• Andan

BF December 2016

Vi har köpt en ny Britax go helt i svart ifrån 2015 för 5000kr saknar nya uppdaterigar som bla en liten förlängd sufflet. Men för mindre än halva priset, så vi är väldigt nöjda!

Hade en buggaboo med sonen som jag inte var speciellt nöjd med. Ranglig och utan "gung" men snygg ;)

• Andan

Jag har "sökt" om att få ett plan snitt efter en horribel förlossning med min son som slutade i akutsnitt efter 54 timmar...

Efter remissen till Auroramot ringde en bm upp mig och sa att jag inte behövde aurorasamtal med bm utan ska få träffa läkaren på en gång. "Då de var slöseri med deras tid" Vet inte om detta är positivt eller negativt för mig? Har blivit erbjuden förlossningskontrakt redan...

Jag är bor i Göteborg men har sökt mig till Varberg, där jag födde sist.

Läkarbesöket nästa vecka kommer att vara i vecka 26+0

Någon som vet deras snittdagar?

Sååå nervös :(

• Andan

Hade som sagt en alldeles för lång förlossning som slutade i urakut ks.

Inget jag kan tänka mig att uppleva igen. Efter min son var ute var jag helt trasig i kroppen och sov utan att titta på min son i 11 timmar...

Vill inte uppleva detta igen....

Hastis skrev 2016-09-07 21:50:03 följande:

Detta kanske är en känslig fråga men varför vill ni göra KS? Inget negativt alls från min sida mer bara nyfiken så hoppas ingen tar frågan fel:)

• Andan

Fick idag mitt KS bokat, 13/12 (8 dagar innan bf) kommer våran lilla tjej! Så svårt att förstå, inte sååå långt kvar :)

• Andan

Yes! Men hon ska INTE heta Lucia, vilket 511 redan frågat!

Jag bor i Göteborg, men har även denna gång valt att åka till Varberg.

Sthlm snittar 14 dagar innan BF dessutom om jag minns rätt?

Ska du snittas?

Y o L o skrev 2016-09-14 10:16:23 följande:

Åhh va kul... Men vänta.. På lucia? Högtidligt hehe :)

Bor du i Sthlm? Eller vilket sjukhus ska du till?

• Andan

Någon som vill dela med sig av tips mot otroligt envisa sura uppstöttningar och halsbränna?

Knapprar galive utav bara den, tänker verkligen på vad jag äter... Storlek av portioner mm!

Har suttit upp och sovit senaste 2 nätterna :(

Husmorstips kanske? ;)

• Andan

Har din bm "godkännt" omeprezol, köpte de idag med apotekaren sa att jag måste prata med läkare eller bm innan jag tar... Sitter med tabletterna brevid men vågar inte ta, biverkningarna som kan ske låter värre än uppstötningarna... Illamående, ont i magen och kramper....

Redoförnytt skrev 2016-09-19 17:52:33 följande:

OMEPRAZOL dagligen. Och galieve/galviscon vid sänggående. :)

• Andan

Gaviscon är väldigt bra, dock så åker den upp 9/10 ggr, klarar inte salvan :(

Y o L o skrev 2016-09-19 19:56:36 följande:

Gaviscon att dricka, tycker det är som att dricka hudkräm men funkade bra för mig.

• Andan

Tack snälla för att du tog dig tid med fina råd! Ska ta en omeprazol nu ikväll!

Lever för övrigt som om jag har magkatarr i matväg, typ bara kokt och kryddsnål mat! Jäääättegott ;) Fjällfil är ett måste på kvällen!

Redoförnytt skrev 2016-09-20 16:59:58 följande:

Japp! Min barnmorska har eekommenderat omeprazol och gett tummen upp på galviscon som kombo vid behov.

Jag skulle inte lita fullt ut på apotekspersonal. Läs bioacksedeln, fass, 1177 eller janusinfo. Helt ofarligt!

Jag rekommenderar att ta på morgonen då det tar en stund att få effekt. Så kan du komplettera med novalucol eller galieve vid "anfall". :)

Andra tips: äta lite å ofta. Inte äta starkt å fett och inte äta sent... tycker även mejeriprodukter kan hjälpa. Så kanske lite yoggi eller mjölk till kvällsmellis? Och skippa kolsyra, surt och kaffe/the.

halsbränna är verkligen ett helvete!

Lycka till!

• Andan

71 dagar kvar till ks. Så nu gäller det att sova sova sova och passa på att mysa och leka med storebror! Jobbar 2 veckor till, ska bli sååå sköööönt att vara ledig!

Svar på tråden BF December 2016