• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Mäggie05

Oj va spännande för dig :) Handlar nog inte om många timmarna innan de drar igång då :)

ciz skrev 2016-12-13 22:36:25 följande:

Vågar inte tro att det är sant, men om jag inte kissa ner mig när jag kom från toan och satte mig i sängen så var det nog en del vatten som kom... luktar inte som kiss iaf:)

Försöka sova nu då...

• Emmask
    ciz skrev 2016-12-13 22:41:02 följande:

Vågar inte tro att det är sant, men om jag inte kissa ner mig när jag kom från toan och satte mig i sängen så var det nog en del vatten som kom... luktar inte som kiss iaf:)

Försöka sova nu då...

Spännande! Håll oss uppdaterade :)
  • Y o L o

Oj vad mycket som händer nu. Hoppas vattnet som gått betyder att det drar igång under natten.

Tess1990; låter som en tuff start. Skönt att få åka hem iaf o att storebror snart är frisk igen.

Själv fick jag snittet framflyttat en dag, känns som jag vunnit på lotto typ :)

Känns som i stort sett alla här känner sig klara med denna graviditet!

• Liloolei
    Y o L o skrev 2016-12-13 23:04:18 följande:

Oj vad mycket som händer nu. Hoppas vattnet som gått betyder att det drar igång under natten.

Tess1990; låter som en tuff start. Skönt att få åka hem iaf o att storebror snart är frisk igen.

Själv fick jag snittet framflyttat en dag, känns som jag vunnit på lotto typ :)

Känns som i stort sett alla här känner sig klara med denna graviditet!

Jag är inte färdig. Bakåtvänd livmodertapp och 3:e barnet. Borde man statistiskt sett föda liiiite tidigare än BF ? :)))) längtar. Grattis till er som slipper dessa mesiga symptom.
  • ciz

Med sonen drog värkarna igång 1h efter vattenavgång.. nu känns det redan mindre och 2,5h har gått..sååå besviken men även om det då kanske var väldigt mycke vattnig slempropp kan man ju hoppas det drar igång snart. Känner bara ett svagt molande nu o väldigt tryck i ryggen när jag står.

• Andan

Våran lilla Iris kom så äntligen med plan snitt tidig lucia morgon. Min blödning med klump jag hade i förrförra veckan visade sig varaen en bit av moderkakan som gått av. Naveltrsängen var inte alls långtifrån att släppa ifrån moderkakan, så läkare var mkt nöjd med att hon inte kom en dag senare.

Vi alla mår bra och bara myser <3

Lycka till alla andra dec mammor, kämpa snart är era bebisar häääär!

• Y o L o

Stort grattis och vilken tur att allt gick bra! Hur mår du efter snittet? Jag har börjat fundera så mycket kring det, är rädd att allt inte ska kännas lika bra som efter mitt akutsnitt förra gången.

Andan skrev 2016-12-14 03:00:45 följande:

Våran lilla Iris kom så äntligen med plan snitt tidig lucia morgon. Min blödning med klump jag hade i förrförra veckan visade sig varaen en bit av moderkakan som gått av. Naveltrsängen var inte alls långtifrån att släppa ifrån moderkakan, så läkare var mkt nöjd med att hon inte kom en dag senare.

• BIX
    Andan skrev 2016-12-14 03:00:45 följande:

Grattis!! Och vilken tur! Men syns inte sånt på ultraljud??
  • MP88

Hade precis som igår natt värk som kändes som mensvärk, inatt hade jag detsamma och nu imorse gick mitt vatten:) Ringde förlossningen och ska återkomma om värkarna inte kommer igång riktigt vid lunch..Sambon var åkte till jobb, jag sa att han fick det även om han helst inte ville ;)

• Andan
    BIX skrev 2016-12-14 06:49:56 följande:

Grattis!! Och vilken tur! Men syns inte sånt på ultraljud??

Inte om moderkakan gått sönder just bakom blygdbenet tyvärr!
Svar på tråden BF December 2016