Inlägg från: hoppitossa |Visa alla inlägg
  • hoppitossa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

columbus skrev 2016-10-07 19:24:47 följande:
    Hur känns foglossning? Det här är min första graviditet så har ingen aning om vad jag ska förvänta mig. När brukar det börja?
    Just, för mig började det i v.6. 
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-10-07 20:19:12 följande:
    Känner faktiskt inget *ta i trä*

Förra grav hade jag foglossning från typ v 7 och fram till avbrytandet v 17. Kunde inte ens tömma diskmaskinen. Hade så djävulskt ont. Kan man ha sån tur så man slipper det helt en annan graviditet?!
    Ja, det ska man teoretiskt sett kunna. Bara att hålla tummarna. :)
  • hoppitossa
    Symetrical skrev 2016-10-08 16:11:14 följande:
    Oj, detta har jag helt missat!

Första graviditeten sjukskrevs jag i v 24 pga onda sammandragningar, så bm ansåg att det förelåg risk för förtidsbörd. Då fick jag inte foglossning förrän precis i slutet. Den hör gången började dock foglossningen i typ v 12-13 (om inte tidigare) och jag sjukskrevs pga den först 50% i v 16-17 och sen 75% (envisa jag ville verkligen inte sluta helt XD) och till sist 100% i typ v 22-23. Trist, men inte mycket att göra åt dessvärre. Bara att "gilla" läget.
    Aha, det var så det var. Tycker det är svårt att ha vettigt ergonomi på jobbet, blir lätt att stå med tyngden på ena benet så det tar inte lång tid innan SI-lederna säger ifrån. Men jag håller tummarna (men tror inte riktigt på det Tungan ute) att det försvinner om några veckor!
  • hoppitossa

Någon som vet hur det är med vul/ul och inte vara skriven i Stockholm? Får man boka tid för det till vanlig taxa (som verkar ligga mellan 350-650 ändå?

• hoppitossa
    happylife skrev 2016-10-10 20:52:35 följande:
    Det borde man få, inte hört något annat iaf sugen?
    columbus skrev 2016-10-10 20:54:19 följande:
    Privat borde bara vara att boka skulle jag tro :)
    Jag vet inte varför men känner mig löjlig som vill boka hos min bm igen här, vet inte varför. Är jätterädd att det inte ska se bra ut, har egentligen ingen anledning till det.. Känns mindre personligt att låta någon jag inte vet vem det är göra vul i så fall. Ska till Stockholm sista helgen i oktober, borde vara i v.10+1 då. 
    Är det bara jag som är rädd att göra vul? 

• hoppitossa
    Loppan84 skrev 2016-10-10 21:01:40 följande:
    När jag bodde i Sthlm gick jag hos mama Mia. Väldigt nöjd med dem - men var ju aldrig gravid men många år med preventivmedel och kontroller. Eftersom man inte får göra kub här i Norge tänkte jag göra det privat hos Mama Mia eftersom jag ändå skulle va i Sthlm och fira påsk just vecka 12 - och det gick jättebra fast jag inte ens är skriven i Sverige sen flera år - man måste bara betala självkostnadspris. Vet ju inte om alla kliniker har samma men där gick de iallafall och de sa också att de hade många norskor som var där. Var dock så illamående den veckan att jag låg sängliggande och sjukskriven utan att kunna resa mig utan att spy så blev aldrig nån kub ;)
    Då bör det inte vara några problem att vara skriven i ett annat landsting. :)
  • hoppitossa
    columbus skrev 2016-10-10 21:26:38 följande:
    Jag var superrädd inför mitt VUL. Nojig som bara den, men sen när man väl fick se det där lilla hjärtat kändes det fantastiskt. Gör du dessutom i 10+1 är det väl vanligt UL på många ställen? Åtminstone om du bokar hos Vasamamma som jag och happylife pratat en del om (jag var där nu i helgen för tidigt UL, vecka 9). Helt klart värt det! :)
    Läste att det var vanligt ul där efter v.6. Min vanliga bm har inte sådan utrustning, hon jobbar inte med sådana undersökningar eller fertilitet egentligen. Så om jag ska göra ett till blir det nog i Stockholm. Är ju perfekt att det är på helgerna. Ska prata med maken och se hur han känner. 
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-10-10 21:42:15 följande:
    Jag är inte rädd men j*vligt nervös innan!

Tänker att jag vill veta oavsett vad det visar, hatar ovisshet!

Så tycker det är spännande men nervöst!
    Sant, egentligen vill man ju veta även om det inte skulle se bra ut. Är bara en tröstande tanke att så länge jag inte vet något annat får jag fortfarande njuta av att vara gravid. 
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-10-12 11:43:28 följande:

Ul klart, framflyttad till 8+2 som jag trodde! Tjoho!! Den lever å mår fin fint <3 kunde inte se bättre ut sa bm! Så glad nu!

Vad härligt! <3
  • hoppitossa

Ni är flera som verkar ha koll, vilka mottagningar i Stockholm erbjuder vul/ul på lördagar? 

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend