• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Anonym föräldraledig
    De5pojkarna skrev 2016-12-22 11:57:32 följande:

Grattis till er som fått era fina bebisar!

Vi hade begravning för våran Loke den 9:e December. Försöker fortfarande att förstå vad som hänt, men det är svårt. Har inte haft tid att sörja då det hänt så mycket det senaste. Hoppas ni alla får en God Jul! Kramar

Det är obeskrivligt vilken sorg som drabbat er. Hoppas begravningen var fin och att ni får tid att sörja tillsammans. <3
  • Fian88
    De5pojkarna skrev 2016-12-22 11:57:32 följande:

Grattis till er som fått era fina bebisar!

Vi hade begravning för våran Loke den 9:e December. Försöker fortfarande att förstå vad som hänt, men det är svårt. Har inte haft tid att sörja då det hänt så mycket det senaste. Hoppas ni alla får en God Jul! Kramar

Så fruktansvärt sorgligt! Massa kramar och God Jul<3
  • Cherry83
    Madeloo skrev 2016-12-24 22:10:03 följande:

Hur går det för er andra, någon som fått en julbebis idag?

Nej inte jag i alla fall e glad att jag fick julafton ihop med barnen och att man inte behövde ställa in något:)
    Men den får gärna titta ut snart börjar bli rädd för en igångsättning den 29/12 vill hellre att värkarna kommer naturligt och inte med där hemska droppet.....
  • Y o L o

Någon fler som fått andra barnet o tycker att storasyskonet blivit förändrad? Hon är så missnöjd med mycket helt plötsligt, skriker o beter sig illa. Känns som det är mitt fel att jag inte räcker till. Tycker det är jättejobbigt, måste komma på bra rutiner så jag kan ge stora mer tid.

• Cherry83
    Y o L o skrev 2016-12-25 12:08:54 följande:

Någon fler som fått andra barnet o tycker att storasyskonet blivit förändrad? Hon är så missnöjd med mycket helt plötsligt, skriker o beter sig illa. Känns som det är mitt fel att jag inte räcker till. Tycker det är jättejobbigt, måste komma på bra rutiner så jag kan ge stora mer tid.

Jag har 2 pojkar sedan innan och det är mindre än 2 år mellan dem. När jag fick min andra pojk så blev det faktiskt så att storebror blev skrikig och började gråta om nätterna! Men det släppte sen gjorde så i början att när jag skulle amma tog jag fram en bok eller satte på en film som storebror gillade och hade han nära mig så kunde man mysa alla tre. Det hjälpte ju! Sen så fort jag inte behövde amma och lillebror va nöjd så hittade jag på mer saker med storebror!
  • Madeloo

Hej våran grabb på 3år har också prövat vårt tålamod, vi har gjort massa kul för bara han, tex pappan och han åkte till lekland osv och nu börjar det bli bättre, va mycket sitta knä och locka på uppmärksamheten i början. Hade räknat med att det skulle bli lite avundsjuka i början.

Vi får stå på oss och gör bara så gott vi kan, även om vi är mammor så är vi bara människor vi också. Det e ok att dom får känna , dom har ju fått full uppmärksamhet hela livet och nu ska dom dela....

Härrom kvällen höll jag på att skjuta mig själv när man ska äta och har två barn som skriker i kör och även om vi är två föräldrar så satt vi och sa ungefär " vad har vi ställt till med" vi klarar ju inte av två barn samtidigt . Sen när det väl blir tyst så påminde vi varann om de som fått tvillingar och kände att vi nog inte ska gnälla så mycket....
  • Anonym föräldraledig

Har en tvååring som krisar lite efter att syskonet kom. Det är mycket nej, vill inte, mamma får inte. Varje liten grej blir en konflikt just nu och hon ska ha sin vilka igenom hela tiden. Tänker att det är inte så konstigt utifrån ålder och att det kommit ett nytt syskon, så förhoppningsvis ger det sig snart.
  • mocha8676

Vår dotter på snart två år provar också vårt tålamod rejält, men det hade jag räknat med. Nu är lillen 1 vecka gammal och det känns som om det först nu är på väg att bli bättre med dottern! Är så tacksam att min man är hemma med oss i en månad..

• Mariro

Nu kommer ett väldigt försenat inlägg, men dom jag har längtat efter att få skriva det! Den 12e december, kl 6.30 kom vår älskade lilla tjej i raketfart, 4 dagar före bf! 2.5 timme från första värk tills att hon var ute! Det har varit en omställning, men en underbar sådan, och nu anpassar vi oss efter vardagen. Stort lycka till ni dom inte fått era små ännu!

Svar på tråden BF December 2016