• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-04 22:17:18 följande:
    Svarade så eftersom hennes farbror och även jag ät drabbad. Har allt knivar i lådan och hissen går ända upp.
    Nej en person sm har att hissen går ända upp och har alla knivar i lådan sitter inte och kommer med så otroligt fördomsfulla uttryck som du gör.

Hade din hiss gått ända upp och du hade haft alla dina knivar i lådan så hade du begripit att "anekdotisk bevisföring" kan aldrig användas att skapa generell fakta om ett folk och din förklaring är bara en direkt bortförklaring, utan substans och innehåll, för att få behålla dina direkta fördomar.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (I)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-04 22:27:30 följande:
    O ja jag förstår nu hur exet mådde och ja jag mår dåligt. Är jävligt feg det vet jag o vet inte hur man lägger fram en ursäkt för att ha ljugit i flera år det räcker liksom inte bara att säga förlåt käns det som och i detta nu vet jag inte om jag vågar träffa den tidigare familjen även om jag vill göra det. Var utanför exets och barnens hus för några dagar sen men vågade inte gå in hopades nästan på att nån av dom kommit ut men dom såg säkert inte mej. Tror nog att tids nog så löser det sig.
    Om du verkligen bryr dig om din gamla familj, så låter du dom vara ifred.
    Allting handlar inte om dig, försök tänka på nån annan nångång.
    Har du inte gjort dom tillräckligt illa redan? 
    Går du i närheten av dom nu så är det bara för att tillfredsställa din egen längtan.
    Du hade din chans men du sumpade den, lev nu med konsekvenserna av dina egna val. 
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-05 12:10:17 följande:

Jo,men du kan ju inte bara vänta och hoppas på att det ska lösa sig av sig självt.

För det kommer det inte att göra.

Speciellt inte om du tar ut dina frustrationer på familjen nu.

Skriv ett mail och berätta precis hur du känner. Och berätta att du nu förstår hur ditt ex har känt sig.

(Det känns kanske lättare att skriva av dig allt än att ta det mellan 4 ögon,s.a.s.)

Om de vill så lär de ge dig en ny chans.

Ett mail kan man knåpa ihop och jo det känns bättre att skriva än att se dom i ögonen för tillfället.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Tova) skrev 2016-08-05 13:57:01 följande:

Hade inte ditt ex hittat en ny? Där ärdu nog körd.

Barnen får du börja krypa för!

Vad jag hörde så träffade inte exet den personen längre. Krypa det kan jag men tror att det kommer ordna sig.
  • Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-08-05 18:10:13 följande:

Nej en person sm har att hissen går ända upp och har alla knivar i lådan sitter inte och kommer med så otroligt fördomsfulla uttryck som du gör.

Hade din hiss gått ända upp och du hade haft alla dina knivar i lådan så hade du begripit att "anekdotisk bevisföring" kan aldrig användas att skapa generell fakta om ett folk och din förklaring är bara en direkt bortförklaring, utan substans och innehåll, för att få behålla dina direkta fördomar.

Alla har rätt till sin uppfattning.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (I) skrev 2016-08-05 18:16:06 följande:

Om du verkligen bryr dig om din gamla familj, så låter du dom vara ifred.

Allting handlar inte om dig, försök tänka på nån annan nångång.

Har du inte gjort dom tillräckligt illa redan? 

Går du i närheten av dom nu så är det bara för att tillfredsställa din egen längtan.

Du hade din chans men du sumpade den, lev nu med konsekvenserna av dina egna val. 

Man lär så länge man lever och jag tycker man ska ge personer som klantat sig andra chanser visst jag kommer inte ge min nya fler chanser för det var så över gränsen. Jo jag har gjort illa men man kan bättra sig har verkligen fått känna på att gräset inte var grönare på andra sidan och det är en erfarenhet jag tar med mej.
  • Anonym (ryskan)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-04 22:17:18 följande:
    Svarade så eftersom hennes farbror och även jag ät drabbad. Har allt knivar i lådan och hissen går ända upp.

Knappast, med tanke på sitsen du satt dig själv i.
    Du kanske ska fråga dig vad för sorts människor du drar till dig.

Lämnar tråden.

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (ryskan) skrev 2016-08-05 19:49:27 följande:

Lämnar tråden.

Tvingar ingen och har inte tvingat nån att skriva i tråden. För att svara ytterligare på ditt inlägg har jag dragit till mej bra och ärliga människor förut.
  • Anonym (nej)
    Anonym (ryskan) skrev 2016-08-05 19:49:27 följande:

Lämnar tråden.

Jag ber ärligt talat om ursäkt för att jag skrev på ett sätt som (när jag läser det nu) absolut lät generaliserande om ryskor, eller åtminstone serverade TS möjligheten att generalisera. Jag påmindes om en gammal situation. Självklart drar jag inga slutsatser om ett helt folk baserat på den!
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-05 18:38:32 följande:
    Ett mail kan man knåpa ihop och jo det känns bättre att skriva än att se dom i ögonen för tillfället.
    Men gör då det och berätta precis hur du känner och be om ursäkt av hela ditt hjärta.
    Och visa att du menar det också!
    Och lägg ingen skuld på dem utan skriv att det är du och ingen annan som har felat.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.