• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Fru Persson

Go middag, hoppar gärna in här 4+0 idag och positivt på stickan. Har två killar sen innan och håller tummar och tår för att pyret vill stanna.

• Nyfiken90
    Vicktess skrev 2016-03-29 08:56:08 följande:

Samma bf som jag :) grattis! Håller tummarna att det går vägen den här gången. Fick också missfall förra gången så förstår din oro.

Samma som mig ! Hade med missfall förra gången. Nu får vi hoppas att det ska gå vägen för oss :) :)
  • schober
    Vicktess skrev 2016-03-29 08:56:08 följande:
    Samma bf som jag :) grattis! Håller tummarna att det går vägen den här gången. Fick också missfall förra gången så förstår din oro.

Här är en till med BF 1/12. Fick missfall även vi, dock i september och sen dess har vi bara haft tre försök (långa, rubbade cykler) men med Pergotime och tredje ggn gillt blev ny bebbe! 

Analyserar dock allt! Så fort något symtom avtar så blir jag orolig. "Nä nu gör bara en bröstet ont, vad kan vara fel?!", "Nu har jag inte haft molvärk sen igår, är det kört nu?!" osv... känner ni igen er? =P

• Nyfiken90
    schober skrev 2016-03-29 14:36:32 följande:

Här är en till med BF 1/12. Fick missfall även vi, dock i september och sen dess har vi bara haft tre försök (långa, rubbade cykler) men med Pergotime och tredje ggn gillt blev ny bebbe! 

Analyserar dock allt! Så fort något symtom avtar så blir jag orolig. "Nä nu gör bara en bröstet ont, vad kan vara fel?!", "Nu har jag inte haft molvärk sen igår, är det kört nu?!" osv... känner ni igen er? =P

Kul om vi alla kunde få detta att gå vägen nu då :) jag känner knappt något, förutom extrem trötthet (kan bero på annat med) o lite molande värk kanske. Inget kissade, illamående eller ömma bröst så blir jag väl lite orolig men alla har vi ju olika symptom. Jag litar på testerna och tänker på det bästa tills man vet säkert. Sålänge inget blod kommer så är jag hoppfull!

Du behöver nog inye va orolig. Har läst om massor som har olika symptom eller inga från dag till dag så jag skulle inte varit orolig om jag var du :)
  • Clementin
    NicsFlicka2014 skrev 2016-03-29 10:20:59 följande:
    Hej. jag hade senaste mens 29 februari, är beräknad 3 dec och är i vecka 4+2 alltså 5. Måste ju vara samma för dig?
    Jag hittade två olika appar som säger olika dagar, dvs 3 och 4 december.
    Men jag fick en tid till bm redan nu på torsdag, vet inte om de inte har senare tider kvar eller om de har väldigt lugnt på sitt jobb. Jag ska fråga mer exakt hur man räknar ut, men hon jag pratade med i tele sa att det blir i början av december iaf :)
  • schober
    Nyfiken90 skrev 2016-03-29 17:07:53 följande:
    Kul om vi alla kunde få detta att gå vägen nu då :) jag känner knappt något, förutom extrem trötthet (kan bero på annat med) o lite molande värk kanske. Inget kissade, illamående eller ömma bröst så blir jag väl lite orolig men alla har vi ju olika symptom. Jag litar på testerna och tänker på det bästa tills man vet säkert. Sålänge inget blod kommer så är jag hoppfull!

Du behöver nog inye va orolig. Har läst om massor som har olika symptom eller inga från dag till dag så jag skulle inte varit orolig om jag var du :)
    Ja det är vår tur nu!
    Ja det är ju så, väldigt olika - och dessutom att det varierar dag till dag. Hade varit så mycket lättare om det fanns en "symtom-formel" som innebär go och glad bebbe haha

Tog ett test förut, och det blev jääääättestarkt på en gång så det känns skönt =)
  • Miavillblimamma

Hej ny här! Min födelsedag idag, fick bästa presenten!!! :D Fyra test efter sig visade svagt plus! :) Svårt att tro att det är sant!!! Sambon tror inte på det än... Han tror det var fel på testen! Ska köpa digitalt test imorrn! ;) Verkar som om jag har bf runt 7/12! Jippie!!! <3

• Fian88
    Miavillblimamma skrev 2016-03-29 23:46:54 följande:

Hej ny här! Min födelsedag idag, fick bästa presenten!!! :D Fyra test efter sig visade svagt plus! :) Svårt att tro att det är sant!!! Sambon tror inte på det än... Han tror det var fel på testen! Ska köpa digitalt test imorrn! ;) Verkar som om jag har bf runt 7/12! Jippie!!! <3

Dubbelt grattis!!:)
  • Tess1990

Illamåendet slog till igår precis innan lunch, fick släppa allt jag gjorde (planterade örter) och slänga i mig sambons matlåda ^^

Och nu på morgonen är jag helt skakis och illamående.. välbekant känsla!

Bild från idag, starkare än iförrgår, Bim idag

Svar på tråden BF December 2016