Inlägg från: Sagan12345 |Visa alla inlägg
  • Sagan12345

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-07-12 11:22:52 följande:

Ja kände han lite igår kväll, men nu inget igen... Har ringt till barnmorska O fått en tid idag halv 4...

Stort lycka till sen, skönt att du fick en tid snabbt!
  • Sagan12345
    happylife skrev 2016-07-12 12:13:12 följande:

Hej hoppas det är ok att jag hoppar in med en fråga!

Jag har plussat svagt idag på äl+12 med predictor early och jag tempar.

Tempen är hög och fin, hade en tydlig dipp på äl+7 som kanske va inplantationsdipp då. Men nu till frågan...är livrädd för att tempa imorgon och kommande dag, livrädd för tempdipp som kanske egentligen inte betyder något...fortsatte ni tempa efter plus? Kommer följa med gravtest tills dom är väldigt tydliga, men kanske borde låta bli att tempa? Känns som de bara kommer skapa oro för mig som redan är livrädd för ett till MF

Kram!

Grattis! Såg ditt andra test också och där syns de tydligt. Jag fick rådet att sluta tempa vilket många hade gjort men tempade fram till mitt tidiga vul. Men jag ger dig samma rekommendation, sluta tempa :)
  • Sagan12345
    Symetrical skrev 2016-07-13 06:32:38 följande:

Ny vecka, men dumma vågen går nedåt. Hoppas att plutt sjunker nedåt snart, så att det blir lättare att äta igen! 8-/

Gick också in i ny vecka idag :)

Va säger bm om att du går ner?
  • Sagan12345
    201405 skrev 2016-07-12 22:50:52 följande:

Hej tjejer, vet inte om ni kommer ihåg att jag skrev här i mars. Fick ju mf då efter bara 6 dagar ;) Men nu har jag äntligen plussat igen, eller för snart en vecka sedan! Hoppas allt är bra med er och bäbisarna i alla fall!

vet att ni är många här som haft mf innan era graviditeter nu så tänkte höra lite hur ni upplevde symptomen o så?

Sist plussade jag bim+1 och så tog jag ett nytt en 4 dagar senare ca för att se att det blivit starkare vilket det inte hade utan det hade blivit svagare och sen började jag ju blöda 1-2 dagar senare.

Denna gången har jag testat bim, bim+2 och nu idag bim+5 och strecket idag är starkare än kontrollstrecket. Jag känner ju spontant att det bådar gott! Har mycket mer symptom med, så jäkla ont i brösten att jag knäcker mig snart

Men fick ni starkare plus med de graviditeter som inte slutade i mf eller har ni upplevt plussen lika starka?

Vill så gärna att det ska gå vägen denna gången! har iallafall fått tid till ul den 5/8, kommer vara i v 8+0 då om allt går vägen. Längtar så!

Mina test har varit lika starka vid mina två MA som denna gång.. Enda jag i efterhand märkt skillnad från denna gång och tidigare är att molandet slutade. Nu är jag bara i v12 och vet inte om de gått vägen men de molar och spänner fortfarande i alla fall.
  • Sagan12345

[quote=76794025][quote-nick]happylife skrev 2016-07-13 07:01:06 följande:[/quote-nick][/quote]

Jag tycker mina test alltid varit starkare på em.. Hoppas så är fallet för dig med

• Sagan12345
    eid skrev 2016-07-13 15:33:12 följande:

Wohoo! Vecka 12? Vilket datum var det ni skulle göra kub? Jag går in i v 13 på lördag och ska göra kub på måndag(18/7).

Gällande KUB-ul har jag en dum fråga, gör man vul eller ul på magen? 

Japp v 12, längtar verkligen efter ett ul nu för att få veta om de gått vägen. Kub är 25/7 så du har 1 v före. Nervös? Hur mår du?

Här känner man verkligen att livet börjar komma tillbaka, är piggare men får tröttperioder, brösten ömmar bara ibland och känner mig gladare.
  • Sagan12345
    eid skrev 2016-07-13 18:08:54 följande:

Åh vad skönt! Jag ser också så mycket fram emot det. Har de senaste dagarna haft en lite tom känsla om det verkligen är något där inne (även om jag har sett 2 gånger!). Det syns inte speciellt mycket på min mage, ser bara ut som jag har blivit lite småtjock . Mitt illamående och tröttheten har inte börjat släppa, men hoppas att det vänder nu under semestern (går på fredag). Brösten har jag inte haft ont i på ett tag så det är iaf skönt- men de har växt! Min sambo är fascinerad ;)

Ta hand om dig!

Haha min sambo är också lite fascinerand av brösten. Hoppas illamåendet släpper snart.

Verkligen jobbigt när man får se där känslorna men jag tror definitivt att det växer så de knakar i din mage.

Glömde säga att jag tror kub görs via ul på magen men att de kan bli vul om fostret ligger tokigt till.
  • Sagan12345

Har ni fått ont i samband med samlag? Hände mig i går. Är som sagt i v 12 och igår när vi skulle få till de gick de bra ända tills jag var överst. Gjorde ont i hela magen och drog och högg i vartenda ligamenten lr vad de nu var för något. har ni varit med om liknande?

• Sagan12345
    Loppan84 skrev 2016-07-14 09:20:34 följande:

Ja jag blev väldigt öm och allt kändes extra mycket redan från typ vecka 8 :-/

nu mera ska jag erkänna att det inte blir mycket sexande. Tror ni det är ett problem? Hur mycket ligger ni andra nu? Sista gången för oss va typ 3 veckor sen men jag har bara noll lust. Vet inte om sambon lider men vi har mycket kärlek och ömhet och god annars....

Humm, ja för mig var de inte direkt ömt utan att de verkligen drog och högg i magen, måste varit ligamenten. Riktigt obehagligt. Men det borde väl inte vara något farligt?
  • Sagan12345
    Loppan84 skrev 2016-07-14 10:46:53 följande:

Bara för det vaknade sambon och var tydligen sugen och det gick bra, varken ont i fogar eller nått annat denna gången så nu känner jag mig mer positiv till ökad frekvens i sommar :-P

Symetrical, annars håller jag med dig att med extra mycket gos och så kommer man långt och det är set massor av nu både mellan mig och sambon och sambon och magen ;)

Skönt att det gick bra :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend