Inlägg från: hoppitossa |Visa alla inlägg
  • hoppitossa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Jag vågar mig över till denna tråd efter mitt första plus ever igår. 

ÄL+15

ÄL+16

Kan någon av er förklara för min förvirrade hjärna, i vilken vecka är jag med "gravid 2-3" på digital?

• hoppitossa
    happylife skrev 2016-09-13 08:08:21 följande:
    Stort grattis spännande!
    Du blev befruktad för 2-3 veckor sedan, så då är du i v 4-5
    Men du tempar ju så då kan du ju se exakt
    Under tiden man försöker bli gravid kan man ju ganska mycket kring äl men när man plötsligt står där med sitt plus är (iaf jag) helt lost! Så utifrån min graf skulle du säga vilken vecka då? Ber om ursäkt att jag är otroligt seg, men jag förstår inte helt. Skrattande
  • hoppitossa
    Symetrical skrev 2016-09-13 08:25:23 följande:
    Härligt med bekräftelse på digitala!

Äl +16 innebär ju att du blev befruktad för två veckor och två dagar sedan, vilket stämmer bra överens med 2-3 v på digitala.
    Tack! Jag tror jag fick hjärnstillestånd igår och att det håller i sig, det är ju inga knepiga frågor direkt. Flört
  • hoppitossa
    eagle87 skrev 2016-09-13 09:03:27 följande:
    Åh grattis :))))
    Gud va många pluss som ramlar in :)))
    Tack! Ja, det är superroligt, känns augusti/september var bra månader. :)
    happylife skrev 2016-09-13 09:19:05 följande:
    V 4+2 skulle jag säga att du är i om du är äl+16 idag?

Du ligger en dag före mig
    Ja, 4+2 (v.5) säger apparna med BF 21 maj. :) Hoppas det går bra för dig också!
  • hoppitossa
    Loppan84 skrev 2016-09-13 09:35:22 följande:

Sagoskog - nu dör jag av spänning. Uppdatera!!! Hur långt till bf? Vi måste få igång tippning ;D

Men grattis Hoopitossa! Ff hsr blivit en riktig turtråd igen! Vi var ju 4 som plussade på en vecka ungefär (jag, Eagle, Sajocawa o göstenT). Verkar som ni ska slå fet nu :D

Happylife - skönt att det verkar stoppa upp!

Tack! Det är ju ett rekord vi gärna slår! :) 
  • hoppitossa
    Loppan84 skrev 2016-09-13 10:55:22 följande:

En fråga till er som precis plussat - hur många av er var det som började med rosenrot denna månaden? Har för mig det var flera stycken?

Inte jag, höjde bara dosen Letrozol. 
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-09-13 11:47:16 följande:
    Det kanske finns en Gud ändå <3
    Åh vad skönt!
  • hoppitossa

När skrevs ni in på mvc? Försöker hitta vad som gäller i mitt landsting men står inget.

• hoppitossa
    eid skrev 2016-09-14 05:29:58 följande:
    Jag bor i Stockholm och har för mig att det var inskrivning runt vecka 9 :) Jag ringde ganska tidigt och tyckte jag fick vänta en evighet innan jag fick komma!
    Har förstått att det är väldigt olika. Ska ringa dem idag och boka en tid. Förstår det, tycker allt går sååååå långsamt nu, önskar det bara sa swish nu och så är man i v.12, minst. Konstigt hur en uppfattar tiden olika beroende på vart man står. Glad
  • hoppitossa
    columbus skrev 2016-09-14 09:34:28 följande:
    Tack för svar! Ska försöka sluta noja så och njuta över att må som vanligt så länge som möjligt istället. Jag har bokat in ett VUL den 30 september, är då i 6+4 så hoppas verkligen kunna de hjärtslag då! :)
    Jag har fått tid för ul den 29/9, då jag i v.7 (6+4). Tycker det är så sjukt spännande men samtidigt galet nervöst, om det skulle vara något galet. Men som du säger, nu är det bara att (försöka) sluta noja. :) 
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend