Inlägg från: Sagan12345 |Visa alla inlägg
  • Sagan12345

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-07-14 15:49:14 följande:

Åh stackare, förstår att du saknar närheten. Jag har också börjat snarka extremt sista veckorna, sambon sover ned öronproppar och är extremt trött för han får inte somna förrän efter flera timmar ibland :-/ Prövade med snarkplåster men tycker inte det hjälper och sån där koksalt hjälper inte heller - är inte täppt i näsan bara svullen liksom :( Är livrädd att han snart flyttar ut ur sovrummet, vill verkligen inte sova själv.

Men funderar på om det är nått annat man kan prova t.ex sån där snarksprej eller snarkskena? Var inne på Apoteket men hon som jobbade just där va väldigt negativt till allt sånt och sa att det inte hjälper när man är gravid, men jag är ju skeptiker så tänkte att hon kanske har fel ;) Har du hört om nått som ska hjälpa?

Borde inte nått som kyler ta ner svullnaden?
  • Sagan12345
    happylife skrev 2016-07-14 12:08:15 följande:

Vill bara berätta att jag lämnade HCG blodprov idag som endast var på 2, så det blev tyvärr inget av detta denna gång bläh.

Kanske joinar här i framtiden när det blir något.

Lycka till alla <3

Men nej vad tråkigt :( beklagar!
  • Sagan12345
    eagle87 skrev 2016-07-16 14:14:15 följande:

Blir galen på kisseriet... Måste nästan gå en gång i timmen nu om inte mer... Några tips???

Åhh fy sjutton vad jobbigt!
  • Sagan12345
    eid skrev 2016-07-19 06:13:27 följande:

Ett litet spår från mig :) Gjorde KUB ultraljud igår och det gick jättebra. Vi fick 1/10450, vilket verkade vara en bra siffra. Bebis hade armar och händer uppe vid ansiktet hela tiden så det var lite svårt att se. Den är 5,9 cm från huvud till stjärt, så häftigt! Vi är så glada och lättade, kom lite glädjetårar när vi såg att den rörde sig <3

Min sambo noterade att barnmorskan sa han, vilket han berättade efter och jag inte alls tänkte på. Kan hon ha sett könet? Eller tror ni det bara var istället för att säga den? :) 31/8 är det dags för RUL. Vad fantastiskt det här är!

Såg inga "hemliga" uppgifter på fotot, om någon ser något som inte borde ligga ute- säg gärna till! 

Men vad härligt, och grattis till de bra resultatet!

Jag har inte en aning hur tidigt dem ser kön. Men om 1 v ska jag till läkaren så ska fråga då hur tidigt dom ser :)

6 dagar till Kub här!
  • Sagan12345
    GästenT skrev 2016-07-23 17:51:41 följande:

Åkte på världens smärta igår när jag såklart var i en annan del av Sverige.. Helvete. Aldrig haft så ont i hela mitt liv, högersida ryggen och strålande fram mot högersida mage. Helt tårögd och svettig av smärta. Tillslut tog jag mig till sjukhuset där jag var och smärtan blev värre. Vilket jag inte ens trodde gick. Grät som ett barn och det rann svett.

Bäbisen mådde bra och dom trodde på njuren, hydronefros hette det tydligen. Livmodern som pressar och stasar urinledaren till njuren (?) vanligt med problem av högra njuren tydligen?

Gick över iaf och fick smärtlindring. Är så sjukt rädd att få tillbaka smärtan. Någon som hört talas om det? :S

Men fy vad jobbigt, kan tänka mig oron också.

Skönt att det inte var något farligt.

Hoppas det var en engångsföreteelse
  • Sagan12345
    eid skrev 2016-07-25 07:43:23 följande:

Sagan12345- lycka till på KUB idag! :)

Ni andra- vilka fina magar! Hoppas att min börjar framträda lite snart. Än så länge har min midja totalförsvunnit och jag ser bara småtjock ut..

För mig och min sambo bär det av till Grekland ikväll- ska bli riktigt skönt att komma iväg! 

Vilket minne :)

Stort tack, känns nervöst nu. 3h kvar!
  • Sagan12345
    eid skrev 2016-07-25 07:43:23 följande:

Sagan12345- lycka till på KUB idag! :)

Ni andra- vilka fina magar! Hoppas att min börjar framträda lite snart. Än så länge har min midja totalförsvunnit och jag ser bara småtjock ut..

För mig och min sambo bär det av till Grekland ikväll- ska bli riktigt skönt att komma iväg! 

Skulle säga trevlig resa också :)
  • Sagan12345
    Loppan84 skrev 2016-07-25 09:05:58 följande:

Sagan12345 lycka till idag! Kommer gå kanon men uppdatera gärna här efter så vi får höra <3

Tack snälla. I Will! :)
  • Sagan12345

Äntligen kub avklarat. Fick sannolikheten 1:2700 vilket bm tyckte var jättebra för mina 31 år.

Hade en väldigt härlig bm som var helt lyrisk för hon såg så bra, så hon mätte klart allt och sedan fortsatte hon kolla ett tag till för att visa oss allt från hjärnan till händer och fötter. Livlig bebis på 6,4 cm. Fick extra många bilder också.

Väldigt roligt att se. Flyttades fram en dag mot min beräkning så bf 1/2. Känns som syrrans 40årsdag 13/2 lr alla hjärtansdag ligger i riskzonen :)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend