• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-25 21:50:21 följande:
    Vet inte vad dom gjort eller vart men i annonsen står det att hon vill att dom träffas på hotellrum som kunden betalar eller hemma hos kunden men vart barnet varit vill jag inte ens tänka på kanske inte underligt att barnet som jag fått höra ligger på golvet ibland hos sin pappa och inte vill åka till sin mamma så frågan är vad barnet varit med om förutom att fått dansa magdans tillsammans med mamman på en färja.
    hur kan du skriva såhär men inte meddela barnets pappa?
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-16 22:04:05 följande:

Ja,det är riktigt sjukt att dra in barn i sina egna problem.

Vad har de för utbyte av att veta hur deras pappa är i sängen,liksom?

Det enda hon lär lyckas med är att vända sitt ex mot sig ännu mer.

Ok. Ja,jag hoppas att du inte har henne med dig på resan.

Jo då det är sjukt, hon är inte med på resan.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-08-16 22:45:24 följande:

hur kan du skriva såhär men inte meddela barnets pappa?

Vill inte blanda in honom och vet ej om han redan vet eller inte.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-17 08:01:24 följande:
    Jo då det är sjukt, hon är inte med på resan.
    Jag förstår inte hur hon tänker när hon gör så.
    Om hon vill ha alla emot sig eller vad det är.
    Eller om hon helt enkelt bara är dum-
    Fortsätter hon så här så lär hon snart ha lyckats vända alla emot sig själv.
    Och det har hon väl,ärligt talat,förtjänat i så fall.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-17 08:03:42 följande:
    Fast han är väl redan inblandad i och med att han är barnets pappa.
    Jag tycker att han har rätt att få veta vad som pågår så han kan bemöta barnet på rätt sätt när de är ledset och inte vill åka till mamman osv, och kanske söka ensam vårdnad om han vill.
    Och barnet har rätt att få slippa vara med om mammans eskapader.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-17 08:03:42 följande:
    då är du ett fegt kräk som inte agerar för barns bästa.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-17 09:59:44 följande:

Jag förstår inte hur hon tänker när hon gör så.

Om hon vill ha alla emot sig eller vad det är.

Eller om hon helt enkelt bara är dum-

Fortsätter hon så här så lär hon snart ha lyckats vända alla emot sig själv.

Och det har hon väl,ärligt talat,förtjänat i så fall.

Hon tycker det är synd om henne som fått stå ut med honom inget att det var bra att komma till Sverige o så.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-17 10:04:43 följande:

Fast han är väl redan inblandad i och med att han är barnets pappa.

Jag tycker att han har rätt att få veta vad som pågår så han kan bemöta barnet på rätt sätt när de är ledset och inte vill åka till mamman osv, och kanske söka ensam vårdnad om han vill.

Och barnet har rätt att få slippa vara med om mammans eskapader.

Tror nog att om han inte vet så kommer han få veta på ett eller annat sätt tror också barnet skulle få det bättre av att vara med sin pappa och sina halvsyskon än vara själv med mamman.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-08-17 11:43:41 följande:

då är du ett fegt kräk som inte agerar för barns bästa.

Feg jo det är jag men jag lovar att pappan kommer att få reda på saker på ett eller annat sätt exakt hur det ska gå till vet jag inte.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-17 18:48:36 följande:
    Hon tycker det är synd om henne som fått stå ut med honom inget att det var bra att komma till Sverige o så.
    Ja,det förstår jag också.
    Men sanningen är att det inte är det minsta synd om henne då hon själv har försatt sig i den här situationen.
    Jag kan tyvärr inte känna någon sympati för sådana människor som henne.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-17 18:51:11 följande:
    Tror nog att om han inte vet så kommer han få veta på ett eller annat sätt tror också barnet skulle få det bättre av att vara med sin pappa och sina halvsyskon än vara själv med mamman.
    Ja,men om du tror det så borde du ju faktiskt ta kontakt med pappan. För barnets skull.
    Det handlar om att barnet ska ha det bra. Inte om hur din nya ska reagera.
    Barnet är viktigast! Det ska inte behöva leva med någon som inte ens vet hur man är en bra mamma.

Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.