• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Nyfiken90
    Fian88 skrev 2016-03-28 12:49:20 följande:

Menade verkligen inte att oroa dig!! När jag var gravid första gången så kände jag enbart molvärk fram till ca v 7, då började brösten göra ont och blev lätt illamående av vissa lukter och smaker. Så har du inte fått några symptom än så oroa dig inte, dom kommer!:)

Aha okej, tack för svaret :) det är så mycket man inte känner till vid detta laget så det är lätt att missförstå. Jag har läst många trådar om de som inte haft symptom alls knappt men som det ändå gått bra för o sedan de negativa. Det är bara att hålla tummarna nu gissar jag på :)
  • Fian88
    Nyfiken90 skrev 2016-03-28 12:56:14 följande:
    Aha okej, tack för svaret :) det är så mycket man inte känner till vid detta laget så det är lätt att missförstå. Jag har läst många trådar om de som inte haft symptom alls knappt men som det ändå gått bra för o sedan de negativa. Det är bara att hålla tummarna nu gissar jag på :)
    Precis, och syftade bara på mig själv och min erfarenhet. Och känner mer nu igen så ska verkligen försöka slappna av! Allt är bara så overkligt. Vi har ju försökt ett tag och på nått sätt så har man efter en tid ställt in sig på att det inte kommer ske, och så satt jag igår med två otvetydigt positiva test haha, kommer ta ett tag innan min hjärna hinner ikapp;)
  • Nyfiken90

Ja förstår precis.jag och min sambo har försökt i 2 år nu, fick ingen mens tillbaka efter ppiller stopp. Så har fått gå på hormonsprutor nu och nu blivit gravid 2 av mina 3 inseminationer. Missfall första gången ju så man får hoppas det finns en gud där uppe som kan se till att vi kan få lite mer flyt i livet känns det som.

• Clementin

Hej!

Grattis till er! Jag själv plussade idag!

Enligt CB digital 1-2 veckor, dvs 4-5 veckor? Hur räknar man på det? Är jag i vecka 4 eller 5? Senaste mensen kom 28 februari. Enligt olika appar är bf 3 eller 4 december. Tacksam för svaaar :)

• Gabriella89

Hej allihop ! Nu har jag kikat här i två dagar. Nu är det bekräftat att vi väntar vårt fjärde barn och det är så otroligt Oplanerat. Jag känner mig tom och allt känns så märkligt. Min man är mest orolig. Jag studerar och vet inte alls om min sgi är skyddad. Det känns överväldigande samtidigt ofattbart. Känner mig så ensam och önskar att jag kände att detta fungerar hur bra som helst. Var är glädjeruset?

• schober
    Clementin skrev 2016-03-28 14:43:42 följande:

Hej!

Grattis till er! Jag själv plussade idag!

Enligt CB digital 1-2 veckor, dvs 4-5 veckor? Hur räknar man på det? Är jag i vecka 4 eller 5? Senaste mensen kom 28 februari. Enligt olika appar är bf 3 eller 4 december. Tacksam för svaaar :)

Om man räknar på att du har en 28dagars cykel så hhar du precis gått in i vecka 5, alltså 4+1 och du är beräknad den 4e december.
  • Tess1990

Jag plussade i förmiddags! :D

Bim-2 idag, har haft pms som jag inte haft på länge, och fått svamp, tänkte att det var nå konstigt men trodde de skulle bli negativt, testade inte ens på morgonen utan senare

Det blev två streck direkt! Tog ett till direkt efter och det visade samma :D

Tror jag har BF 8e Dec

Har ett barn sen innan som just fyllt 2år :)

Samma pappa.

• LisaDec

Bebis beräknad 1 dec! Fick missfall i dec så är nu nervös o nojig om det kommer att bli något denna gången :/ illamående redan...

• Gabriella89

Någon här som äter folacin pgr av brist? Jag har haft ett gränsvärde. Har slarvat mycket med tabletterna och inte ätit på typ en månad och nu är jag oplanerat gravid, så nu är jag förstås jätteorolig.

• Sophiarihm

Hej jag plussade igår och vet inte riktigt när jag är beräknad då jag har så dålig koll på min senaste mens det var runt den 25 . Tog ut min p stav den 5 januari så då blir det lite problem att veta hur min mens cykel är. Men är riktigt chockad att jag redan är gravid men underbart glad oxå ???? vad händer nu ? Det är min första graviditet så har noll koll ????

Svar på tråden BF December 2016