Inlägg från: hoppitossa |Visa alla inlägg
  • hoppitossa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

happylife skrev 2016-10-16 15:57:24 följande:

Hopitossa - nu har jag också fått lite färgade flytningar. Men de är mer orangea/puderrosa. Kommit lite under dagen. Ingen smärta eller så här heller..

Nämen, hoppas det inte blir mer än så då!
    Sagan12345 skrev 2016-10-16 16:18:31 följande:

Hoppas ul går bra på torsdag, småblödningar är ju helt normalt under en graviditet. De har väl inte ökat?

Hoppas verkligen de inte stämmer med att man går över med små bebisar för vår lille rackare är liten ;)

Men jag är rätt förberedd på de..

Eid, jag befinner mig i Dubai just nu och på torsdag åker vi till Thailand. När var de bm för dig?

Tack! Nej, det är ju normalt men klart det sätter griller i huvudet på en. >_< Nej, det blir mindre och mindre och är bara gammalt blod. 
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-10-16 11:38:00 följande:
    Håller med, väldigt skönt att få berätta å slippa smyga. Berättar ni efter kub?

Vi berättar nog för de vi umgås med och jobbet efter kub, resten (typ Facebook osv) väntar vi med till efter rul.

Ja din sambo låter klok, det stämmer säkert!

Sägs ju att om allt ser bra ut i v 9 så är chansen väldigt stor att allt går vägen!
    Finns det något som styrker detta med v.9? Är det i 8+0 i pratar om? :)
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-10-16 16:51:37 följande:
    Nej, det är vad jag hört från läkare så har inget som styrker det. Ja 8+0 är v 9 så från då
    Okej, bara intressant och kunna läsa mer. :)
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-10-16 17:29:28 följande:
    Ja har sett fler som Hört samma sak iaf
    Då håller vi tummarna för det! Jag tror att det är jag som "ligger sist" här just nu och jag gick ju in i v.9 i fredags. :)
  • hoppitossa
    Loppan84 skrev 2016-10-16 19:19:07 följande:
    Man brukar säga att den som har sett hjärtat slå efter vecka 8 har samma risk för MF som man annars har efter vecka 12. Missfallsrisken är ju som vi alla Vermont hög fram till vecka 12 men är i själva verket till vecka 9 men för väldigt många av de missfall som sker efter vecka 9 så har fostret redan slutat utvecklats tidigare. Det finns gott om källor på det, bara att googla.
    Bra att veta, tack! :) 
  • hoppitossa
    eagle87 skrev 2016-10-17 07:11:05 följande:

Här släppte slemproppen igår natt!!!!!!

Åh så spännande! Några andra tecken på att det är på gång? :)
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-10-17 16:06:15 följande:

Hur går det med flytningarna Hoppitossa?

Jag hade som sagt en beige/ljusljusljus brun flytning igår men de va allt, puh.

Idag den "normala" färgen =P

Vad skönt för dig!
    Igår hade jag fortfarande bruna flytningar men det blev mer och mer med "strängar" i. Imorse var det en flytning med gammalt blod men efter det har det (ta i trä) inte varit något mer. Så förhoppningsvis var det att kroppen trodde det var mens-dags. Nu kan inte torsdag komma snabbt nog så vi får se hur det står till med den lilla! Hade jag inte haft 25 mil till Stockholm enkel väg hade jag bokat en tidigare tid! 
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-10-17 17:08:42 följande:
    Ja säkert! Snart är de torsdag Gud så spännande!! Ja 25 mil en väg Är lite väl långt!
    Lämnade meddelande till BM igår och hon ringde upp nu på kvällen och hon tyckte inte det lät som något konstigt. Så nu håller vi alla tummar och tår!
    Hade vi inte haft någon möjlighet här hemma hade vi utan tvekan åkt till Stockholm, vi åker över dagen då och då om det är något vi behöver fixa. :P
  • hoppitossa

Igår trodde jag att det gamla blodet stannat av, fick en flytning på morgonen och inget mer under dagen. Idag på morgonen kom det en till.. Så irriterande! Men jag håller fokus på att det är gammalt blod och mängden är mindre för var gång. 

• hoppitossa
    eagle87 skrev 2016-10-18 08:49:48 följande:
    Aaa man blir så orolig men så länge de gammalt så är de ju ok :) var de på tors du hade ul?
    Precis, logiskt vet jag ju att det inte ska vara någon fara (har ju inte haft ont heller) men känslorna lever ju sitt eget liv. Tungan ute Ja, på torsdag. Så bara 2 dagar kvar!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend