• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-09 19:44:17 följande:
    Lever men vissa saker är svåra har tex inte råd just nu att betala mitt och exets gemensamma lån så i detta riskerar jag o även exet att hamna hos fogden, exet betalar sin del men jag får inte fram pengar till min del. Men har hoppet om att det löser sig.
    Och det har du nog dels dig själv men även din nya att tacka för.
    Men mest dig själv då du har betalat din nya för allt hon bett dig om.
    Det är ju synd om exet får lida för det bara.

Men hur går det med bostad då?
    Och har du dumpat din nya nu?
    Tror hon att du menar allvar med att du tänker flytta och lämna henne?
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-09 21:06:47 följande:

Och det har du nog dels dig själv men även din nya att tacka för.

Men mest dig själv då du har betalat din nya för allt hon bett dig om.

Det är ju synd om exet får lida för det bara.

Men hur går det med bostad då?

Och har du dumpat din nya nu?

Tror hon att du menar allvar med att du tänker flytta och lämna henne?

Har flyttat en del så hon tror mej inte riktig än, håller på att dumpa mer och mer. Vet att det är mitt fel och jo inte bra att exet kommer i kläm men jag får inga mer lån så vet inte hur jag ska lösa detta är rädd för att exet kommer anmäla mej men hon har varit vänlig förut så tror inte hon gör det.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-09 21:38:10 följande:
    Har flyttat en del så hon tror mej inte riktig än, håller på att dumpa mer och mer. Vet att det är mitt fel och jo inte bra att exet kommer i kläm men jag får inga mer lån så vet inte hur jag ska lösa detta är rädd för att exet kommer anmäla mej men hon har varit vänlig förut så tror inte hon gör det.
    Men du måste ju visa att du verkligen menar allvar.
    Hur dumpar man någon "mer och mer"?
    Har du fått tag på en ny bostad så flytta dit med en gång och tala om för din nya att det är slut. Att hon har gått över gränsen en gång för mycket.
    Svårare än så behöver det inte vara.
    Klart hon inte tar dig på allvar om du inte visar att du menar det!

Jag tror att du måste prata med ditt ex om det här.
    Om du sätter henne på pottkanten utan att säga något så är risken stor att du förlorar henne och din familj en gång för alla.
    Du kan ju be din nya betala tillbaka allt hon lyckats lura av dig.
    Det blir säkert en hel del. Kanske rentav så du kan betala av lånet.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-09 22:07:29 följande:

Men du måste ju visa att du verkligen menar allvar.

Hur dumpar man någon "mer och mer"?

Har du fått tag på en ny bostad så flytta dit med en gång och tala om för din nya att det är slut. Att hon har gått över gränsen en gång för mycket.

Svårare än så behöver det inte vara.

Klart hon inte tar dig på allvar om du inte visar att du menar det!

Jag tror att du måste prata med ditt ex om det här.

Om du sätter henne på pottkanten utan att säga något så är risken stor att du förlorar henne och din familj en gång för alla.

Du kan ju be din nya betala tillbaka allt hon lyckats lura av dig.

Det blir säkert en hel del. Kanske rentav så du kan betala av lånet.

Är och har altid varit sån att jag tar det lugnt med olika saker iallafall för det mesta. Ny bostad har jag men inte flyttat dit helt o hållet men det kommer.

Skäms över att prata m exet om detta men har nog inget val sen att den nya skulle betala tillbaka det är bara att glömma tyvärr och det är mer pengar än vad mitt och exets gemensamma lån är på men som sagt bara att glömma att få tillbaka en krona av den nya
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-09 22:44:02 följande:
    Är och har altid varit sån att jag tar det lugnt med olika saker iallafall för det mesta. Ny bostad har jag men inte flyttat dit helt o hållet men det kommer.

Skäms över att prata m exet om detta men har nog inget val sen att den nya skulle betala tillbaka det är bara att glömma tyvärr och det är mer pengar än vad mitt och exets gemensamma lån är på men som sagt bara att glömma att få tillbaka en krona av den nya
    Men varför då? Du börjar väl inte tveka och funderar på att förlåta henne igen?

Ja,jag tror att du måste prata med ditt ex om det här.
    Kanske kan hon göra något.
    Speciellt om din nya vägrar betala tillbaka pengarna.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-09 22:56:45 följande:

Men varför då? Du börjar väl inte tveka och funderar på att förlåta henne igen?

Ja,jag tror att du måste prata med ditt ex om det här.

Kanske kan hon göra något.

Speciellt om din nya vägrar betala tillbaka pengarna.

Nej då tvekar inte men vill försöka få med mej så mycket jag kan av mina saker så det blir då och då jag kör över sakerna, har sagt att jag inreder om barnen kommer så dom kan vara där med mej än så länge är säkert fel för det blir ytterligare en lögn, vet inte vad exet skulle kunna göra för att hjälpa mej om det var det du menade? Trött nu så nu orkar jag inte tänka eller skriva mer idag.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-09 23:35:26 följande:
    Nej då tvekar inte men vill försöka få med mej så mycket jag kan av mina saker så det blir då och då jag kör över sakerna, har sagt att jag inreder om barnen kommer så dom kan vara där med mej än så länge är säkert fel för det blir ytterligare en lögn, vet inte vad exet skulle kunna göra för att hjälpa mej om det var det du menade? Trött nu så nu orkar jag inte tänka eller skriva mer idag.
    Har du ingen som kan hjälpa dig att köra över alla dina saker på en gång?
    Så länge du drar ut på det så lär hon inte ta dig på allvar heller.

Jag menade att ditt ex kanske kan hjälpa dig med betalningen.
    Men hur som helst så måste du ju prata med henne om det här.

Bra att du inreder åt barnen också. Men visa att du verkligen vill ha dem i ditt liv sen också.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-10 12:21:01 följande:
    Har du ingen som kan hjälpa dig att köra över alla dina saker på en gång?
    Så länge du drar ut på det så lär hon inte ta dig på allvar heller.

Jag menade att ditt ex kanske kan hjälpa dig med betalningen.
    Men hur som helst så måste du ju prata med henne om det här.

Bra att du inreder åt barnen också. Men visa att du verkligen vill ha dem i ditt liv sen också.
    Nix har ingen som kan köra.
    Vet att jag drar ut på saker.
    Nej tror nog inte hon kan hjälpa mej med någon mera betalning hon betalar redan hälften och ibland mer.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-10 16:37:21 följande:
    Nix har ingen som kan köra.
    Vet att jag drar ut på saker.
    Nej tror nog inte hon kan hjälpa mej med någon mera betalning hon betalar redan hälften och ibland mer.
    Ok.

Ja,men det kanske är dags att ändra på den saken nu då.

Ja,men hur som helst så måste du prata med henne om det här så hon slipper få en chock.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Tova)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-09 22:44:02 följande:
    Oj, låter som att det var en extremt dyr hora. Hoppas det var värt det.
Svar på tråden Barnen eller den nya.