• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Nyfiken90
    Vicktess skrev 2016-03-26 11:07:30 följande:

Stort grattis!! :)

Efter mitt första missfall var jag helt förstörd. Det tog jätte hårt. Hade liksom inte räknat med att det kunde bli så. Hade precis berättat för mina föräldrar och jag kände mig sååå dum efteråt. När jag fick mitt andra missfall var jag mer beredd på det. Men började tro att jag aldrig skulle få ett barn, att nåt var fel på mig. Så när jag plussade för tredje gången (ett år efter sista missfallet) förväntade jag mig att det skulle gå åt skogen det också. Men att då får man ju hjälp sen med utredningar, så det var mitt hopp. Att det här kommer vara sista missfallet innan vi får hjälp. Men den gången gick det vägen och jag fick min dotter som idag är 14 månader :)

Förra månaden när jag fick missfall, blev min sambo orolig för mig för att jag inte verkade bry mig haha.. Såklart att man är ledsen, men vid det här laget förväntar man sig det värsta och hoppas på det bästa. Förstår att det är svårt att inte oroa sig, det gör man nog alltid :( men jag håller tummarna på att det går vägen för dig nu och att det kommer kännas bättre några veckor in :)

Tack! Det tar såklart tid att smälta detta o man tror nog inte riktigt på att man är gravid. Vi har kämpat i 2 år. Men som tur är har vi fått hjälp med hormonsprutor så nu har vi gjort 3 insemineringar varav 2 positiva så det känns ju skönt men förstår dig. Man vill njuta av tanken på att nu är vi gravida men samtidigt är jag nojig vid varje toabesök. Ah..

Men klart. Någongång ska väl graviditeten fullföljas och inget säger att det inte är denna. Så får försöka tänka så med. Det värsta som kan hända är att man är glad 1 dag för mycket. ?

Grattis Nicsflicka, nu får vi hoppas att alla får gå hela vägen med ?
  • Nyfiken90
    sebbejonte skrev 2016-03-26 11:44:13 följande:

Grattis allihopa o välkomna hit :)

Tack detsamma ?
  • Vicktess
    NicsFlicka2014 skrev 2016-03-26 11:17:07 följande:

Plussade svagt men fullt synligt idag. BF 3 dec. Kissar ofta och har spänningar i brösten. Grattis till alla Decembermammor

Grattis och välkommen!! :) samma här....massa spänningar och stickningar i brösten!
  • sebbejonte

Min sambo vågar inte riiiiktigt tro på det än :P han tror det kanske kan vara fel på testet. Han sa när din mens är en vecka sen då kan jag tro på det, det är nästa söndag haha

• Vicktess
    sebbejonte skrev 2016-03-26 13:45:24 följande:

Min sambo vågar inte riiiiktigt tro på det än :P han tror det kanske kan vara fel på testet. Han sa när din mens är en vecka sen då kan jag tro på det, det är nästa söndag haha

Haha :D jag var tvungen att köpa ett digitalt där det stod "Gravid" klart och tydligt. För tydligen såg min sambo inte alls det svaga plusset som jag såg och trodde inte på mig!
  • sebbejonte
    Vicktess skrev 2016-03-26 14:23:18 följande:

Haha :D jag var tvungen att köpa ett digitalt där det stod "Gravid" klart och tydligt. För tydligen såg min sambo inte alls det svaga plusset som jag såg och trodde inte på mig!

Jag gjorde också ett svagt RFSU på morgonen igår och min sambo såg knappt sen köpte jag ett digitalt son blev så här igår eftermiddag efter att ha hållt mig i 3 timmar

• sebbejonte

Men han tror ändå det kan vara fel på testet hehe. Vi fick ju beskedet förra månaden att sambons spermier var dåliga. Väldigt få rörliga o resten döda så klart det är svårt att fatta

• Vicktess
    sebbejonte skrev 2016-03-26 14:46:44 följande:

Men han tror ändå det kan vara fel på testet hehe. Vi fick ju beskedet förra månaden att sambons spermier var dåliga. Väldigt få rörliga o resten döda så klart det är svårt att fatta

Gud vad roligt för er! :) att ni lyckades trots dåliga odds. Förstår att din sambo har svårt att tro på det haha! Men är nog lite lättare att greppa med ett digitalt stort plus än att försöka tyda ett svagt streck :D
  • sebbejonte
    Vicktess skrev 2016-03-26 20:28:47 följande:

Gud vad roligt för er! :) att ni lyckades trots dåliga odds. Förstår att din sambo har svårt att tro på det haha! Men är nog lite lättare att greppa med ett digitalt stort plus än att försöka tyda ett svagt streck :D

Ja det känns overkligt. Jag är glad att jag är superfertil hehe.

Ja o som han själv säger kommer han nog fatta när mensen är sen :)
Svar på tråden BF December 2016