Inlägg från: hoppitossa |Visa alla inlägg
  • hoppitossa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Symetrical skrev 2016-09-26 16:46:04 följande:
    Japp! Fick helt plötsligt en hel massa migrän, som jag annars i princip aldrig har. Fick tipset att äta magnesiumtabletter och poff försvann det! :)
    Jag har jobbat första dagen efter 2 veckors sjukskrivning så tänkte att det berodde på det, är inte van att tillskriva symtom till hormonstormar. Tungan ute
    Det är liksom inte som vanligt spänningshv som du säger, mer som migrän där det gör ont att röra ögonen. Tänkte jag ska prova ett "gravid-tillskott" istället för bara folsyra, kanske kan hjälpa med lite allmänna vitaminer. 
  • hoppitossa
    Bäbiiiis skrev 2016-09-26 17:40:17 följande:

Jag har inte haft huvudvärk men i vanliga fall får jag det lite då och då. Oftast innan mens. Så jag hoppas hormonerna istället gör att jag slipper ;)

Fast idag har jag haft jobbig foglossning. Gör ont att både stå och sitta så nu vill jag bara lägga mig på soffan.

Vad drygt att känna av foglossning så tidigt. Hoppas du kan vila lite ikväll!
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-09-26 20:12:27 följande:
    Jag äter "Gravid" från Apoteket.

Har också ont bakom ögonen!
    Köpte någon liknande idag. Men jag undrar, det står att man ska ta 1 tablett 2 gånger om dagen. Den innehåller 500 microgram folsyra, vilket är mer än vad som rekommenderas per dag, är det verkligen bra att ta 2 st då?
  • hoppitossa

Idag har vi flyttat, alltihop upp  2 trappor utan hiss. Har som sagt haft huvudvärk hela dagen men inte blev det bättre av att springa i trappor. Fick även en typ av yrsel, som när man går på en båt som gungar. Kanske är dags att börja lyssna på kroppen och vila lite.. Inte van att behöva lyssna på kroppen!

• hoppitossa
    happylife skrev 2016-09-27 07:51:59 följande:
    Jag tolkade det som att två tabletter innehåller 500
    happylife skrev 2016-09-27 08:09:19 följande:
    ja man är inte som man brukar! Ta det lugnt
    Ja, nu när jag läser lite noggrannare så står det ju att 2 st innehåller det. Glad

Haha, inte min grej att ta det lugnt men det är väl bara att vänja sig. 

• hoppitossa
    happylife skrev 2016-09-28 08:51:02 följande:

Vi fick se hjärtat! <3 Så lycklig!

Bara ett foster. Puh!

Räknade mig t v 5+5

3 dagar mindre än jag trodde men fullt normalt sa läkaren

Åh så härligt!
  • hoppitossa

Jösses vilket magknip jag har idag. Kan ju inte påstå att illamåendet blev bättre av det! Skrattande

• hoppitossa
    Symetrical skrev 2016-09-29 05:58:40 följande:

Gud vilka fina gravidmagar på er båda två, sagoskog och loppan! Älskar alla sorters gravidmagar och tycker att just det att de kan skilja sig så mycket är fascinerande! Kan vi inte få en bild på din mage också, eagle?

Stort gratttis happylife. Vilken lättnad! ':D Inte konstigt att digitala var lite segt med att slå om, när det nu visade sig att du låg några dagar efter enligt vul.

Förstår din oro sagan, men allt är säkert som det ska! Vilken vecka är du i nu?

Lycka till idag Columbus och Hoppitossa! Mina tankar kommer vara hos er. <3

Tack! Är supernervös, hoppas den lever där inne. 
  • hoppitossa
    columbus skrev 2016-09-29 08:46:54 följande:
    Så otroligt nervös också :( vilken tid hade du?
    10.30 så är en stund kvar. Hoppas vi kommer med goda nyheter båda två sen!
  • hoppitossa
    Precis hemkommen från tidigt vul. Vi trodde jag var i v.7 men visade sig vara v.5, så för tidigt att se ett hjärta. Men det finns ett pyttelitet foster och en hinnsäck i rätt storlek, så allt såg bra ut. Så bara massa tålamod nu då!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend