Inlägg från: hoppitossa |Visa alla inlägg
  • hoppitossa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Men det förklarar ju varför jag fick "gravid 2-3" två gånger också, måste ha varit precis på gränsen första gången och sen för tidigt för 3+. 

• hoppitossa
    Symetrical skrev 2016-09-29 11:42:03 följande:
    Du är med andra ord i v 6, eftersom de räknar fulla veckor när d säger v 5, så 5+ nånting dvs en vecka efter.

När plussade du? På äl +?
    JAHA! Har kämpat med tanken på hur jag ska få ihop det med antal dagar osv. Men då känns det inte lika konstigt att bli flyttad 1 vecka tillbaka, trodde ju jag var 6+4 idag. Och med den infon så blir det mer logiskt att hon sa att jag borde ha varit där nästa vecka för att ha kunnat se hjärtat. Plussade starkt på äl+15, äl+16 "gravid 2-3". Men då borde jag kunna säga att jag är ungefär 5+4 idag då?
  • hoppitossa
    sagoskog skrev 2016-09-29 11:46:52 följande:

Grattis till lyckade vul vul happylife, columbus och hoppitossa :)

Tack! Lycka till med din plutt, allt är säkerligen som det ska. :)
    columbus skrev 2016-09-29 12:08:50 följande:
    Åh skönt. Då bör ju hjärtat komma igång vilken dag som helst. Har du en ny tid där du ska kolla igen?
    Verkligen! Ingen ny tid men skulle höra av mig om jag behövde en ny mätning på hur långt gången jag är. 7 dagar innan jag plussade bokade vi vår bröllopsresa till New York så det är faktiskt inte hela världen att bli tillbakaflyttad 1 v då det var precis på gränsen att jag skulle få flyga hem. 
  • hoppitossa
    sagoskog skrev 2016-09-29 11:46:52 följande:

Grattis till lyckade vul vul happylife, columbus och hoppitossa :)

Förlåt, blandade ihop dig och Sagan nu. Så får säga hoppas det drar igång snart!
  • hoppitossa
    Symetrical skrev 2016-09-29 12:17:51 följande:
    Precis! Du kan ju haft en ganska sen infästning, typ äl +10 och då kanske du är i v 5+4-5+6 idag. Fick du reda på hur stort fostret och hinnsäcken var?
    Jag räknar på 5+4, precis en vecka efter vad FF trodde. Hinnsäck ca 10 mm, foster 3 mm.
    Loppan84 skrev 2016-09-29 13:40:56 följande:
    Låter ju logiskt! Men du fick komma tillbaka nästa vecka då?
    Jag har inget återbesök bokat men är välkommen att boka en tid längre fram om jag vill. Tänkte kanske göra det om några veckor så jag vet mer precis hur långt gången jag är med tanke kommande flygresa i april. :)
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-09-29 14:16:48 följande:
    Se där! Ja man vet aldrig, kroppen gör som den vill och man tror man har koll =P
    Jag trodde jag var typ 6+3 men visade sig jag var 5+5. Några dagar hit och dit spelar ingen roll i det stora hela, även om man vill höra de Columbus hörde, att man är längre gången! =P
    Skönt iaf att de fanns en hinnsäck och ett foster
    happylife skrev 2016-09-29 14:24:08 följande:
    Jag är 5+6 idag så då är vi väldigt täta
    Jag trodde ju det var 6+4 men verkar vara 5+4 så tji fick vi. Men Vad gör det när det ser bra ut. <3 Väääldigt tätt mellan alla 3 va? Skrattande

• hoppitossa
    Symetrical skrev 2016-09-29 14:49:15 följande:
    Enligt tabellen sätter 3 mm dig i v 6+0 och 10 mm hinnsäck till 5+5. Tänkte att det kanske var intressant info för dig.
    Tack, väldigt intressant! Kollade på bilden från vul och det står 2,8 mm så bör då vara i slutet av vecka 6. 
  • hoppitossa
    Loppan84 skrev 2016-09-29 19:34:58 följande:
    Bli inte förvirrad av det som står på bilderna - det är inställningen på maskinen inte fostret. Trodde också der var fostret och råkade stämma ganska bra med en person här på FL som va osäker på datering - men då var den en som jobbade med UL som verkligen var säker och som visste att så inte var fallet.
    Jaha, uppfattade på BM att måtten stog på skärmen men då fattade jag fel. Men då råkade det hon sa stämma med det som stod på skärmen precis som för dig, men bra att veta inför kommande ul. :)
  • hoppitossa
    sagoskog skrev 2016-10-03 07:30:27 följande:

Nu ni tjejer, får ni hålla tummarna!!! :) <3

Åh, lycka till!
  • hoppitossa
    misslina skrev 2016-10-04 13:24:20 följande:
    Åh vad roligt!

Precis hemkommen från UL. Allt såg fint ut! Lilla hjärtat pickade på fint! :) så lättad just nu!
    Så härligt!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend