• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • MyL
    sebbejonte skrev 2016-03-27 12:18:23 följande:

Jag är också trött o har molande värk i magen, väldigt ömma bröst och blöder också i näsan när jag snyter mig.

Just det ömma bröst har jag också börjat få sen jag plussade. Idag mår jag dock ganska bra och blir nästan orolig när jag inte känner något. Är rädd för att få missfall :(
  • sebbejonte
    MyL skrev 2016-03-27 13:22:44 följande:

Just det ömma bröst har jag också börjat få sen jag plussade. Idag mår jag dock ganska bra och blir nästan orolig när jag inte känner något. Är rädd för att få missfall :(

Försök tänka att du väntar barn och inte missfall. :)

Njut så länge du mår bra.

Jag har två barn sedan tidigare och första barnet kändes jag ingenting...det var först när han började röra sig o magen växte jag faktiskt fattade att jag var gravid
  • schober

Jag hakar på! Plussade otroligt svagt för en vecka sen på ÄL+9, och sen ökade testerna sakta men säkert. Har nu gått förbi BIM och befinner mig i 4+2. Har hittat olika BF-datum, men antingen 01 eller 04 december.
    Vi är så otroligt lyckliga då vi har försökt sen nyår 14/15 och fick ett tidigt missfall (v.6) i september. Vi har även kämpat med långa cykler men nu på 10e försöket/3e efter missfallet så har det tagit sig med hjälp av första kuren Pergotime <3

Jag har haft mycket molvärk, och får illamående till och från samt yrsel. Igår kom även brösten igång, och jag somnar lätt på e.m/kvällen - men oron ligger och gnager. Vill först och främst komma förbi 5+0 då det var då missfallet skedde förra ggn, och sen hoppas man får se ett litet hjärta i v.8-9. Hur tänker ni med sånt? Vet ni när ni får ert första ultraljud?
    Grattis alla förresten!

• Michaela94

Hej allihopa! Jag plussade idag, har bf 5 dec enligt Äl och 30 nov enligt sista mens, tog ett clearblue digital som visade 1-2 så jag tror mer på Äl den 5 dec

Fick ett MA i sep förra året så nu ber vi att det blir nåt här

• lillalelin

Hej elin heter jag och idag tog jag ett test på bim + - 0 direkt på morgonen. Visade ett svagt streck. Så här är en till december mamma. Har 1 barn sedan tidigare. Hon blev 2 i februari. Känns väldigt spännande. Dock trött hest hela tiden.

• lillalelin

Jag smet in på morgonen på toan och tog ett test. Sen innan vi skulle iväg på påskfirande så lade jag testet i ett påskägg sådottern fick ge till pappa. Karln frågade om det var positivt. Sa till honom att nej jag ger bort ett negativt test till dig i ett påskägg ???????? tror han blev chockad då det gick så fort från vi bestämde oss i februari att vi skulle försöka med ett syskon tills ni vi plussade ????

• Michaela94
    lillalelin skrev 2016-03-27 19:58:38 följande:

Hej elin heter jag och idag tog jag ett test på bim + - 0 direkt på morgonen. Visade ett svagt streck. Så här är en till december mamma. Har 1 barn sedan tidigare. Hon blev 2 i februari. Känns väldigt spännande. Dock trött hest hela tiden.

Åh vad roligt! Jag har en son som blev två år i februari :)
    Jag är sjukt trött hela tiden och har svagt illamående som kommer och går
  • lillalelin
    Michaela94 skrev 2016-03-27 21:04:21 följande:

Åh vad roligt! Jag har en son som blev två år i februari :)

Jag är sjukt trött hela tiden och har svagt illamående som kommer och går

Spännande ????vilket datum?
Svar på tråden BF December 2016