• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Madeloo

För mig blev det följande, fick ju åka hem igår kl 13, verkarna fortsatte hemma, kl 18 stod jag inte ut längre och åkte in. Kom in 18.15 och va då öppen 7cm och ut kom en underbar liten flicka kl 20.00 som vi gett namnet Lovis ????

• Y o L o

Grattis va roligt! Va skönt att vara så kort tid på förlossningen.

Madeloo skrev 2016-12-16 15:33:43 följande:

För mig blev det följande, fick ju åka hem igår kl 13, verkarna fortsatte hemma, kl 18 stod jag inte ut längre och åkte in. Kom in 18.15 och va då öppen 7cm och ut kom en underbar liten flicka kl 20.00 som vi gett namnet Lovis ????

• BIX
    Emmask skrev 2016-12-15 19:17:03 följande:

Är det någon som känner igen känslan av en vattenballong mellan benen som liksom trycks ut ibland när bebisen rör sig rejält? Det känns verkligen som att något buktar ut emellanåt. Bebisen är fixerad sedan vecka 33-34, är nu i 37+0.

Det låter som att du har en buktande hinna. Min hinna gick inte sönder förrän alldeles innan krystvärkarna kom igång. Den buktade verkligen ut, barnmorskorna tyckte jag skulle känna - och det kändes som du säger precis som en vattenballong som kom ut mellan benen :*)
  • BIX
    Elinl90 skrev 2016-12-15 13:45:58 följande:

Stort grattis till alla som fått sitt barn, och himla kul att följa alla nu när det börjar dra igång eller närma sig för oss alla.

Jag har beräknad förlossning 27 december och känner mig just nu ganska nere, eller snarare orolig. Jag har förstått på flera forum här att många är trötta på kommenterar som "Gud vad stor du blivit, säker på att det inte är tvillingar?" vilket jag fullt förstår. För mig är det dock tvärtom.... har fått kommentarer och blickar ifrån barnmorskor (där jag gör akupunktur nu innan förlossningen) . Igår var jag även på gravidfotografering och fotografen tappade i princip hakan för att min mage var "så liten"...Barnmorskorna sa även "Vi får hoppas att hen stannar inne länge, eftersom att hen verkar vara väldigt liten".

Jag nämnde allt detta för min läkare som sa att mitt barn är normalviktig, men även inte STOR. Beräknas väl nu väga strax över 3 kg... ska dit imorgon och kolla läget hoppas väl iaf att det ska vara över 3 kg nu. Men känner mig just nu ganska ledsen och orolig... hoppas bäbis mår bra. Men hen rör sig mycket och hjärtat är bra så antagligen är allt toppen.  Känner mig även ganska hormonell och kan börja gråta för minsta lilla just nu. Minsta lilla förstoras upp och tynger mig. Men alla kommentarer och chockade blickar över min lilla mage gör mig orolig. Är det någon här som känner igen sig i detta eller också får kommentarer om en "liten mage"?

Blir så förvånad och tycker det är tråkigt när barnmorskor fäller sådana kommentarer. Trodde storleken på magen berodde mycket på hur bebisen ligger där inne. Hoppas det gick bra på tul:et. Som någon skrev så betyder inte en större bebis att den är friskare.

Försök komma ihåg att det härjar en fruktansvärt massa hormoner i din kropp som påverkar en på alla möjliga olika sätt. Det kan vara lättare att hantera nedstämdhet och oro då. <3
  • ciz

Hejhej!

I torsdags kl10.21 kom vår lilla tjej:)

När vi kom in 4.30 var jag öppen 4cm, fick vänta flera timmar på ett förlossningsrum då det var fullt på förlossningen. Vid 7.30 när vi får vårt rum gick vattnet när bm kollade läget, öppen 7cm. Kl8.25 fick jag spinal å straxt efter öppen 10cm. Och så skönt det var att få vara smärtfri och vila! Måsta då vänta tills spinalen skulle släppa för att få börja krysta, varför vet jag inte.. helt nöjd men min förlossning förutom att jag gärna velat få ett rum tidigare, men tiden efter att vattnet gått tills jag fick spinaöen var hemsk så glad att inte vattnet gick hemma!

Idag åker vi hem, har lång väg så ville stanna kvar tills lillan är läkarundersökt för att inte måsta tillbax igen på det.

Lycka till alla, jag håller tummarna!! Det drar nog igång när ni minst anar det!!

• Cherry83
    ciz skrev 2016-12-17 07:43:50 följande:

Hejhej!

I torsdags kl10.21 kom vår lilla tjej:)

När vi kom in 4.30 var jag öppen 4cm, fick vänta flera timmar på ett förlossningsrum då det var fullt på förlossningen. Vid 7.30 när vi får vårt rum gick vattnet när bm kollade läget, öppen 7cm. Kl8.25 fick jag spinal å straxt efter öppen 10cm. Och så skönt det var att få vara smärtfri och vila! Måsta då vänta tills spinalen skulle släppa för att få börja krysta, varför vet jag inte.. helt nöjd men min förlossning förutom att jag gärna velat få ett rum tidigare, men tiden efter att vattnet gått tills jag fick spinaöen var hemsk så glad att inte vattnet gick hemma!

Idag åker vi hem, har lång väg så ville stanna kvar tills lillan är läkarundersökt för att inte måsta tillbax igen på det.

Lycka till alla, jag håller tummarna!! Det drar nog igång när ni minst anar det!!

Grattis grattis äntligen då blev den tredje innan BF också:)
    Jag vill också:)
  • Cherry83
    mocha8676 skrev 2016-12-17 08:07:36 följande:

Tror jag börjat få värkar :)

Hur går det?
  • Tess1990

Grattis alla som har fått nu!

Blir helt gråtig av era förlossningsberättelser ^^

Här går de jättebra! Storebror är så himla duktig och hjälpsam, han verkar helt kär i lillasyster <3

Och hon är så snäll och lugn! Kan ligga och bara titta helt tyst, skriker extremt sällan och i princip bara om de tar nån sekund för mycket att ta tag i bröstet ^^ men jag är nära henne hela tiden och erbjuder på första signal så de händer inte så sällan, ammar allt ifrån 2-3 timmar non stop till 2-3 timmar imellan, funkar bättre och bättre efter en del sår och för litet tag i början men vi övar på

Hon blev 1 vecka gammal igår, och navelstumpen trillade av inatt :) kan inte fatta att hon är här och bara vår! Helt förälskad i henne <3

• mocha8676
    Cherry83 skrev 2016-12-17 09:25:21 följande:

Hur går det?

Värkarna tätnar. Kommer mellan 3.5-5 min! Fullt hanterbart än, men jag måste stanna upp och andas. Mannen är och hämtar barnvakten så vi kan åka in när vi vill sen!
Svar på tråden BF December 2016