• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Fian88
    Ledilnaan skrev 2016-12-14 15:00:50 följande:

Ni som har fött flera barn (jag vet att detta är mitt fjärde barn, men jag har glömt) hur är det med slemproppen? Jag skulle ha fråga bm igår, men jag glömde bort det såklart. Jag är öppen en dryg centimeter och tappen är endast 2 cm lång, kan slemproppen ha gått utan att jag har märkt det, eller är den kvar?

Har fött två barn nu och aldrig sett röken av nån slempropp:)
  • Cherry83
    Fian88 skrev 2016-12-14 18:01:56 följande:
    Har fött två barn nu och aldrig sett röken av nån slempropp:)
    Samma här fött 2 barn utan att få se någon slempropp heller;)
  • ciz
    Ledilnaan skrev 2016-12-14 15:00:50 följande:

Ni som har fött flera barn (jag vet att detta är mitt fjärde barn, men jag har glömt) hur är det med slemproppen? Jag skulle ha fråga bm igår, men jag glömde bort det såklart. Jag är öppen en dryg centimeter och tappen är endast 2 cm lång, kan slemproppen ha gått utan att jag har märkt det, eller är den kvar?

Med 1an märkte jag ingen slempropp. Med 2an gick delar av den ca1vecka före förlossning och nu med 3dje så kommer det en massa slem vid varje toa besök o nu tror jag nog värkarna är igång.
  • Ledilnaan

Men tror ni att slemproppen kan ha gått redan, eftersom jag är lite öppen?
    Jag såg bara slemproppen med min första, de andra två har jag aldrig sett någon slempropp.

• Ledilnaan
    ciz skrev 2016-12-14 16:37:48 följande:
    Lycka till!! Hoppas det drar igång ikväll för dig.

För mig var det bara vattnig flytning eller slempropp, kommer en massa slem när jag är på toa nu och har värkar men endast 1/h:( vad gör jag nu för att få detta att dra igång ordentligt? Tips tack..
    Färdknäppen ska hjälpa när förlossningen är väldigt nära, så kör på :-P
  • Liloolei
    Madeloo skrev 2016-12-14 11:21:22 följande:

För mig händer det inget, har precis vart på MVC och bröt ihop totalt, har sedan tidigare blivit lovad en läkartid efter idag då mitt BF datum blev flyttad två veckor från bim och 1vecks från kub, är idag BF +5 enl Rul men BF+12 efter KUB nu fick jag en tid först 21/12... känns piss. Hade dessutom högt blodtryck nu så behöver dit igen imon för att lämna urin prov....hoppas man inte fått havandeskaps förgiftning

Hej! Samma här att det inte händer ngt alls. Var inne på kontroll i tisdags och det visade sig att livmodertappen är fortfarande bakåtvänd. Dvs att om jag ska få eventuell hinsvepning så kommer den inte kunna utföras för hon inte kan nå den!!! Jag blir så trött psykiskt. Hur går det för dig?
  • Madeloo
    Liloolei skrev 2016-12-15 08:02:35 följande:

Hej! Samma här att det inte händer ngt alls. Var inne på kontroll i tisdags och det visade sig att livmodertappen är fortfarande bakåtvänd. Dvs att om jag ska få eventuell hinsvepning så kommer den inte kunna utföras för hon inte kan nå den!!! Jag blir så trött psykiskt. Hur går det för dig?

Vaknade kl 04 idag och gick på toa, då gick slemproppen, en timme senare började jag få värkar som vart oregelbundna sen dess. Vågar inte hoppas på nått men eftersom man e +6 dagar nu borde det ju betyda nått att slemproppen lossnat....
  • Ledilnaan
    Madeloo skrev 2016-12-15 08:35:16 följande:
    Vaknade kl 04 idag och gick på toa, då gick slemproppen, en timme senare började jag få värkar som vart oregelbundna sen dess. Vågar inte hoppas på nått men eftersom man e +6 dagar nu borde det ju betyda nått att slemproppen lossnat....
    Håller tummarna att det har börjat för dig nu!
    Liloolei skrev 2016-12-15 08:02:35 följande:
    Hur var tappen annars? Har den blivit kortare och börjat öppna sig? Min tapp var ganska lätt att nå för bm förra veckan, men i tisdags när jag var tillbaka så hade huvudet kommit ner mer och då hade tappen krypit bakåt för huvudet knuffade bak den.

• mocha8676

Nu är mitt blodtryck normalt igen. Fick ju en hinnsvepning i förrgår, trodde verkligen det skulle starta förlossningen då jag fick mycket molvärk och lite ont i magen. Men på morgonen var det som bortblåst. Men nu på morgonen är jag ganska så säker på att slemproppen gick. 9 dagar kvar till bf.

• Madeloo

Nu är det igång för mig, värkar från helvetet men va bara öppen 2cm så fick åka hem så nu kämpar vi på hemma igen....

Svar på tråden BF December 2016