BF December 2016
Hej hej ????????
Är i vecka 5+2 BF 21 december. Ivf barn. Hoppas hoppas att allt går bra för oss alla ?????
Hej hej ????????
Är i vecka 5+2 BF 21 december. Ivf barn. Hoppas hoppas att allt går bra för oss alla ?????
Emojjis blev visst bara frågetecken... :)
Hej alla blivande dec mammor!
Jag var idag på vul är i vecka 6+5 (ivf) de hittade vad de tror en fostersäck och en gulesäck men att det var för svårt att säga... Så inget foster eller hjärtljud hittades därför inte...
De två olika bm sa att det kan vara pga att det var för tidigt. Kan det verkligen stämma? Varför fick jag då tiden bokad? Visst borde man rimligtvis kunna se foster och hjärta i slutet av V7?
Ska tillbaka om 2(!) veckor för ett nytt vul då i 8+4
Sjuuuuuukt jobbig väntan, går sönder!
Någon som har erfarenhet?
hej alla dec mammor!
För 2 veckor sedan skrev jag och berättade om att jag då i vecka 7+5 gjorde VUL där man bara hittade en fostersäck men inget foster... 2 olika BM gjordeVUL på 2 olika maskiner utan att hitta ett foster i fostersäcken....
Jag avskrev själv graviditeten var väldigt ledsen tyckte att många grav symptom försvann...
Jag och min man har gjort IVF och visste vad ett missfall skulle innebära kroppsligt och själsligt.
I måndags var jag på uppföljning, trot eller ej men de hittade ett perfekt litet hjärta. Vilken lyckochock! Vi var ju helt säkra på att det inte gått vägen!
Är nu i 9+6 BF 21 december är just nu värdens lyckligaste :)
Jag är i 9+0 med BF 20 december enligt BM. Hur kan de säga samma BF till oss när du är i 9+6 som du skrev?
Någon annan som har migrän med auora här? Vad tar ni för medicin? Eftersom man inte kan äta migränmedicin...
Har haft migrän sedan igår och bara tagit alvedon, vilket inte alls hjälper :(
Ska till bm på måndag men gärna tips innan!
Lämnar denna tråden, hoppas alla graviditeter lyckas med fina och friska bebisar!
Det slutade inte så bra. Fick en blödning igår och var in på kvinnokliniken idag. Jag har drabbats av druvbörd, istället för ett foster så har det skapats vätskefyllda blåsor som i klasar. Måste opereras på fredag. En promilles chans att få det.. Så dessa klasar ska tas prover på så det inte är "sjuka" det kan vara så det är cancerliknande. Så jag måste ta blodprov varannan vecka till hcg är under 1. Efter det så måste jag vänta 6 månader för att bli gravid igen. Bara så inte dessa blåsor kommer tillbaka igen. Väl gravid så får jag göra ultraljud tidigt och följa och se så allt ser bra ut. Känns som en lång reda tillbaka..
Behöver inte betyda någonting!
Tur ändå att du har tid idag att kolla den lille! Lycka till :)
Ska på kub idag och vaknade nyss av att det var kladdigt i trosorna typ en brun blödning el ngt. Igår gick jag å hoppades att allt skulle vara ok nu känns allt skit som att det inte finns ngn chans :/. Fan är ändå i v 13 kände en liten chans att pusta ut.
Jag har redan koll på vilken vagn jag vill ha ;) britax go. Tänkte som vid min förra grav beställa den efter rul. Alla återförsäljare har i proncip returrätt vid ev missfall. Jag tror inte att man kan bli mer ledsen vid ett ev sent missfall bara för att man köpt en vagn eller några klädesplagg.
Min son är nu 3 år, han vägde 3560g och hade 50 ett par dagar innan det var dax för 56. Så jag köper 56 som minst, men inte mkt 56 då 56 blev för litet väldigt fort. Denna gången blir det mkt att ärva, men självklart köpa några nya fina speciella plagg :)
BF 21 december :)
Fingervisningen? Verkligen INTE menat så.
Måste vi kvinnor ta allt som kritik? Kan vi inte bara vara trevliga mot varandra? låta ordet vara fritt. Hur du såg på det hela tog jag inte alls som en fingervisning över huvud taget. Läste bara en annan kvinnas känslor inför att köpa vagn mm innan bebis kommit. Vilket vi känner olika inför. Tänkte att det är intressant att veta att vi tänker olika och att det inte finns rätt eller fel.
Men jag lovar ska inte berätta hur jag känner, det ska inte hända igen.
Så tråkigt när allt vänds och vrids till negativt. :(
Tack för fingervisningen om hur "man" kan känna. Mina bekanta var nog inte "bara" ledsna när de kom hem utan barn från BB, och behövde ta itu med allt de hade köpt. Så jag skulle nog inte uttala mig på det viset, alla gör på det sätt som känns rätt för dem :)