• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-15 21:04:32 följande:
    Jo och jag har altid tyckt att människor som har såna tankar inte fattar vad dom ställer till det för efterlevande men nu kan jag förstå varför personer väljer den vägen men jag vill inte uppmana någon till att göra något sånt.

Hon kommer ja och bönar och ber och vill ha hjälp, bjuda på mat m.m. Har följt med henne till hennes bostad men inte varje gång hon vill.

Hon blev ledsen och förbannad och tyckte jag lurat henne att skilja sig från sitt ex och påstod att det var pga mej som hon skilde sig.
    Ja,och nu kan du kanske bättre sätta dig in i hur ditt ex kände sig när hon befann sig i sorg också.

Men sluta följ med henne hem då. Stäng igen dörren eller låt bli att öppna.
    Annars har du väl snart fallit tillbaka för hennes smicker igen.
    Sätt ner foten och tala om att du har fått nog av hennes lögner och skitsnack en gång för alla.
    Annars lär hon aldrig fatta.

Vaddå att du har lurat henne att skilja sig från sitt ex?
    Vad gjorde då hon som tvingade dig att skilja dig från ditt ex??
    Hon är inte ett dugg bättre själv!
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-15 21:21:19 följande:

Ja,och nu kan du kanske bättre sätta dig in i hur ditt ex kände sig när hon befann sig i sorg också.

Men sluta följ med henne hem då. Stäng igen dörren eller låt bli att öppna.

Annars har du väl snart fallit tillbaka för hennes smicker igen.

Sätt ner foten och tala om att du har fått nog av hennes lögner och skitsnack en gång för alla.

Annars lär hon aldrig fatta.

Vaddå att du har lurat henne att skilja sig från sitt ex?

Vad gjorde då hon som tvingade dig att skilja dig från ditt ex??

Hon är inte ett dugg bättre själv!

Ska sluta hänga med henne och jag hoppas att hon hittar någon annan.

Hon påstår att för att jag ville ha henne så var det därför hon skiljde sig och tycker att jag inte varit ärlig visst jag älskade henne och väntade länge på henne men jag tvingade henne inte att gå ifrån sin man och jag skickade inget sms till hennes man heller som hon skickade till min fru.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-15 23:08:59 följande:
    Ska sluta hänga med henne och jag hoppas att hon hittar någon annan.

Hon påstår att för att jag ville ha henne så var det därför hon skiljde sig och tycker att jag inte varit ärlig visst jag älskade henne och väntade länge på henne men jag tvingade henne inte att gå ifrån sin man och jag skickade inget sms till hennes man heller som hon skickade till min fru.
    Ja,det tycker jag att du ska göra.

Ja,men det var väl,som sagt,hennes eget val att lämna sin man. Det var väl inte så att du tvingade henne under pistolhot.
    Du kanske borde skicka ett sms till hennes ex och berätta hur hon beter sig så han kan ta hand om barnet.
    Det kan inte vara bra för hennes barn att bo med henne med tanke på hur hon beter sig.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-15 23:14:12 följande:

Ja,det tycker jag att du ska göra.

Ja,men det var väl,som sagt,hennes eget val att lämna sin man. Det var väl inte så att du tvingade henne under pistolhot.

Du kanske borde skicka ett sms till hennes ex och berätta hur hon beter sig så han kan ta hand om barnet.

Det kan inte vara bra för hennes barn att bo med henne med tanke på hur hon beter sig.

Har aldrig tvingat henne sa till henne att jag ville och förstod om hon var osäker då och att hon skulle ta eget beslut.

Nja vill inte blanda in hennes ex men vem vet hon kanske tar tillbaka honom han vill tydligen ha henne har jag hört av en ytlig bekant och barnet skulle säkerligen få det bra då.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-15 23:22:16 följande:
    Har aldrig tvingat henne sa till henne att jag ville och förstod om hon var osäker då och att hon skulle ta eget beslut.

Nja vill inte blanda in hennes ex men vem vet hon kanske tar tillbaka honom han vill tydligen ha henne har jag hört av en ytlig bekant och barnet skulle säkerligen få det bra då.
    Ja,men då kan,och ska,hon ju inte skylla det på dig.
    Då gav du ju henne trots allt ett val.

Jag tycker synd om barnet om det ska tvingas leva med den sk "mamman" och en pappa som är dum nog att ta henne tillbaka.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-16 11:22:43 följande:

Ja,men då kan,och ska,hon ju inte skylla det på dig.

Då gav du ju henne trots allt ett val.

Jag tycker synd om barnet om det ska tvingas leva med den sk "mamman" och en pappa som är dum nog att ta henne tillbaka.

Tycker det samma dvs att jag gav henne ett val.

Om han vill ha henne så varsegod och jag tror att han bryr sig om barnet kanske därför han vill tillbaka men jag vet inte.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-16 11:44:23 följande:
    Tycker det samma dvs att jag gav henne ett val.

Om han vill ha henne så varsegod och jag tror att han bryr sig om barnet kanske därför han vill tillbaka men jag vet inte.
    Precis.

Jo,men då borde han ju få veta hur hon har behandlat deras barn. Haft det med sig på en färja och dansat magdans med henne t ex.
    Om han får veta det så vill han kanske inte längre ha henne tillbaka men söka ensam vårdnad om barnet.
    Om han bryr sig om barnet så borde han dessutom reagera på att det skriker och inte vill åka till mamma när det är hos honom.
    Så trollbindande kan inte den här kvinnan vara med tanke på att det bara verkar finnas sågspån innanför hennes pannben.
    Mattias och Hannah.
  • Blomma73

Lite out om The question, men har själv dansat magdans/orientalisk/egyptiska dansformer flertal år och det är inte detsamma som att göra en lapdance. Barn älskar att se mig dansa och jag blir vänner med dem direkt och de vill lära sig.

Hade ni reagerat likadant om de hade dansat flamenco eller hiphop på färgan tillsammans? Det är ju sammanhanget som styr om det blir sexuellt eller inte och om det blir till något olämpligt för barn. Gjorde de en separat dans för en utvald man/flera män eller hade de kul tillsammans och dansade med orientaliska rörelser för att det spelades musik på ett allmänt disco på färgan? Det är väl det som är det viktiga...

• Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-16 11:53:14 följande:
    Precis.

Jo,men då borde han ju få veta hur hon har behandlat deras barn. Haft det med sig på en färja och dansat magdans med henne t ex.
    Om han får veta det så vill han kanske inte längre ha henne tillbaka men söka ensam vårdnad om barnet.
    Om han bryr sig om barnet så borde han dessutom reagera på att det skriker och inte vill åka till mamma när det är hos honom.
    Så trollbindande kan inte den här kvinnan vara med tanke på att det bara verkar finnas sågspån innanför hennes pannben.
    Han var gift med henne när hon och barnet dansade så han vet kanske.
    Han borde tänka när barnet inte vill åka till mamman men vem vet han kanske tror det är nån trots eller nått jag har ingen aning. Hon vet vilka knappar hon ska trycka på, kan vara väldigt trevlig o sen svänga 150 grader.
  • Anonym (Vet ej)
    Blomma73 skrev 2016-08-16 12:33:50 följande:

Lite out om The question, men har själv dansat magdans/orientalisk/egyptiska dansformer flertal år och det är inte detsamma som att göra en lapdance. Barn älskar att se mig dansa och jag blir vänner med dem direkt och de vill lära sig.

Hade ni reagerat likadant om de hade dansat flamenco eller hiphop på färgan tillsammans? Det är ju sammanhanget som styr om det blir sexuellt eller inte och om det blir till något olämpligt för barn. Gjorde de en separat dans för en utvald man/flera män eller hade de kul tillsammans och dansade med orientaliska rörelser för att det spelades musik på ett allmänt disco på färgan? Det är väl det som är det viktiga...

Blomma73 skrev 2016-08-16 12:33:50 följande:

Tycker också om dans och inget fel att titta på magdans men att uppträda när man är runt 7 år tycker jag känns udda. Och nej hade inte reagerat om det varit hiphop.
    Det var ett uppträdande dom gjorde i någon av färjans barer och det var ganska lättklätt om man säger men magdans är väl lättklätt.

Svar på tråden Barnen eller den nya.