Inlägg från: hoppitossa |Visa alla inlägg
  • hoppitossa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Omega-3. Jag har aldrig gillat, och kommer nog aldrig gilla, fisk. Kan äta typ färdiga panerade torskbitar en gång i veckan om jag måste. Behöver jag äta ett tillskott istället för fisken?

• hoppitossa
    happylife skrev 2016-10-05 07:57:05 följande:

Ni som är i samma veckor ca som jag, hur mår ni?

Jag har mått bättre senaste dagarna, tror de beror på att jag har varit hemma o vilat och kunnat äta varannan timme. Nu på morgonen har jag ett lätt illamående bara och ömma bröst. Jag kommer nog inte komma i närheten av de illamåendet jag hade med tvillingarna, känns jäkligt skönt!

Känns som en evighet till vul nästa fredag, herregud vad otålig man är! Men dessa v är ju för tråkiga och påfrestande mentalt =\ men emellanåt är jag glad och njuter

Är i v.7 (6+5). Har ont i brösten, de är lite större än förut och så kommer och går molvärken. Förbannat trött och ett illamående som inte är så farligt men är värst på kvällen. Igår var första kvällen jag verkligen trodde jag skulle kräkas men icke. Känner av lättare variant av foglossning till och från, hjälper inte att vi inte sover hemma i våra sängar heller. Men i det stora hela mår jag bra!
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-10-05 08:18:03 följande:
    V 6+5 här med får se om dom flyttar fram mig nästa fre eller ej. Har en känsla av att det kan hända. Men det är ju bara bra, så länge det inte är bakåt =P

Är ni bortresta?

Jag har fått ont i ryggen senaste dagarna, men tror de beror på att jag legat ner mycket dessa dagar jag varit hemma! Ska jobba fredag igen. Ja tröttheten har jag med, men får vila mycket när jag är hemma, då märks den inte lika mycket
    Jag var på vul förra veckan och trodde då jag var i 6+4 men blev tillbakaflyttad 1 vecka så nu är jag "ikapp" igen. :P 
    Ja, är ju troligt att du kan ha fått ont av att vara med still än vanligt. 
    Vi är mitt i en renovering/flytt så det går inte att bo i lägenheten ännu så vi sover hemma hos min föräldrar någon vecka, tills vi får vatten i lägenheten. Kan säga att det inte är toppen att bo med familj som inte vet att jag är gravid, svårt att motivera sin ovanliga trötthet och att jag är så lättirriterad. :P
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-10-05 13:34:30 följande:
    Hehe ja de va samma för mig! Trodde också jag var 6+4! Ikapp jag med nu ska bli intressant hur dom daterar mig på fredag nästa v!

Låter väldigt jobbigt att bo med föräldrarna utan att dom vet =P när ska ni berätta?
    Haha, inget att rekommendera nej. :P Jag har tänkt boka ett till vul i slutet av vecka 11 så ser allt bra ut då berättar vi för de närmsta i v.12. Om jag inte måste pga typ kräkningar eller så innan. 
    Men visst har du fått se hjärtat redan va? 
  • hoppitossa
    columbus skrev 2016-10-07 06:49:28 följande:

Hej fredag och hej vecka 9 (8+0)! :) Gillar verkligen att byta vecka på fredagar. Dagarna blir om möjligt ännu bättre :D Hur mår alla?

Jag gillar också fredagarna sådär särskilt mycket nu, v.8 idag. :) Lite hormonig, trött, öm i börsten och illamåendet börjar bli sämre. Hur mår du?
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-10-07 07:28:19 följande:
    Verkligen härligt! Får inte ihop det bara, enl vul så byter jag v idag, 7+0

Men enligt mig så borde det ha varit i måndags! Hehe. Nåja, vi får se om dom flyttar fram mig på fredag! Jag mår hyfsat, pendlar lite, igår mådde jag väldigt illa till och från på dagen, inga kräkor men nära. Är extremt luktkänslig och det är så jobbigt. Kan typ inte andas när jag passerar sopkorgar eller öppnar kylskåp haha. Sen är jag jättetrött, sovit en timme på dagarna, sen somnat i soffan vid 20 och flyttat mig till sängen vid 21. Vaknar tidigt dock!

Lätt ömma bröst men inte så ont som sist. Sen har jag fått jättehuvudvärk jo jag har rätt mycket symtom ser jag när jag sammanfattar.

1 v till vul idag, tjoho!

Hoppitossa, vi är båda 7+0, när är bf?
    Jag vet ju inte exakt, men enligt de mått jag fick sist på vul så bör jag vara 7+0 idag och då blir bf kring 25 maj. :) Det där med luktsinne känner jag igen, höll på och kräkas på en patient igår som precis lagt i en snus. Tyst Kan inte heller hålla mig vaken på kvällarna, går och lägger mig före 21 och vaknar kring 5-6. Men härligt att vakna före klockan i alla fall. :P
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-10-07 09:12:08 följande:
    Okej haha fy!! Jobbar du på sjukhus?

Jobbigt med alla lukter som finns på sjukhus!

Mina kunder finns på sjukhus, så det är där jag hänger. Luktar apa!!

Aldrig tyckt de innan. Snarare gillat spritlukt osv.

Ja det är faktiskt skönt att vakna innan klockan!
    Nej, jag har privat klinik som naprapat. Så det där med kroppslukter och andedräkter är sisådär kan jag upplysa om. Men det är bara att bita ihop och se glad ut. :P
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-10-07 14:24:59 följande:
    Åh är du! I Stockholm? Då kanske du har en ny kund nä jag skoja!
    Måste va rätt jobbigt jobb längre fram i grav?
    Tyvärr, Borlänge finns jag i. :P Jag vet inte, antar att det beror på hur svårt foglossning jag får och sen såklart hur snabbt magen tänker växa. 

Symetrical, hur länge jobbade du? Har för mig att du sjukskrevs pga foglossning relativt tidigt?
  • hoppitossa

Idag har jag verkligen känt av foglossningen mer, rakt ut i höger ben hela dagen. Hoppas verkligen inte det ska fortsätta såhär hela graviditeten. Skrattande

• hoppitossa
    columbus skrev 2016-10-07 19:24:47 följande:
    Hur känns foglossning? Det här är min första graviditet så har ingen aning om vad jag ska förvänta mig. När brukar det börja?
    För mig är det molande värk nedanför ländryggen och det har börjat stråla ut i ena benet. Men det är olika hur det är för varje person, en del får ont fram i bäckenet, andra bak och det är vanligt med smärta i lår/ben, ljumskar mm. Och en del får inga besvär alls. Samma med när, från dagen de plussade till inte alls. :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend