• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Va härligt att storebror är så fin med henne.

I morgon är det dags för mig att träffa filuren i magen. Känns helt overkligt. Hoppas dottern kommer vara lika glad över sin syster.

Tess1990 skrev 2016-12-17 09:51:02 följande:

Grattis alla som har fått nu!

Blir helt gråtig av era förlossningsberättelser ^^

Här går de jättebra! Storebror är så himla duktig och hjälpsam, han verkar helt kär i lillasyster <3

Och hon är så snäll och lugn! Kan ligga och bara titta helt tyst, skriker extremt sällan och i princip bara om de tar nån sekund för mycket att ta tag i bröstet ^^ men jag är nära henne hela tiden och erbjuder på första signal så de händer inte så sällan, ammar allt ifrån 2-3 timmar non stop till 2-3 timmar imellan, funkar bättre och bättre efter en del sår och för litet tag i början men vi övar på

Hon blev 1 vecka gammal igår, och navelstumpen trillade av inatt :) kan inte fatta att hon är här och bara vår! Helt förälskad i henne <3

• Ledilnaan
    Mäggie05 skrev 2016-12-18 16:26:39 följande:

Sedär ja 4:e,då e du rutinerad :) Kommer de ut fortare för varje gång eller va är dina erfarenheter?Min första tog 48 tim innan hon va ute :/ Så hoppas ju att denna går något snabbare,men inte för snabbt för vi har över 1 tim till sjukhuset :(

Nä ja förstår att att du e trött på de!Är inge kul alls på slutet!

Min första tog 12 tim, andra 4 tim och trean tog 1½ timme, har nästan en timme in till förlossningen, så jag är lite orolig för att vi inte ska hinna in. :-/ Men ut kommer de, och snabbare och snabbare för varje gång. Men nu är det 7 år sedan sist, finns risk att denna gången går lite långsamare.
  • BIX
    Ledilnaan skrev 2016-12-18 17:27:50 följande:
    Min första tog 12 tim, andra 4 tim och trean tog 1½ timme, har nästan en timme in till förlossningen, så jag är lite orolig för att vi inte ska hinna in. :-/ Men ut kommer de, och snabbare och snabbare för varje gång. Men nu är det 7 år sedan sist, finns risk att denna gången går lite långsamare.
    Wow, menar du 11/2 timme från första värken då? Det är ju galet fort, förstår att du är aningens nervös då.. :o Tycker du det gör ondare ju snabbare det går? Min första tog 16 timmar och andra tog 7 timmar, från första värken, och jag tyckte nog det var mer intensiv smärta andra gången.

Kan också varit för att det var en annan bebis eller för att jag tog mindre gas tänker jag :)
  • BIX

Måste ju också säga grattis till alla som fått sina små guldklimpar nu! <3

• Maggis77
    Ledilnaan skrev 2016-12-18 17:27:50 följande:
    Min första tog sex timmar och kom på beräknad dag. Nr två tog en timme och kom en vecka tidigare. Nu med trean har jag gått över tre dagar och känner ingenting än. Trodde också att det skulle gå fortare och kanske liiite innan BF för varje gång men nä. Hade ju bokat två konserter i helgen här men fick tänka om :( och stanna hemma.
  • Ledilnaan
    BIX skrev 2016-12-18 21:37:56 följande:
    Wow, menar du 11/2 timme från första värken då? Det är ju galet fort, förstår att du är aningens nervös då.. :o Tycker du det gör ondare ju snabbare det går? Min första tog 16 timmar och andra tog 7 timmar, från första värken, och jag tyckte nog det var mer intensiv smärta andra gången.

Kan också varit för att det var en annan bebis eller för att jag tog mindre gas tänker jag :)
    Ja, det var från första värken. Själva värkarna tror jag gjorde lika ont, men de kom betydligt tätare, de kom med endast en minuts mellanrum direkt. Så på sättovis så gjorde det ondare, eftersom jag inte fick så mycket vila emellan värkarna.
    Sen var det ju över mycket fortare å andra sidan. Men jag föredrar att det går lite långsammare så att man hinner med på ett annat sätt.
  • Liloolei
    sillencillasill skrev 2016-12-15 22:39:25 följande:

Kom BM åt för att göra en ordentlig hinnsvepning? Jag ska göra ett nytt försök imorgon då onsdagens försök inte lyckades då min livmoder var bakåtlutad och BM kom inte åt. Bara retade livmodertappen lite...

Lycka till och kämpa på!

Hej!!! Hon kom åt och hjälpte till att dra fram den. Dagen innan hade jag 5 h tuff mensvärk som måste ha flyttat fram livmodertappen en aning i rätt riktning.

Molande värk från och till hela kvällen. Ringde in igen vid 22.30 och bad om råd. Då sa dom att jag skulle ta två panodil och lägga mig. Hade inga smärtstillande hemma och lade mig för att sova ändå. Mellan kl 23 och 02 kom mensvärkar. En halvtimme emellan eftersom jag vaknade och tittade på klockan i mörkret.

Vid 02.30 sa jag till min man att vi ska ringa och åka in... vi gjorde det och var framme kl 03.20.

Värkarna blev tätare och hade ctg kontroll till kl 04.00 sedan en vaginal undersökning. Jaha? 6 cm öppen? Då fick jag ett rum! :) sedan var det 8 cm öppen ca kl 05.00 och 05.42 kom hon! På BF!!! Älskade friska fina barn. Jag är så lycklig.
  • Liloolei

Ser att jag redan har amningshjärna....

Hinsvepning Torsdag kl 11. Molande värk smygande starkare o tätare fram tills 23.00. Sedan tydliga tecken på att det är ngt på gång. 02.30 fredag 16 dec åkte vill till Förlossningen.

05.42 föddes flickan. Sammanfattar den luriga trean (tredje barnet), till 6h värkarbete/ latensfas. Upplever själva förlossningen från kl 04-04.30? Till 05.42.

• Liloolei
    Y o L o skrev 2016-12-18 16:52:57 följande:

I morgon är det dags för mig att träffa filuren i magen. Känns helt overkligt. Hoppas dottern kommer vara lika glad över sin syster.

Lycka till

Imorgon !
  • Cherry83
    Y o L o skrev 2016-12-18 16:52:57 följande:

All lycka till er imorgon:)
Svar på tråden BF December 2016