Y o L o skrev 2016-12-25 12:08:54 följande:
Någon fler som fått andra barnet o tycker att storasyskonet blivit förändrad? Hon är så missnöjd med mycket helt plötsligt, skriker o beter sig illa. Känns som det är mitt fel att jag inte räcker till. Tycker det är jättejobbigt, måste komma på bra rutiner så jag kan ge stora mer tid.
Hej våran grabb på 3år har också prövat vårt tålamod, vi har gjort massa kul för bara han, tex pappan och han åkte till lekland osv och nu börjar det bli bättre, va mycket sitta knä och locka på uppmärksamheten i början. Hade räknat med att det skulle bli lite avundsjuka i början.
Vi får stå på oss och gör bara så gott vi kan, även om vi är mammor så är vi bara människor vi också. Det e ok att dom får känna , dom har ju fått full uppmärksamhet hela livet och nu ska dom dela....
Härrom kvällen höll jag på att skjuta mig själv när man ska äta och har två barn som skriker i kör och även om vi är två föräldrar så satt vi och sa ungefär " vad har vi ställt till med" vi klarar ju inte av två barn samtidigt . Sen när det väl blir tyst så påminde vi varann om de som fått tvillingar och kände att vi nog inte ska gnälla så mycket....