• Anonym (?)

Förstör jag för pappan och barnen?

Min sambo och jag separerade nyligen, vi har två barn tillsammans som är 9 och 11. Det var jag som ville avsluta relationen då jag börjat se honom mer som än kompis än en partner samt att vi ville olika saker med vår relation.

Jag kommer att bo kvar i lägenheten och köpa ut honom och han kommer att köpa en ny till sig. Detta är vi överens om och han har varit tydlig med att han inte vill bo kvar här. När han har hittat boende till sig kommer vi att ha barnen varannan vecka.

För mig hade det varit helt okej att han bott kvar här tills dess att han hittat en ny lägenhet, men han vill inte utan har valt att bo hos sin bror så länge. Där kan han inte ha barnen varannan vecka så de har bott kvar här hos mig och bara träffat pappan någon gång (det har bara gått ca 2 veckor).

Nu har pappan kommit fram till att han vill vara med barnen lika mycket som jag och hans lösning på det är att vi bor varannan vecka i min lägenhet till dess att han fixat sin egen lägenhet. Denna lösning fungerar inte alls för mig eftersom jag inte har någonstans där jag kan bo varannan vecka under en längre tid. Pappan tycker att jag får lösa det på något sätt.

Mitt förslag är att han flyttar tillbaka hit. Jag har erbjudit mig att sova i ena barnets rum så han kan ha sovrummet för sig själv, men det vill han inte. Jag har då lagt fram som förslag att jag kan hålla mig hemifrån två kvällar i veckan så kan han och barnen umgås här hela kvällen. Samt att jag kan åka bort någon helg. Han får givetvis träffa och umgås med barnen övrig tid också, bara det att det får ske på annan plats än i mitt hem om han inte vill träffa mig.

Pappan tycker att jag är oresonlig och förstör för honom och barnen för att jag inte går med på lämna mitt hem varannan vecka. Jag tycker väl egentligen att han kan vara glad för det jag erbjudit honom, samtidigt som jag så klart inte vill försvåra hans umgänge med barnen. Så vad tycker ni? Förstör jag för pappan och barnen? Borde jag lämna min lägenhet till honom varannan vecka (hur nu det skulle gå till)?

• Svar på tråden Förstör jag för pappan och barnen?
  • Anonym (Ja du förstör)

Tycker verkligen att du förstör för pappan - du har gjort slut, du har privilegiet att få bo kvar i er lägenhet (och köpa ut honom, men jag antar att det inte är gjort) han är förmodligen mer sårad än du och tycker det är jobbigt att bo tillsammans. Självklart får ni bägge flytta in och ut tills det är löst - allt annat är väldigt dålig stil. Visst du har ingen lösning som du ser nu men i sådana här lägen får man ta till allt för att ordna det- sov på en arbetskompis soffa, bo på vandrarhem vad som helst men du har ett ansvar för att hjälpa dina barn att få ha honom lika närvarande som du även under skilsmässan

• Anonym (Frånskild)
    Anonym (Så fel.) skrev 2016-02-23 20:13:19 följande:
    Klart det är så och därför är det ok att behandla ett ex som skit. Bra resonerat, som vanligt.

Vilket idiotiskt resonemang.
    Det jag inte förstår är hur du kan vara så fientligt inställd till TS samtidigt som du påpekar att det är viktigt att se båda sidor av myntet.
    Du skäller sen TS för att vara egoistisk och inte tänka på barnens bästa för att hon inte vill bo på gatan varannan vecka medan mannen har all rätt i världen att vara egoistisk och INTE tänka på barnens bästa utan kan beordra TS att bo på gatan.
    Du säger att TS behandlar sitt ex som skit när hon erbjuder honom att bo i lägenheten tills han hittar annat boende och dessutom att hon själv ska hålla sig borta så mycket det går varannan vecka. Att exet kräver att TS ska bo på gatan är dock helt OK.
    Och sen säger du att vi andra inte lever i verkligheten

För MIG är det att sätta barnen främst om man sväljer sin egen stolthet och försöker se till att få det så bra som möjligt för alla inblandade. Det betyder att man tar hänsyn till varandra och INTE kräver att den ena ska bo på gatan bara för att man vill slippa se vederbörande.
    Bara för att vara tydlig. 
  • Anonym (tt)
    Anonym (Så fel.) skrev 2016-02-23 20:13:19 följande:

Klart det är så och därför är det ok att behandla ett ex som skit. Bra resonerat, som vanligt.

Vilket idiotiskt resonemang.

Tror du har missuppfattat saker och ting litegrann. Att man inte vill ge upp sitt egna hem och istället bo i kappsäck är INTE att behandla någon som skit.
  • Anonym (Så fel.)

Finns uppenbarligen 2 läger i denna tråd. För och emot TS behandling av pappan och barnen.

Ni som tycker att TS är i sin fulla rätt att hålla pappan från sina barn då hon vägrar flytta VV.

Vi som tycker att TS gör fel i att bo kvar och därför aktivt saboterar för pappan och barnen.

TS är egoistisk, självisk och en stor skitstöveln helt enkelt. De som i slutändan får lida mest är BARNEN då pappan inte får chansen till samma typ av umgänge som TS.

Men fortsätt inbilla er själva att ni har rätt. Fortsätt stödja en kvinna (ja, hade det varit en man så hade nog diskussionen varit annorlunda) som saboterar för sitt eget kött och blod. Sina egna barn. De hon ska älska mest på jorden.

På dem spottar hon just nu.

TS - VAKNA FÖR FAN! De du skadar mest är barnen.

Till er andra. Kom igen nu. Gör ert bästa. I mitt jobb så får jag höra allt. Säg mig nåt jag inte hört. Tala om vilken typ av människa jag är för att jag säger sanningen. Gör ert värsta.

För här, på detta forum behöver jag inte vara helt neutral.

• Anonym (tt)
    Anonym (Så fel.) skrev 2016-02-23 21:51:07 följande:

Finns uppenbarligen 2 läger i denna tråd. För och emot TS behandling av pappan och barnen.

Ni som tycker att TS är i sin fulla rätt att hålla pappan från sina barn då hon vägrar flytta VV.

Vi som tycker att TS gör fel i att bo kvar och därför aktivt saboterar för pappan och barnen.

TS är egoistisk, självisk och en stor skitstöveln helt enkelt. De som i slutändan får lida mest är BARNEN då pappan inte får chansen till samma typ av umgänge som TS.

Men fortsätt inbilla er själva att ni har rätt. Fortsätt stödja en kvinna (ja, hade det varit en man så hade nog diskussionen varit annorlunda) som saboterar för sitt eget kött och blod. Sina egna barn. De hon ska älska mest på jorden.

På dem spottar hon just nu.

TS - VAKNA FÖR FAN! De du skadar mest är barnen.

Till er andra. Kom igen nu. Gör ert bästa. I mitt jobb så får jag höra allt. Säg mig nåt jag inte hört. Tala om vilken typ av människa jag är för att jag säger sanningen. Gör ert värsta.

För här, på detta forum behöver jag inte vara helt neutral.

Ts håller inte barnen ifrån pappan utan det är i så fall pappan som väljer att inte träffa sina barn.
  • Anonym (Så fel.)
    Anonym (tt) skrev 2016-02-23 22:02:26 följande:

Ts håller inte barnen ifrån pappan utan det är i så fall pappan som väljer att inte träffa sina barn.

Tänk till nu. Så dum är du inte.

Koppla samman "hålla pappan från sina barn då hon vägrar flytta VV" och "De som får lida mest är BARNEN då pappan inte får chansen till samma typ av umgänge som TS"

Men det är klart. Man väljer det man ser och hör. Tror man får leta efter dummare människa.
  • Anonym (tt)
    Anonym (Så fel.) skrev 2016-02-23 22:14:16 följande:

Koppla samman "hålla pappan från sina barn då hon vägrar flytta VV" och "De som får lida mest är BARNEN då pappan inte får chansen till samma typ av umgänge som TS"

Men det är klart. Man väljer det man ser och hör. Tror man får leta efter dummare människa.

Är personangrepp det enda sättet du kan argumentera på?
  • Anonym (tt)
    Anonym (Så fel.) skrev 2016-02-23 22:14:16 följande:

Pappan har precis samma möjlighet till umgänge med barnen som ts. Om han vill.
  • Anonym (Ja du förstör)
    Anonym (tt) skrev 2016-02-23 22:17:44 följande:
    Pappan har precis samma möjlighet till umgänge med barnen som ts. Om han vill.
    Fast hur? Han har ingen plats att vara med dem på? Som ensam vuxen kan man bo hur risigt som helst hemma hos någon på en madrass men med barnen måste man ju erbjuda något vettigt? Mamman bor kvar i deras gemensamma lägenhet för att karln har gått med på det... om jag vore pappan i den här historien skulle jag vända på det och stanna kvar i lgh medan TS får fixa något nytt
  • Anonym (tt)
    Anonym (Ja du förstör) skrev 2016-02-23 22:31:07 följande:

Fast hur? Han har ingen plats att vara med dem på? Som ensam vuxen kan man bo hur risigt som helst hemma hos någon på en madrass men med barnen måste man ju erbjuda något vettigt? Mamman bor kvar i deras gemensamma lägenhet för att karln har gått med på det... om jag vore pappan i den här historien skulle jag vända på det och stanna kvar i lgh medan TS får fixa något nytt

Ts tvingade aldrig exet att flytta ut.

Det är faktiskt så att det fortsätter att vara deras gemensamma hem tills bodelningen är klar. Ingen av dem kan tvinga den andra att flytta ut.
Svar på tråden Förstör jag för pappan och barnen?