• schober

BF December 2016

Jag hakar på! Plussade otroligt svagt för en vecka sen på ÄL+9, och sen ökade testerna sakta men säkert. Har nu gått förbi BIM och befinner mig i 4+2. Har hittat olika BF-datum, men antingen 01 eller 04 december.
    Vi är så otroligt lyckliga då vi har försökt sen nyår 14/15 och fick ett tidigt missfall (v.6) i september. Vi har även kämpat med långa cykler men nu på 10e försöket/3e efter missfallet så har det tagit sig med hjälp av första kuren Pergotime <3

Jag har haft mycket molvärk, och får illamående till och från samt yrsel. Igår kom även brösten igång, och jag somnar lätt på e.m/kvällen - men oron ligger och gnager. Vill först och främst komma förbi 5+0 då det var då missfallet skedde förra ggn, och sen hoppas man får se ett litet hjärta i v.8-9. Hur tänker ni med sånt? Vet ni när ni får ert första ultraljud?
    Grattis alla förresten!

• schober
    lillalelin skrev 2016-03-27 22:16:09 följande:

Finns 2 elin burström. Men jag har en svart/vit bild

Jag har skickat en förfrågan till dig på fb, är gärna med i gruppen om den är hemlig =D
  • schober
    Clementin skrev 2016-03-28 14:43:42 följande:

Hej!

Grattis till er! Jag själv plussade idag!

Enligt CB digital 1-2 veckor, dvs 4-5 veckor? Hur räknar man på det? Är jag i vecka 4 eller 5? Senaste mensen kom 28 februari. Enligt olika appar är bf 3 eller 4 december. Tacksam för svaaar :)

Om man räknar på att du har en 28dagars cykel så hhar du precis gått in i vecka 5, alltså 4+1 och du är beräknad den 4e december.
  • schober
    Vicktess skrev 2016-03-29 08:56:08 följande:
    Samma bf som jag :) grattis! Håller tummarna att det går vägen den här gången. Fick också missfall förra gången så förstår din oro.

Här är en till med BF 1/12. Fick missfall även vi, dock i september och sen dess har vi bara haft tre försök (långa, rubbade cykler) men med Pergotime och tredje ggn gillt blev ny bebbe! 

Analyserar dock allt! Så fort något symtom avtar så blir jag orolig. "Nä nu gör bara en bröstet ont, vad kan vara fel?!", "Nu har jag inte haft molvärk sen igår, är det kört nu?!" osv... känner ni igen er? =P

• schober
    Nyfiken90 skrev 2016-03-29 17:07:53 följande:
    Kul om vi alla kunde få detta att gå vägen nu då :) jag känner knappt något, förutom extrem trötthet (kan bero på annat med) o lite molande värk kanske. Inget kissade, illamående eller ömma bröst så blir jag väl lite orolig men alla har vi ju olika symptom. Jag litar på testerna och tänker på det bästa tills man vet säkert. Sålänge inget blod kommer så är jag hoppfull!

Du behöver nog inye va orolig. Har läst om massor som har olika symptom eller inga från dag till dag så jag skulle inte varit orolig om jag var du :)
    Ja det är vår tur nu!
    Ja det är ju så, väldigt olika - och dessutom att det varierar dag till dag. Hade varit så mycket lättare om det fanns en "symtom-formel" som innebär go och glad bebbe haha

Tog ett test förut, och det blev jääääättestarkt på en gång så det känns skönt =)
  • schober
    Längtan02 skrev 2016-03-31 08:46:26 följande:
    Kan tillägga att vi försökt länge och jag trodde inte jag kunde bli gravid. Jag åt pergotime nu i Mars så det har tagit sig på första kuren. :)

Låter som oss! Hur länge hade ni försökt?

Vi började försöka nyår 14/15, fick äntligen plus i september men blev ett snabbt missfall efter knappa veckan. Fick Provera utskrivet för att få igång mensen, och Pergotime. Första kursen, ÄL på dag 22 - och nu går jag in i vecka 6 imorgon (5+0). Är livrädd för missfall, men det känns skönt att jag denna ggn har väääldigt starka grav.tester samt betydligt fler symtom än förra ggn. Nu vill vi ha vårat lilla vinterpyre <3

• schober
    Miavillblimamma skrev 2016-03-31 18:26:43 följande:

En så sjuk känsla! Enligt mina olika appar osv så är jag i v. 5 (4+1), min sambo har äntligen fattat att jag faktiskt är gravid! :) Vi var och handlade idag och sambon stannade vid bebissakerna! :D Haha!

När bör man berätta för familjen? Och jobbet? Bästa kompisarna? Är rädd för att hamna i situationer där man blir tvingad att avslöja... :(

Sambon har börjat behandla mig som bomull och jag nojar som bara den, har ibs och så fort det kniper till i magen eller gör ont så är jag LIVRÄDD att det ska vara missfall på gång! :/

Är det nån som vet någon bra sida med godkänd och förbjuden mat?

När och hur ni berättar är helt upp till er. Vi tänker vänta tills efter första ultraljudet, som bör göras runt vecka 8 med lite tur... men om magen inte är så stor så ska vi berätta det för våra föräldrar när alla ska samlas hos oss. Då är jag i v.11 =)
    Min yrsel är väldigt påtaglig så jag måste ev. berätta för några av mina klasskamrater (universitetet) men annars kommer vi försöka hålla på det. Vill inte ta ut något i förskott riktigt ännu,

Livsmedelsverket har bästa informationen gällande kost, så spana in där =)
  • schober
    bells123 skrev 2016-04-22 16:12:47 följande:

Är de någon som vet om man blir erbjuden KUB-test i Västra götaland om man är yngre än 35 år?

Har svårt att tro det, om man inte har genetiska sjukdomar i familjen det vill säga... lite annorlunda då kan jag tänka mig - annars är det att bekosta det själva. Det gör vi via Barnmorskegruppen i GBG :)
Svar på tråden BF December 2016