sillencillasill skrev 2016-12-15 22:39:25 följande:
Kom BM åt för att göra en ordentlig hinnsvepning? Jag ska göra ett nytt försök imorgon då onsdagens försök inte lyckades då min livmoder var bakåtlutad och BM kom inte åt. Bara retade livmodertappen lite...
Lycka till och kämpa på!
Hej!!! Hon kom åt och hjälpte till att dra fram den. Dagen innan hade jag 5 h tuff mensvärk som måste ha flyttat fram livmodertappen en aning i rätt riktning.
Molande värk från och till hela kvällen. Ringde in igen vid 22.30 och bad om råd. Då sa dom att jag skulle ta två panodil och lägga mig. Hade inga smärtstillande hemma och lade mig för att sova ändå. Mellan kl 23 och 02 kom mensvärkar. En halvtimme emellan eftersom jag vaknade och tittade på klockan i mörkret.
Vid 02.30 sa jag till min man att vi ska ringa och åka in... vi gjorde det och var framme kl 03.20.
Värkarna blev tätare och hade ctg kontroll till kl 04.00 sedan en vaginal undersökning. Jaha? 6 cm öppen? Då fick jag ett rum! :) sedan var det 8 cm öppen ca kl 05.00 och 05.42 kom hon! På BF!!! Älskade friska fina barn. Jag är så lycklig.