Inlägg från: hoppitossa |Visa alla inlägg
  • hoppitossa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Symetrical skrev 2016-09-23 14:44:52 följande:
    Kan meddela att jag tyckte att min treåring hade dålig andedräkt när jag var gravid. Där kan vi börja snacka dåligt samvete. XD
    Nej usch då! Antar att det bara är att ta sig i kragen och stå ut. Tyst
  • hoppitossa
    columbus skrev 2016-09-24 21:16:42 följande:
    Oh ja! Galet nervös!
    Först var jag bara glad att få ett tidigt vul men nu gör det mig stressad och orolig Skrikandes
  • hoppitossa
    columbus skrev 2016-09-24 21:30:33 följande:
    Ja, samma här. Sjukt orolig att allt inte ska se bra ut :( betalar du ditt själv eller får du ett av någon anledning?
    Jag går hos privat BM så hon sa att jag kunde få det om jag ville. Har väldigt svårt att tro att det är sant, att jag är gravid så därför jag bokade ett tidigt vul. Varför ska du göra tidigt vul?
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-09-24 23:04:26 följande:
    Ja speciellt om jag inte får 3+! Bläh
    Jag fick ju precis som du "2-3" 2 ggr, men jag tänker inte testa mer innan vul. Är det bara jag som tycker det är jobbigt med allt testande och mår lite lätt dåligt av tanken på fler test? Tungan ute
  • hoppitossa
    columbus skrev 2016-09-25 06:35:39 följande:
    Vad schysst! Lite samma anledning här. Bara tanken på att behöva vänta till vecka 11/12 för att se något gör mig tokig. Jag har dock bokat in och ska bekosta mitt själv. Kommer gå på 600 kr men känns ändå värt det alla dagar i veckan. Är ju fullt medveten om att saker kan gå åt skogen även efter VUL men vill ändå precis som du få graviditeten bekräftad iallafall.
    Förstår det. Mitt besök går på vanliga högkostnadsskyddet och jag har frikort, har ju blivit ett antal besök när vi fick hjälp med äl-stimulerande, många kontroller då. Såklart är det ingen försäkran att det ser bra ut nu men risken för mf minskar ju varje dag . :)
  • hoppitossa
    misslina skrev 2016-09-25 12:28:58 följande:

Usch fy och Bläää! Detta illamående och kräkningar tar kål på mig! Hur orkar man?

Inskrivning till veckan i alla fall! Alltid något! Vecka 8 är jag i nu!

Hu, inte roligt under veckorna med illamående och kräkningar. Lider med dig!

Gick in i v.7 idag och mår ganska illa när jag är vaken men har börjat drömma att jag kräks så det kanske är runt hörnet för mig också.
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-09-25 20:28:57 följande:

Verkligen! Tänk, på fre vet vi alla.

Vilken tid har du och va de Tors el fre?

Hoppetossa när har du å vilken tid?

Jag 8:20 på ons!

Jag har på torsdag kl 9.45! Hoppas, hoppas, hoppas för alla!
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-09-26 14:50:11 följande:
    Både har och hade!

Fruktansvärd hudvärk förra grav, ville inte äta alvedon men blev tillsist tvungen för hade så ont. Man får ju äta alvedon men jag ville undvika ändå. Nu har jag huvudvärk var o varannan dag. Igen! Så jobbigt. Hör till tyvärr, det är,pga hormonerna.

Har du huvudvärk?
    Usch då! Ja, den slog till med full kraft idag. Trodde jag skulle få slippa symtom en stund nu med tanke på att illamåendet varit bättre idag men tji fick jag! Antar att vi kommer få känna av hormonerna på mååånga olika sätt under den här resa. Är ovan med huvudvärk men det är ju bara att stå ut och försöka se glad ut. Skrattande Hoppas ditt illamående blir bättre snart!
    Loppan84 skrev 2016-09-26 15:33:52 följande:

Ja! Hade det precis i början - var nog mitt första symptom. Brukar aldrig ha huvudvärk i vanliga fall, men gick över efter ett par veckor (eller så var det bara illamåendet som tog överhand hehe)

Har också huvudvärk väldigt sällan så känner mig lite golvad idag. För min del blev det tvärtom, illamåendet avlöstes av huvudvärk! Hoppas det lugnar ner sig snart då! 

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend