Gravida från Tempar/Fertility Friend
Hur mycket dricker era män nu när ni är gravida? Min man dricker flera gånger i veckan O han har flertalet gånger varit riktigt full senast igår. Ja blir skitledsen O stressad. Man vet ju aldrig tänk om ngt händer O jag behöver åka in vem är då mitt stöd? Han säger att han känner sig stressad. Men om han känner sig stressad nu hur kommer de sedan bli när bebisen fötts? Mår verkl dåligt över detta
Har själv en mamma som är alkoholmissbrukare så är lite allergisk mot väldigt fulla människor. Min sambo har under semestern druckit en del öl men nu när vi är igång och jobbar igen blir de på helgerna bara och nån öl här och där. Sen är han iväg och dricker lite mer på stan kanske två ggr i månaden. Jag avskyr verkligen när han blir riktigt full men som tur va händer inte de så ofta längre.
Jag är väldigt tydlig mot honom och säger till honom när jag tycker han druckit lite för ofta lr mycket. Han tycker jag är lite jobbigt men han förstår att jag har en annan syn på alkohol än honom. Har du pratat med din karl om detta? Vad är han så stressad över?
Alkohol är faktiskt ingen bra metod enligt mig att minska stress