Inlägg från: Gabriella89 |Visa alla inlägg
  • Gabriella89

BF December 2016

Hej allihop ! Nu har jag kikat här i två dagar. Nu är det bekräftat att vi väntar vårt fjärde barn och det är så otroligt Oplanerat. Jag känner mig tom och allt känns så märkligt. Min man är mest orolig. Jag studerar och vet inte alls om min sgi är skyddad. Det känns överväldigande samtidigt ofattbart. Känner mig så ensam och önskar att jag kände att detta fungerar hur bra som helst. Var är glädjeruset?

• Gabriella89

Någon här som äter folacin pgr av brist? Jag har haft ett gränsvärde. Har slarvat mycket med tabletterna och inte ätit på typ en månad och nu är jag oplanerat gravid, så nu är jag förstås jätteorolig.

• Gabriella89

Hej allihop och grattis *som jag missade att skriva i mitt panikslagna inlägg. Min oro har lagt sig TROTS att jag fått reda på att min sgi inte är skyddad och kommer alltså få lägsta belopp. Men jag är naturligtvis orolig. Min man är desto oroligare ... På måndag fick jag en tid till barnmorskan.

• Gabriella89

V. 6+3 och mår så illa så jag vet inte var jag ska ta vägen trots att jag äter lergigan comp. Måste äta nästan hela hela tiden för att inte må helt kasst, känns som ja får blodsockerfall imellan åt. Mycket molvärk idag som gör mig orolig för utomkvedshavandeskap. Är extremt trött. Somnar ofta innan 8 på kvällarna.

Vad kan man äta mest hela tiden utan att magen blir/känns helt full ?

• Gabriella89

[quote=76519914][quote-nick]LyCKa55 skrev 2016-04-10 07:18:01 följande:[/quote-nick]Jobbigt med illamåendet. Jag bara väntar på att det ska sätta in på allvar.

Jasså? Jag har också molvärk till o från. Skulle det tyda på nåt knas menar du?[/

Nej inte tvunget men jag känner de mer på ett visst ställe. Ibland känner jag mig svullen precis där. Precis som om där är något

• Gabriella89

Igår var jag på visibilitetsUL. Vi såg en liten böna med pickande hjärta och är beräknad till 1 dec. 8+5 idag alltså ?? Då detta var oerhört oplanerat så har det tagit tid för mig att förstå och smälta. Men nu känns det mer verkligt. Ser att ni skrivit lite om dryck... För mig är de godaste just nu mjölk, har varit så mina andra graviditeter med.

• Gabriella89
    Ledilnaan skrev 2016-04-29 13:54:02 följande:

Är det fler som sover dåligt? Har de senaste nätterna sovit otroligt dåligt, vaknar nästan en gång i timmen och har svårt att somna om. Ska jobba kväll idag och är supertrött redan, vet inte hur jag ska orka.

Är i v.6, 5+6, illamåendet börjar öka litegrann. Känner inte för att äta nåt alls egentligen, men vet att jag mår mer illa om jag inte äter.

Jag tycker att de första tolv veckorna, där man mår som mest illa, så är det mesta tillåtet att äta eller inte äta, man brukar ta igen det senare.

Är det nån mer här inne som väntar sitt fjärde barn?

Vad jobbigt för er som blöder, håller tummarna att det inte är nån fara!

Jah väntar barn nummer 4 :) har tvillingpojkar som är sju och en pojk på 3 år ??
  • Gabriella89

Åh vad det spänner i magen idag !!!! Även högt upp över navlen o blir super uppblåst. Tvungen o lägga mig hela tiden för de spänner så mycket. Och så har jag ju navelbråck o delade magmuskler redan. Kanske därför de känns så mycket ?

• Gabriella89

Blev snittad med mina tvillingpojkar. Graviditeten efter värkte det otroligt mycket i snittet. Det är inget konstigt att det drar o känns konstigt. Nerverna där verkar bli tokiga imellanåt. Nu är det tredje graviditeten för mig o de värker inte lika mycket just i snittet även om ja känner av så som du beskriver.

Y o L o skrev 2016-05-01 09:01:41 följande:

Någon som gjort KS här? Jag tycker att på morgonen så värker det i nedre delen av magen, omkring ärret. Kanske det gör även om man inte gjort KS? Fan va jag håller på och nojjar känner jag, tur att jag ska på

Inskrivning om en vecka.

• Gabriella89

Tänk på att du ska ta dom till mat !

sillencillasill skrev 2016-05-01 09:39:48 följande:

Lergigan comp tror jag att de heter. Det är lite bättre nu, legat på soffan och skakat men nu måste jag in till stan och ta tag i livet. Brukar vakna vid 04-05 och ta en tablett och sen en till vid 07-08 men nu blev det bara en vid 07 så det blev inget mjukt uppvaknande

Svar på tråden BF December 2016