• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • EnAnonumius
    Anonym (ryskan) skrev 2016-08-05 19:49:27 följande:

Knappast, med tanke på sitsen du satt dig själv i.
    Du kanske ska fråga dig vad för sorts människor du drar till dig.

Lämnar tråden.

Förstår dig efter de fördomsfulla idiotutlåtanden TS kom med som bevisar att han knappast har sina knivar vässade eller en hiss som går hela vägen upp.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-05 18:42:09 följande:
    Alla har rätt till sin uppfattning.
    Ja du har rätt, då skall jag kalla dig för våldtäktsman. Min uppfattning är att du är en våldtäktsman.
    Jag känner två kvinnor som blivit våldtagna alltså är du också en våldtäktsman.

• Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-08-06 21:46:34 följande:

Ja du har rätt, då skall jag kalla dig för våldtäktsman. Min uppfattning är att du är en våldtäktsman.

Jag känner två kvinnor som blivit våldtagna alltså är du också en våldtäktsman.

För det första vad har det med tråden att göra? Och för det andra är jag ingen våldtäksman.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-07 00:07:51 följande:
    För det första vad har det med tråden att göra? Och för det andra är jag ingen våldtäksman.
    Och alla ryskor är inte horor heller,bara för att din nya och din farbrors fru är det.
    Mattias och Hannah.
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-07 00:07:51 följande:
    Jo du är en våldtäktsman. Kort och koncist, sagt.

Om nu det är generellt att ryskor är horor bara för att din nya kvinna är det, din farbrors fru är det och en deltagares ryska kvinna var det i tråden, och du basera ditt generella antagande på TRE anekdotiska bevisföringar.
    Så kan man gott kalla dig för våldtäktsman också.

Jag använder mig av exakt samma bevisföringsmetod som DU valde att göra: anekdotisk bevisföring.

Då är det lika legitimt att kalla dig för våldtäkts man bastet just på anekdotiska bevisföringar, då jag känner till två kvinnor som blivit utsatt för våldtäkt.
    Då du ansåg ju att det var legitimt att generalisera om ryska kvinnor baserat på TRE anekdoter. Och avrundar det hela med en mest icke intellektuella förklaringen  du kunde uppbringa: "alla har rätt till sin uppfattning". 
  • Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-08-07 12:02:18 följande:
    Jo du är en våldtäktsman. Kort och koncist, sagt.

Om nu det är generellt att ryskor är horor bara för att din nya kvinna är det, din farbrors fru är det och en deltagares ryska kvinna var det i tråden, och du basera ditt generella antagande på TRE anekdotiska bevisföringar.
    Så kan man gott kalla dig för våldtäktsman också.

Jag använder mig av exakt samma bevisföringsmetod som DU valde att göra: anekdotisk bevisföring.

Då är det lika legitimt att kalla dig för våldtäkts man bastet just på anekdotiska bevisföringar, då jag känner till två kvinnor som blivit utsatt för våldtäkt.
    Då du ansåg ju att det var legitimt att generalisera om ryska kvinnor baserat på TRE anekdoter. Och avrundar det hela med en mest icke intellektuella förklaringen  du kunde uppbringa: "alla har rätt till sin uppfattning". 
    Generellt tror jag inte alla ryskor är såna.
    Det var klantigt skrivet av mej för en ska inte döma ett helt folkslag så ursäkta.
    O nej bara för att jag är en man är jag inte våldtäktsmän på samma vis som att inte alla ryskor är horor.
  • Anonym (Kvinna2)

Hej TS,

Nu har jag läst hela tråden, från början till slut (tog sin tid!) och vill säga att jag känner med dig. "Din nya" verkar väldigt lik min ex. Att även han var invandrare är bara en detalj, men han hade liknande psykopat-drag i sig. Kontrollbehov, att manipulera folk omkring sig, växlande temperament och humör. Lögnerna, otrohet och att svartmåla vissa andra men vägra se sin egen skuld i det hela. Vända kappan efter vinden och kunna visa upp en oemotståndlig sida och vacker yta...

Samt det grundliggande intresset av pengar.

Vill säga att du inte är ensam!

Och att du ska passa dig, om hon tror att hon kan ha nån nytta av dig ännu så finns risken att hon kommer att försöka locka dig tillbaka... Hon har lärt sig hur du fungerar, dina svaga punkter och du vet hur trevlig hon kan vara om hon sätter den sidan till och charmar...

Var försiktig!

Det tog mig ÅR att bli av med min ex, och med honom en hel massa pengar....

Lycka till i att hitta dig själv. Om jag räknat rätt så har du knappt bott ensam alls? Håller med om att du kan behöva det.

Tänk inte åratal, tänk bara en vecka i taget. För att smälta allt o få lugn o ro och perspektiv på livet. Kärleken kommer sen när du är redo för den. Börja med dig själv, och barnen.

Kram!

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (Kvinna2) skrev 2016-08-09 15:11:50 följande:

Hej TS,

Nu har jag läst hela tråden, från början till slut (tog sin tid!) och vill säga att jag känner med dig. "Din nya" verkar väldigt lik min ex. Att även han var invandrare är bara en detalj, men han hade liknande psykopat-drag i sig. Kontrollbehov, att manipulera folk omkring sig, växlande temperament och humör. Lögnerna, otrohet och att svartmåla vissa andra men vägra se sin egen skuld i det hela. Vända kappan efter vinden och kunna visa upp en oemotståndlig sida och vacker yta...

Samt det grundliggande intresset av pengar.

Vill säga att du inte är ensam!

Och att du ska passa dig, om hon tror att hon kan ha nån nytta av dig ännu så finns risken att hon kommer att försöka locka dig tillbaka... Hon har lärt sig hur du fungerar, dina svaga punkter och du vet hur trevlig hon kan vara om hon sätter den sidan till och charmar...

Var försiktig!

Det tog mig ÅR att bli av med min ex, och med honom en hel massa pengar....

Lycka till i att hitta dig själv. Om jag räknat rätt så har du knappt bott ensam alls? Håller med om att du kan behöva det.

Tänk inte åratal, tänk bara en vecka i taget. För att smälta allt o få lugn o ro och perspektiv på livet. Kärleken kommer sen när du är redo för den. Börja med dig själv, och barnen.

Kram!

Tack

Får ta ett steg i taget och se hur det slutar.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-09 17:49:33 följande:

Hur går det för dig,TS?

Lever men vissa saker är svåra har tex inte råd just nu att betala mitt och exets gemensamma lån så i detta riskerar jag o även exet att hamna hos fogden, exet betalar sin del men jag får inte fram pengar till min del. Men har hoppet om att det löser sig.
Svar på tråden Barnen eller den nya.