Inlägg från: hoppitossa |Visa alla inlägg
  • hoppitossa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-09-17 16:59:41 följande:

Skicka hit chokladen och fjärrkontrollen för denna bollen ska inte röra sig en meter resten av dagen ;) Kardashianmaraton nästa

Skönt att känna att ni börjar bli klara. Det lät ju som en alldeles utmärkt idé!
    Själv ska jag på första festen med alla vänner sedan mitt plus och låtsas som ingenting när jag egentligen vill skrika ut det till hela världen. Flört
  • hoppitossa
    Loppan84 skrev 2016-09-17 18:03:17 följande:

I know the feeling. Var på bröllop med hela mitt äldsta kompisgäng typ precis när jag plussade.

Men berättade med en gång för mina bästa vänner och ännu fler när vi varit på vul och sett hjärta. Tänkte att skulle det ske nått så hade jag förmodligen berättar det för desamma människorna ändå. Var skönt att kunna bubbla med nån om det :)

Vi har 12 dagar till tidigt vul, då tror jag vi ska berätta för de närmsta (förutsatt att allt ser bra ut, men det har jag bestämt att det gör!). Jag har en vän som vet men det var inte meningen, hon var med i en akut medicinsk situation med mig och då var jag ju tvungen att säga det. Men precis som du säger, det är sååå skönt att någon annan än min man att babbla med. :)
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-09-18 17:03:18 följande:
    misslina skrev 2016-09-18 15:29:00 följande:

Vad skönt att höra att det har slutat

För dig :)

Ja tack det är väldigt skönt. Kan slappna av lite mer då!

Vågar dock inte bada nu på semestern tyvärr, finns ju infektionsrisk, speciellt om man blöder lite vilket jag inte gör nu iof, men ändå, vågar inte riskera nåt =\

Mår ni illa?

Jag mår inte illa längre, kan känna pyttelite på morgonen men inte alls mycket.

Är mest slit o drag i magen samt lite ömma bröst som jag kan härleda till graviditeten. Och ja lite trögtänkt också haha! Lite tydligare blodådror också
    Jag mår illa i perioder, oftast på dagen och kvällen. Men det är ganska lindrigt, inte så att jag vill kräkas. Har även ont i brösten och en jäklans molvärk. :) Vecka 6 (5+0) idag!
  • hoppitossa
    columbus skrev 2016-09-19 16:29:47 följande:
    Yay! HCG fortsätter öka. Fick 2-3 i början av förra veckan och vågade mig på mitt sista test nu som visar 3+. Nu ska jag (försöka) slappna av tills VUL näta fredag :)
    Åh vad skönt! Vilken dag efter äl är du på idag? Har inte vågat mig på ett sista digitalt, tog en extra sticka på äl+19 i fredags som gav fullt utslag, så ökat har hcg gjort. :) Vilken vecka är du i på vul?
  • hoppitossa
    columbus skrev 2016-09-19 16:56:01 följande:
    Jag är på ÄL +24 idag. Var sjukt nervös över att ta nu men kunde inte låta bli, så skönt att det hade ökat :) på VUL nästa fredag kommer jag vara i vecka 7 (6+4). I tidigaste laget men det får vara värt ett försök för att förhoppningsvis få se ett hjärta slå. Mitt minne är bra men kort... Har du något VUL inbokat?
    Det är rörigt att hålla reda på alla hela tiden. :) 

Jag har vul nästa torsdag, också på 6+4. Vad jag har läst mig till börjar hjärtat slå ca 23 dagar efter befruktning och kan tom synas på vul med bra utrustning. 
    Så vi hoppas på flera pickande hjärtan under veckan som kommer!
  • hoppitossa

Har haft mycket flytningar och det är ju normalt. Ibland är dem ljust gula/neongula, behöver jag kolla upp om det är en infektion? Inget kliande eller ont. Luktar inte illa, är ju lite varm nu så svettas mer, bara det jag kan känna av.. Vad tror ni? 

• hoppitossa
    Loppan84 skrev 2016-09-19 21:19:51 följande:

Om du inte blivit testad för diverse könssjukdomar etc så blir du det på inskrivningen. Jag fick behandling för bakteriell vaginos precis innan graviditeten annars reor jag de kollar det också.

Hade också mycket gula flytningar i början - se säger väl att man ska va mest uppmärksam om de är grå/beige och luktar så tror det är normalt.

Vad jag läst är det vanligt och normalt att de är lite gulaktiga så länge de inte luktar. Är testad för det mesta, så ska inte vara något problem. Om jag inte kan släppa det får jag väl ringa och prata med BM. :) 
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-09-20 07:09:53 följande:

Digitala sa tyvärr 2-3 idag =/ typiskt, hade hoppats på lite sinnesro, väntat så på att få ta detta testet. Men förra vändan terroriserade jag mig själv med dessa tester helt i onödan, de slog om typ en vecka för sent men ändå var allt i sin ordning. Så jag tänker inte tillåta mig själv att bli orolig redan nu. Hade ett två pack med mig så har ett till, får se hur länge jag väntar med det.

Jag mår iaf lite illa nu på morgonen o har molvärk samt andra symtom på dagarna.

Och som sagt inga blödningar, så inga ugglor i mossen ännu..

Åh, jag tog också precis ett digital som visade 2-3. Hade ju egentligen bestämt mig för att inte ta fler! Men ökningen av hcg kan ju skilja sig lite åt så kanske inte behöver bli orolig ännu. Vilken dag efter äl är du på och vilken i graviditeten?
  • hoppitossa
    Symetrical skrev 2016-09-20 10:10:33 följande:

Sagoskog: Bra att du håller modet uppe! Bebis kommer ju när den vill, så lika bra att bara försöka att gilla läget.

Loppan: Förstår dig till hundra procent! Låter exakt som min karl. Blir tokig på det där "inte få tummen ur"-syndromet, framförallt när man själv är en riktig "doer". XD Men tycker ändå att du har ett bra perspektiv på det och värderar allt annat han gör för dig, så det låter sunt.

Happylife och Hoppitossa: Bra att ni inte läser in för mycket i de digitala testet. Om jag förstått det rätt får många 3+ "för sent" pga att spannet för hcg för 2-3 v är väldigt stort.

Iskristall: Med garanti för att hela glashuset kommer att rasa nu; Aja baja! Du måste ta hand om dig. Bra att du är hemma idag!

Sagan: Vi skolade in sonen vid 19 mån, vilket kändes helt rätt med honom som var en väldigt försiktig liten grabb. Lillebror kommer att skolas in jan -18, så han kommer vara ca 17 mån, vilket också känns lagom för oss. När jag liggammar tar inte jag upp och rapar bebisen, däremot brukar jag dra ut bröstet och helt enkelt pausa ett tag om jag märker att han äter mycket. Oftast hinner han dock somna om innan han får i sig alltför stor mängd mat (på gott och ont!) så då låter jag honom bara sova vidare.

Det är ju så lätt att stirra sig blind på de få "svart-på-vitt"-bevisen vi har tillgång till men dem är ju inte särskilt säkra egentligen med tanke på alla faktorer vi inte kan påverka. Alla vill vi ju så gärna att det ska gå vägen. Men flera av oss som nu är i v.6 har ju vul nästa vecka, bättre svar än så kan v ju inte få. :)
  • hoppitossa
    Bäbiiiis skrev 2016-09-20 11:18:52 följande:
    Jag är så avis på er som har vul nästa vecka

Där jag bor finns inga privata kliniker att vända sig till så jag får snällt vänta till kub 7 nov. Tack och lov erbjuds i alla fall det till alla gravida.
    Vad segt! Men då har du i vart fall någon vecka mindre än till rul. :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend