• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Majmamma91

Nu testade jag igen. Testade fem dagar innan mens. Så troligtvis därför det blev svagt. Idag blev det ett tydligt plus på stickan :)Ja, jag fick mitt första missfall för två månader sedan. Väldigt tidigt men otroligt jobbigt ändå :( Hoppas det går vägen den här gången :)

Vicktess skrev 2016-03-26 09:20:55 följande:

Vilket test använde du? :) jag fick också ett svaaaaagt test dagen efter BIM med clearblue. Tog ett digitalt morgonen efter som visade plus. Ett svagt streck brukar ju betyda att man är gravid, så jag håller tummarna!! :)

Vet hur tungt det är med missfall :( fick missfall förra månaden (mitt tredje) så nu hoppas vi att det går vägen för oss! :)

• Yem

Hej. Jag plussade nyss. Barnet beräknas komma den 9 december! Vi har försökt från november. Känna lite overkligt nu eftersom jag har pcos och alltid varit inställd på att det skulle bli svårt. Men jag fick hjälp på en gång och med hjälp av medicin kunde jag få ägglosning. Jag blir gärna med facebookgruppen skicka en förfrågan till dig Elin.

• Vicktess
    Majmamma91 skrev 2016-03-28 08:36:27 följande:

Nu testade jag igen. Testade fem dagar innan mens. Så troligtvis därför det blev svagt. Idag blev det ett tydligt plus på stickan :)Ja, jag fick mitt första missfall för två månader sedan. Väldigt tidigt men otroligt jobbigt ändå :( Hoppas det går vägen den här gången :)

Åh men vad roligt! :) jättegrattis!

Ja men verkligen, den här gången ska det gå vägen för oss :)
  • Vicktess

Stort grattis alla som precis har plussat och välkomna hit! :D vi börjar bli en del decembermammor nu :) jätteskoj!

Bra initiativ till en Facebookgrupp också! Har lagt till dig som vän Elin :)

• Nyfiken90
    Majmamma91 skrev 2016-03-28 08:36:27 följande:

Fick med missfall fär 1 månad sen. Också supertidigt men ändå känns det skit, särskilt efter alla förhoppningar och tankar man får vid ett plus. Vi får hoppas nu det går vägen!! :) :)
  • Nyfiken90

Någon mer än mig som typ inte har några symptom? Känns bara overkligt just nu. Enligt mina beräkningar är jag nu på 4+3 så det är kanske tidigt o känna?

• Fian88
    Nyfiken90 skrev 2016-03-28 11:32:37 följande:

Någon mer än mig som typ inte har några symptom? Känns bara overkligt just nu. Enligt mina beräkningar är jag nu på 4+3 så det är kanske tidigt o känna?

Kände mer igår kväll och i morse än vad jag känner nu. Har en obehaglig känsla av att nått är fel:(, får väl bara avvakta och se!
  • Nyfiken90

Varför skulle det vara fel? Visste jag inte det skulle kunna vara... :o

Fian88 skrev 2016-03-28 11:52:21 följande:

Kände mer igår kväll och i morse än vad jag känner nu. Har en obehaglig känsla av att nått är fel:(, får väl bara avvakta och se!

Hmm okej.. varför skulle det vara något fel? Visste jag inte det kunde vara.. :/
  • Fian88
    Nyfiken90 skrev 2016-03-28 12:09:17 följande:

Hmm okej.. varför skulle det vara något fel? Visste jag inte det kunde vara.. :/
    När jag fick missfall i höstas så försvann plötsligt symptomen och sen började jag blöda.
    Det behöver alltså INTE vara nått negativt att inte ha symptom så här tidigt, för många kommer det senare. Men just för mig sist så var det negativt att dom få symptom jag hade försvann.
  • Fian88
    Nyfiken90 skrev 2016-03-28 12:09:17 följande:

Menade verkligen inte att oroa dig!! När jag var gravid första gången så kände jag enbart molvärk fram till ca v 7, då började brösten göra ont och blev lätt illamående av vissa lukter och smaker. Så har du inte fått några symptom än så oroa dig inte, dom kommer!:)
Svar på tråden BF December 2016