• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Sophiarihm

Hej jag plussade igår och vet inte riktigt när jag är beräknad då jag har så dålig koll på min senaste mens det var runt den 25 . Tog ut min p stav den 5 januari så då blir det lite problem att veta hur min mens cykel är. Men är riktigt chockad att jag redan är gravid men underbart glad oxå vad händer nu ? Det är min första graviditet så har noll koll

• Fian88
    Sophiarihm skrev 2016-03-28 22:35:56 följande:

Hej jag plussade igår och vet inte riktigt när jag är beräknad då jag har så dålig koll på min senaste mens det var runt den 25 . Tog ut min p stav den 5 januari så då blir det lite problem att veta hur min mens cykel är. Men är riktigt chockad att jag redan är gravid men underbart glad oxå ???? vad händer nu ? Det är min första graviditet så har noll koll ????

Grattis och välkommen!:)
  • Vicktess
    Sophiarihm skrev 2016-03-28 22:35:56 följande:

Hej jag plussade igår och vet inte riktigt när jag är beräknad då jag har så dålig koll på min senaste mens det var runt den 25 . Tog ut min p stav den 5 januari så då blir det lite problem att veta hur min mens cykel är. Men är riktigt chockad att jag redan är gravid men underbart glad oxå ???? vad händer nu ? Det är min första graviditet så har noll koll ????

Stort grattis! :)

Nästa steg är att ringa till MVC och prata med en barnmorska och få tid för en inskrivning. Eftersom du inte vet vet vilken vecka du kan vara i , skulle jag ha ringt ganska snart :) på inskrivningen kommer dom hjälpa dig att räkna ut vilken vecka du kan vara i och ha ett hälsosamtal och lite information och sådär :)
  • Vicktess
    LisaDec skrev 2016-03-28 18:04:40 följande:

Bebis beräknad 1 dec! Fick missfall i dec så är nu nervös o nojig om det kommer att bli något denna gången :/ illamående redan...

Samma bf som jag :) grattis! Håller tummarna att det går vägen den här gången. Fick också missfall förra gången så förstår din oro.
  • Clementin
    schober skrev 2016-03-28 17:14:50 följande:
    Om man räknar på att du har en 28dagars cykel så hhar du precis gått in i vecka 5, alltså 4+1 och du är beräknad den 4e december.
    Tack för hjälpen! :)
  • Sophiarihm
    Vicktess skrev 2016-03-29 08:52:57 följande:

Stort grattis! :)

Nästa steg är att ringa till MVC och prata med en barnmorska och få tid för en inskrivning. Eftersom du inte vet vet vilken vecka du kan vara i , skulle jag ha ringt ganska snart :) på inskrivningen kommer dom hjälpa dig att räkna ut vilken vecka du kan vara i och ha ett hälsosamtal och lite information och sådär :)

Tack :) har nu fått tid hos MVC den 15 april så längtar nu tills det för än sålänge känns det lite overkligt :p
  • NicsFlicka2014
    Clementin skrev 2016-03-28 14:43:42 följande:

Hej!

Grattis till er! Jag själv plussade idag!

Enligt CB digital 1-2 veckor, dvs 4-5 veckor? Hur räknar man på det? Är jag i vecka 4 eller 5? Senaste mensen kom 28 februari. Enligt olika appar är bf 3 eller 4 december. Tacksam för svaaar :)

Hej. jag hade senaste mens 29 februari, är beräknad 3 dec och är i vecka 4+2 alltså 5. Måste ju vara samma för dig?
  • Gabriella89

Hej allihop och grattis *som jag missade att skriva i mitt panikslagna inlägg. Min oro har lagt sig TROTS att jag fått reda på att min sgi inte är skyddad och kommer alltså få lägsta belopp. Men jag är naturligtvis orolig. Min man är desto oroligare ... På måndag fick jag en tid till barnmorskan.

• Yilla

Hej på er!

Jag plussade idag på BIM-3 och får då BF runt den 8/12 Skrattande 
    Hoppas jag får stanna kvar, blev gravid direkt efter MA i vecka 12 i februari, ingen mens emellan så hoppas verkligen det går vägen den här gången!

Svar på tråden BF December 2016