-
Då blir det att följas åt. :)Malin 845 skrev 2017-02-19 10:42:23 följande:31 oktober för mig :) enligt uträkningen för äl :)
-
Ni som använt/använder någon typ av progesteron, vad rekommenderar ni?
Ska oavsett ringa BM på MVC vi hade sist och höra vad hon tycker men känns som att några hundra kronor i onödan inte gör något. -
Tack, hoppas på bättre resultat denna gång. :)misslina skrev 2017-02-19 11:23:09 följande:Hej! Jag minns dig!
Välkommen och stort grattis :) -
Jag hade valt (och väljer) att vänta, det är mycket som kan gå fel tidigt (även om det inte ska göra det för oss!). Sedan tycker jag att det beror på vilken typ relation man har till dem man kanske ska berätta för. Om de redan vet om hur mycket man kämpat för det där pluset kanske det känns okej att berätta. :)Malin 845 skrev 2017-02-19 11:45:42 följande:
Hur tidiga var ni att berätta om graviditeten? Vi ska till mina föräldrar idag och sambon vill berätta för dem. Vet inte hur vi ska göra :/
-
Grattis! Det blir spännande dagar där i slutet av oktober. :)Skywalker skrev 2017-02-19 12:33:12 följande:
Hej! Jag, liksom Malin och hopitossa, har fått plus idag! Helt overklig känsla... 10e försöket för oss och vi har precis gjort en liten fertilitetsutredning. BF är 29 oktober enligt ff. :)
Vilken toppensöndag! -
Jag ringde MVC nyss (vi har varit inskrivna tidigare) för att ställa en fråga så då "passade hon på" att boka inskrivningssamtal i början av april. Så även om du ringer tidigt får du en tid längre fram. :)Skywalker skrev 2017-02-20 07:00:10 följande:
Försöker ta till mig av era råd också, då oron krypit sig på och byggt bo även här. Antar att det är oundvikligt att oroa sig men vill få vara lite glad också.
En liten fråga - när kontaktar man mvc?
-
Det är kan ju skilja sig mycket när BM går efter sina standardsnurror och man själv inte har "vanlig" cykel på 28 dagar. Många vill inte tro på att vi kan ha så bra koll som vi många gånger har. :)Hallonfrossa skrev 2017-02-20 08:46:33 följande:
Idag går i in i vecka 9 enligt FF, vecka 10 enligt sista mens, vill ju gärna få efter sista mens då tiden går fortare, men blir alltid flyttad på ul, med minstingen blev jag flyttade 4 veckor totalt, störigt som bara den, med de andra barnen 2 veckor vardera, men sen har mina veckor stämt i slutet trots allt, så denna gången försöker jag att hålla mig till när äl var ochbinte gå efter sista mensen.
-
Då får jag anse att BIM är passerat utan konstigheter, jag tycker lutealfasen är 14 dagar medan FF tycker 15. Så nu är det skönt att det imorgon är DPO16. :)
-
Det är ett första litet delmål att passera. Jag har inte tagit något digitalt än men jag köpte ett igår. Tänkte jag ska vänta till i typ slutet av första veckan eller andra veckan i mars innan jag tar det. Hoppas ditt slår om snart. :)Malin 845 skrev 2017-02-21 20:44:16 följande:Min bim har passerat med, då min lutealfas är 13 dagar så skulle mensen kommit idag :) känns skönt att ha passerat bim :) är på äl+15 imorgon :)
-
Har tidigare fått tidigt vul hos den privata BM vi går hos men nu hade hon inga tider fören i maj, vilket gör det hela meningslöst då vi ska vara i v.18 då. Gjorde en chansning och ringde vanliga gynmottagningen, var helt säker på att få ett nej och bli tvungna att åka till Stockholm istället. Men vi fick en tid i mitten av mars för vul! Dom kan tänka sig att göra tidiga vul när man drabbats av MA (vi hade det i oktober), blev så himla glad! Så nu är det bara 4 veckor tills vi ska få se hjärtat slå. <3