4/6

Kärleksbarn00: 3:e försöket. Försökt i 5år. Sprutstart: 14/5, VUL: 19/5, ÄP: 24/5

• KaosArt

Vi kunde inte hålla oss, vi tänkte, vad gör 8 timmar hit eller dit lixom.

Och vi plussade!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är så glad, kan inte sluta le. Bara skakar i kroppen.

Kan inte fatta att det är sant. Att jag kunde bli GRAVID! Så häftigt.

Nu ska strumpan bara stanna kvar i typ åtta månader till! <3

• KaosArt
    Redcat skrev 2016-05-26 12:45:35 följande:

Va kul håller tummarna att ni får ett pluss

Lycka till idag! Hoppas allt går bra för er och att du mår bra! Kram <3
  • KaosArt

Tack ALLA så himla mycket för era lyckönskningar och grattis. Det här är så himla ofattbart :) , vi har varit ett så stort stöd under det här. Utan er hade jag nog grävt ned mig totalt. Tack för att ni funnits här <3 <3 <3 <3 <3 <3

Finee - Jag är glad att du får upp ditt hopp! För det händer ju verkligen, mot alla odds :)

Förstår din känslor kring din kollega. Jag var jätte orolig för hur jag skulle känna när min sambos syster som är beräknad att föda om ca 3 veckor får sitt barn och jag står där utan någonting. Men nu är jag gravid så då kommer det nog kännas lättare. Men det är ett slag i magen varje gång man får höra om någon som är gravid, och speciellt de som inte ens försökt eller uttrycker så att det är ju hur enkelt som helst att bli gravid.

Jag tror att intralipiden kan hjälpa mycket, (vet du ditt resultsrmpå den ?)och att man verkligen vet att det är ett fin embryo som utvecklats bra, när man försöker på egen hand så vet man ju inte ens om ägget och spermier möts. Så vi får mycket hjälp! Jag tror på dig och håller mina tummar. <3

• KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-27 11:00:29 följande:

Nu är jag klar i Falun.

Vi fick ut 8 ägg och jag är suuuupernöjd, 8 är så mycket mer än jag kunde drömma om.

Grattis! Fint resultat, skönt att du känner dig nöjd. <3
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-27 11:17:39 följande:

Tack Kaosart för dina värmande ord. Betyder mycket. Nej, jag vet inte resultaten på Intralipiden/NK-cellerna. Kanske borde kunna fråga. Återigen grattis till din graviditet<3

Tack själv :) Ja du kan fråga, det gjorde jag. Jag hade 16 % och de har satt gränsen om det var vid typ 12 eller 13, så jag ligger ju över så jag tror de spelar in för oss att vi fick den hjälpen.

Vi ska ju följa vandra genom hela graviditeten har jag planerat :)
  • KaosArt
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-27 14:16:21 följande:

Grattis till 8 ägg:)

Nu är jag ruvare av ett litet guldägg. Håller alla mina tummar. De andra 2 ägget skulle försöka odlas vidare till dag 5 och isåfall frysas.

Hur räknar man är jag på ruvardag 0 eller 1 idag? Kram

Åh grattis! Vad mysigt! :):)

Dagen efter återföring är dag ett har jag fått lära mig ;) hoppas du får någottill frysen med. Håller tummarna.

Kram
  • KaosArt
    grodan26 skrev 2016-05-28 12:02:05 följande:

Ni som har plussat i tråden, kände ni några symtom innan ni testade? Jag är på RD6 nu och känner ingenting i magen. Tänker att man borde kunna känna lite molvärk iaf. När jag blev gravid (slutade i MF) så hade jag molvärk från ÄL till BIM men nu ingenting...

Nja jag hade/har inte så mycket symptom, kanske från rd7 eller något hade jag lite små känningar från äggstockar och livmoder. Jätte svag värk som bara kändes ibland korta stunder samt lite stickningar. Men sedan fick jag svettningar och frös om vartannat vissa dagar, plus trött. Alla graviditeter är ju olika så du kan ju reagera helt annorlunda denna gång från förra. Så ge inte upp hoppet du är ju bara på RD 6 än :)
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-28 20:55:16 följande:

Tack för lite hopp! Har verkligen deppat över min icke-symptomiga kropp Hehe.

Grodan26 - ruvar du en 2/3-dagars eller en blastocyst? När ska du testa? Jag satt i eftermiddags och skruvade på ett testa tidigt test som ska kunna upptäcka graviditet på bim-4, vilket är idag för mig. Det mäter fråb 10mlU istället för 25mlU som de flesta test. Men tänkte att ett ev positivt test bara är hcg från ovitrellen. Eftersom det tar 10 dagar för den att gå ur om man mäter med ett vanligt test(?) så borde den fortfarande kunna fångas upp av ett testa tidigt på typ äggplock+11-12. Eller vad tror ni?

Som sagt har jag också inte heller kännt/eller känner så mycket. Lite lite vissa stunder får äggstockarna och livmodern. Men inte mycket alls.

Men jag tycker du ska vänta lite till med att testa, som du säger kan kanske ovitrelle ställa till det och sådär. Du kanske i alla fall vänta till bim+1, så du ser att mensen inte kommer. Men det är ju svårt, man vill ju veta på en gång. Testar du för tidigt så kan de ju bli så att du får minus och blir jätte ledsen men att du är gravid egentligen bara de att det inte syns än. Det var i alla fall en oro jag hade så därför väntade jag. Men du ska såklart göra det som känns bäst för dig. <3 håller mina tummar super hårt för dig.
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-29 08:36:27 följande:

Jo, jag har nog bestämt mig för att inte testa innan bim. Utan vänta, kanske till och med till testdag. Jag tror dock att det inte kommer bli någon testning eftersom jag tror att mensen kommer att dyka upp på onsdag eller torsdag (torsdag är min "riktiga" bim eftersom jag alltid har 15 dagar mellan ÄL och mens). Har bara den känslan. Kan inte hjälpa det Vet inte varför jag tar ut i förskott att det inte kommer att gå!? Igår grät jag som om jag hade fått mens. Fattar inte. Tack för pepp och tummar i alla fall!

Åh men vännen, ge inte upp än! Jag kände också så, att varför skulle det fungera för mig. Jag förstår att du känner som du gör, man vill ju skydda sig själv. Men jag fortsätter hoppas och tro på dig, <3 du kommer få plusset till slut!
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj