• Cherry83

BF December 2016

Ledilnaan skrev 2016-11-02 21:04:32 följande:
    Jag har testat det mesta, foglossningsbälte, värme, akupunktur, inget funkar. Det är bara att härda ut, tyvärr. Men tack för tipset.
    Hej hej!
    Har följt denna tråd men inte skrivit något ännu!
    Jag är beräknad 14/12 och har också världens foglossning och har även testat allt men inget hjälper!
    Men lite avlastning finns jag har fått kryckor och glidlakan i sängen och en sittdyna av min sjukgymnast och måste erkänna att det är bättre än att va utan! Det hjälper ju till lite i alla fall!
    Sen har både bm och sjukgymnast sagt att dem är villiga att hjälpa till så att jag kan få en tidigare igångsättning om jag vill det!
    Men än så länge så väntar jag så länge jag kan!
  • Cherry83

Tack:)
    Nej det är mitt tredje barn!
    Har två pojkar sen tidigare födda 08 och 09!
    Så det va några år sen sist nu:)

• Cherry83
    Y o L o skrev 2016-11-07 20:42:56 följande:

Halka och foglossning= vidrigt. Har så ont nu, bara ligger i sängen o tycker synd om mig själv. Orkar inte mer, allt känns skit. Bråkar med mannen mycket också, fasar för livet som tvåbarnsförälder.

Usch allt är riktigt deppigt idag.

Har också haft en liknande dag idag om det tröstar lite så att du inte känner dig ensam:)
    Vi får hoppas på en mindre smärtsam dag imorgon:)
  • Cherry83
    Y o L o skrev 2016-11-08 11:40:51 följande:

Allt känns bättre idag iaf! Hoppas du också mår bättre :)

Det har varit en helt okej dag bättre än igår i alla fall:)
  • Cherry83
    De5pojkarna skrev 2016-11-13 13:50:39 följande:

Jag hoppar ur här.. Våran lille Loke har somnat in nu i v34.

Finner inga ord!
    Stor kram till dig!
  • Cherry83
    Tess1990 skrev 2016-11-21 05:05:24 följande:

En student förlöste mig med sonen, var en erfaren barnmorska i bakgrunden hela tiden + sköterska

Tyckte studenten var jättebra! Tyckte om henne mer än den erfarna då hon lyssnade och stöttade mig bättre ^^

Var även en student (manlig) som klämde på min mage och kollade huvudets position hos spec.mvc och bm studenter som kollade hur öppen jag var

Kunde inte ha brytt mig mindre egentligen, var för upptagen med mig själv och efter att ha legat med värkar i typ 2 dygn och blivit undersökt typ var 3-4e timme så tappade jag räkningen hur många som stoppade upp sin hand innan sonen föddes ^^

11 dagar till BF nu

Fick värk i ryggen och magen i lördags kväll men de gick över efter några timmar, så besviken!

Vill få igång de nu!

Hade faktiskt också en student under min första förlossning som va lite äldre hon hade jobbat som sjuksköterska i många år innan!
    Men som du sa hon lyssnade mer och va mer förstående och helt underbar:) Och jag bad henne stanna inne i rummet hela tiden och det gjorde hon faktiskt!
  • Cherry83
    Andan skrev 2016-11-24 12:40:02 följande:

19 dagar kvar!

Mår piss, mår illa sedan igår. Har kallsvettats hela natten, sådär så att jag vaknat helt blöt... och nu på dagen har de fortsatt. Ingen feber och får i mig mat.

Någon som känner igen sig?

20 dagar kvar till BF!

Och jag mår exakt som dig kallsvettas och är blöt när jag vaknar!

Har haft världens mensvärk hela natten och morgonen känns lite bättre nu efter en dusch.
    Får väl hoppas att det är för att det är nära nu:)
  • Cherry83
    Mariro skrev 2016-11-24 15:13:36 följande:
    Samma här, två nätter i rad nu. Fick tom för mig att klocka "värkarna" aka. mensvärken inatt då jag var så himla trött och förvirrad. Tog till slut en panodil och lyckades sova ett tag till. Jag hoppas verkligen att det är något som händer med tappen eller nått annat, och att det snart händer något på riktigt.
    Jag försökte också klocka men va så himla slut tog också 2 panodil har haft mensvärk idag under dagen också!

Tog en varm dusch vid lunch kändes skönt efteråt nu börjar värken komma igen!
    Sparar panodilen till ikväll vill inte ta för mkt hela tiden!

Hoppas att det inte blir att man går med såna pinvärkar länge utan att det händer något:)
  • Cherry83
    Madeloo skrev 2016-11-24 20:46:29 följande:

Har 15 dagar kvar, dock är det high life i magen, mycket rörelse och ingen fixering än... Undra när den kommer, gick över 12 dagar med första så får väl ställa in mig på det igen....

Tänkte där med fixering min har inte fixerat sig men min barnmorska säger att den inte kommer att göra det heller tills förlossningen i och med att jag är omföderska!

Vad har din Bm sagt?
  • Cherry83
    Madeloo skrev 2016-11-25 07:13:40 följande:
    Min har bara sagt att om vattnet går ska vi ringa förlossningen och säga att bebisen inte va fixerad så dom vet det, det kan nämligen bli så att navelsträngen kan hamna i kläm när huvet faller ner som en kork. Men sen sa hon också att det är vanligt att den fixerar sig i och med förlossningen på andra som du också skriver.
    Oh tack då kanske jag också bör nämna det för förlossningen om det skulle vara så att vattnet går!
    Det är ju ändå viktigt och känna till den infon hade varit bra om min bm sagt något om det:)
Svar på tråden BF December 2016