Inlägg från: Sagan12345 |Visa alla inlägg
  • Sagan12345

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-08-10 05:31:32 följande:

Hur mycket dricker era män nu när ni är gravida? Min man dricker flera gånger i veckan O han har flertalet gånger varit riktigt full senast igår. Ja blir skitledsen O stressad. Man vet ju aldrig tänk om ngt händer O jag behöver åka in vem är då mitt stöd? Han säger att han känner sig stressad. Men om han känner sig stressad nu hur kommer de sedan bli när bebisen fötts? Mår verkl dåligt över detta

Humm, förstår att det inte är roligt. Han bör kanske vara lite försiktig med hur ofta han trycker i sig alkohol och hur mycket både för att du är gravid och för att inte hamna i missbruk.

Har själv en mamma som är alkoholmissbrukare så är lite allergisk mot väldigt fulla människor. Min sambo har under semestern druckit en del öl men nu när vi är igång och jobbar igen blir de på helgerna bara och nån öl här och där. Sen är han iväg och dricker lite mer på stan kanske två ggr i månaden. Jag avskyr verkligen när han blir riktigt full men som tur va händer inte de så ofta längre.

Jag är väldigt tydlig mot honom och säger till honom när jag tycker han druckit lite för ofta lr mycket. Han tycker jag är lite jobbigt men han förstår att jag har en annan syn på alkohol än honom. Har du pratat med din karl om detta? Vad är han så stressad över?

Alkohol är faktiskt ingen bra metod enligt mig att minska stress
  • Sagan12345
    sagoskog skrev 2016-08-11 19:26:59 följande:

Jättefin mage Saga! :)

Eagle87 - vad bra att ni har pratat och hoppas att ni kan hitta en situaton där ni båda känner ett mindre stressade. Och att han givetvis drar ner på alkoholen.

Symetrical - vad du fixar :) själv känner jag mest att för varje grej jag fixar så dyker två nya upp.

GästenT - svår att veta med järnbrist. Men oavsett så går det att dubbla dosen om det skulle vara så. Säger jag iaf, men din mage har kanske sista ordet i det :/ För mig funkar 1niferex/dag toppen, men jag skulle hellre se att de ger mig järninjektioner än att utmana ödet med en dosökning.

Själv håller jag på att bryta ihop här hemma. Jag har så jäkla ont. Har legat vaken i timmar de senaste nätterna pga onda sd och har även likadana episoder på dagarna. Smärtmässigt så är de jämförbara med hur de kändes strax innan jag var öppen 5 cm sist och de kommer riktigt tätt. Men det kan ju inte vara riktiga värkar heller eftersom de alltid upphör (efter 15 min eller 3 timmar typ). Känns inte rimligt att ha så här ont, men samtidigt så vet jag ju att Symetrical också haft mycket mensvärk. Det kanske är någon nerv som det trycker på eller något? Det känns dumt att ignorera smärtan när den är såpass påtaglig (tänk om det är en infektion eller något ännu värre?), men samtidigt vet jag inte vad jag ska höra av mig om och till vem. Förvärkar har man ju. När jag inte har ont så mår jag ju dessutom toppen. Känns också som om det blir bättre när jag håller mig sysselsatt, vilket borde indikera att jag kanske tycker det känns värre än vad det är för att jag tänker på det för mycket.

I övrigt så lämnade jag prover för gallsyror i morse pga klåda i handflatorna. Håll tummarna för att det ser bra ut :)

Usch vad jobbigt, hoppas de blir bättre. Läste någonstans att man kunde få onda sd om man har urinvägsinfektion, kanske kan vara nått att kolla!?
  • Sagan12345
    Loppan84 skrev 2016-08-11 20:33:30 följande:

Det hände faktiskt en av min mans bästa kompisar med deras 2-veckors bebis. Jag kände inte min man då så har inget "trauma" av det men han är väldigt uppskakad av det även om de var många år sen och det paret nu har två friska skolbarnså var det den första i deras kompisgäng som fick barn och så kvävde pappan honom i sömnen :( Otroligt tragiskt.

Men fy så fruktansvärt, hur går man vidare efter något sånt :(
  • Sagan12345
    Symetrical skrev 2016-08-12 11:14:05 följande:

Jo, så är det ju. Den kommer åt massa nerver där nere i bäckenet. Försökte förklara det för sambon som att det känns som när man får en änkestöt på armbågen, fast nere i fiffi istället. XD

Men ajjjj!
  • Sagan12345
    eid skrev 2016-08-13 08:04:11 följande:

Sjukt hur mycket det kan skilja sig med magar, Sagan12345 du har ju en superfin bebismage! Min ser BARA konstig ut- här är en bild från när vi var i Grekland (2-3 veckor sedan och inte mycket har hänt sedan dess).. Jag har sedan start blivit bred- midjan är som bortblåst och min lilla putmage har blivit lite större, men jag har fortfarande kvar lite konturer av magmuskler högst upp. De senaste dagarna känns det nästan som magen har blivit mindre- ska man oroa sig? Gick in i vecka 17 idag.. Sorry för fånigt inlägg men vill ju att det ska börja synas ju!

Ett litet tillägg är att det inte ser ut såhär hemma hos oss.. ;)

Jag tror verkligen inte du behöver oroa dig. Jag har för lite magmuskler som håller tillbaka :)

Jag har faktiskt läst de att har man mycket magmuskler kommer magen senare. Och det är väl kanske därför du växer på bredden?! Min mage har alltid varit lite mjuk och töjbar.

Min mage går också lite upp å ner beroende på dag.

När ska du på rul? har du börjat känna rörelser än? Vad säger vågen för dig?
  • Sagan12345
    eid skrev 2016-08-13 11:01:47 följande:

Vad gulliga ni är! Tack för pepp :) Då hoppas vi på att magmusklerna ger efter och att bebismagen börjar synas inom några veckor. Skönt att höra att ni är några fler som hade likadant. Ja det känns verkligen som alla på jobbet tror att jag har gått och blivit lite småfet under semestern.. haha

Sagan- Jag ska på ul den 31/8, så himla spännande :) När ska du göra igen? Känner absolut ingenting än- försöker klappa och hålla på magen för att den ska känna sig lite ompysslad- men just nu känns det verkligen som spökveckor.. Jag har faktiskt inte vägt mig på några veckor- det är och har alltid varit en öm tå för mig. Sedan min startvikt har jag kanske gått upp 4-5 kilo är min chansning- gick ner några kilo i början men de tog sig igen. Du hade bara gått upp ett kilo va?

Jag har rul 1/9 så mindre än 3v kvar för oss :)

Aha jag förstår, den där vågen alltså!. När jag vägde mig vid ingången av v16 tänkte jag också att jag måste ha gått upp en massa kilo så jag luras av magen och brösten.
  • Sagan12345
    Loppan84 skrev 2016-08-14 13:44:01 följande:

Ska ut på min sista resa innan bf, vi flyger ikväll. Är två flygresor en på ca 40 min och sen byte (med ett par timmar på marken så man hinner vila) och sen en på ca 2 timmar. Håll tummarna för att detta går bra, med min sd sista veckan har jag varit lite orolig men fick go av bm så nu åker vi.

Härligt! Trevlig resa :)
  • Sagan12345
    Symetrical skrev 2016-08-15 18:13:31 följande:

Tack så mycket, raring! :-*

Till en helt annan sak; händer det något alls med magen, eller? Tycker att den ser ut att ha sjunkit lite när man kollar på navelns position, men vette tusan. Känns segt det här... Dock har sonen smittat mig med en dagisinfektion och jag vaknade med ont i halsen idag, så sålänge det sitter i får bebis gärna stay put!

Jag tycker nog att vinkeln under brösten, alltså där magen börjar har planat ut lite och största kulan är lite längre ner :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend