Inlägg från: Sagan12345 |Visa alla inlägg
  • Sagan12345

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-08-16 07:57:01 följande:

Usch stackare, ja då kan bebis snällt vänta några dagar. Vad händer rent hypotetiskt om man ska föda och är riktigt sjuk? Influensa med 40 grader eller kräksjuka t.ex?

Själva Flygningen gick bra faktiskt. Jag mår egentligen väldigt bra nu förutom att jag får sd när jag rört mig mycket så inte optimalt att va på resa. Men ska hem ikväll så det blir skönt och så bara vara hemma fram till förlossningen nu :)

Nu är detta 20 år sedan men min mamma födde när hon låg i influensan, hennes sista och värsta förlossning av 7st.
  • Sagan12345
    Loppan84 skrev 2016-08-16 09:37:57 följande:

Usch ja det förstår jag :( Gäller att hålla sig frisk in mot slutspurten då.

Men om man verkligen är sjuk och saknar krafter antar jag att snitt blir ett alternativ? här i Norge kan man inte välja det utan bara om det finns medicinska skäl så de är ganska restriktiva

Jag har faktiskt ingen aning men tycker det borde bli snitt och man är så dålig att man inte kan föda. De måste de ju bli
  • Sagan12345

Ni som är lite mer rutinerade. Hur länge orkar man jobba? :) förstår att det är individuellt men hur länge har ni orkat jobba?. Jag har ett vanligt kontorsjobb så planerar att jobba så länge jag kan men jag ju inte en aning :)

• Sagan12345
    GästenT skrev 2016-08-17 09:36:45 följande:

Ja jäklar! Ska vi gissa lite datum? Jag satsar på 26e augusti, lagom till löning. ;)

Jag gissar på 24/8 :)
  • Sagan12345
    Loppan84 skrev 2016-08-17 10:35:36 följande:

Ni måste gissa pojke eller flicka också :D

Tjej! :)
  • Sagan12345
    eid skrev 2016-08-18 06:01:00 följande:

Följer era diskussioner ang. barnvagn på helspänn! Tycker det känns som en djungel.. Har kikat lite på Kronan city då vi ändå bor relativt centralt och kanske behöver klämma in vagnen i buss/tunnelbana till och från.. Om ni har hört negativa saker om den- säg gärna till! 

Igår sprang jag Bellmanstafetten med jobbet och kan konstatera att det troligtvis blir  sista löprundan innan bebis- fy tusan vad hemskt det var! 5 kilometer, men kändes som minst 1 mil.. Herregud! Fick även äran att drömma om RUL i natt och att man tydligt såg att det var en tjej (med sjukt äckliga kanintänder)...

Haha, låter som ett riktigt vackert foster :)

Jag har tänkt länge nu att jag ska testa gå ut och löpa men inte kommit igång och jag blev ju inte mer sugen nu :)

Tycker också barnvagnar är en hel djungel. Jag har tittat på bugaboo duo men blev varnad för att den kan kännas bred, bugaboo buffalo och Emmaljunga nxt 90
  • Sagan12345
    Loppan84 skrev 2016-08-18 19:39:39 följande:

Vet inte om detta är vetenskapligt över huvudtaget - men när jag fick MF fick jag aldrig något symptom men när jag plussade gången efter så kände jag det också i vecka 6. Inbillade mig iaf att det var ett gott tecken och när jag gjorde tidigt vul i vecka 8 var jag sjukt illamående och då sa bm att jag va extremt illamående inte va dåligt för det betydde höga hormonnivåer. Vet inte om hon sa det för att va snäll för att jag va så orolig för MF, men va bara skönt att ha lite positivt att hålla fast vid i den där oroliga tiden. Säkert på att det kommer gå bra för dig också - du har nog också ganska höga hormonnivåer om du redan känner det så tydligt :)

Har du tänkt göra nått tidigt vul för att se efter hjärtat förresten, eller vill du hellre vänta?

Hehe detta stämmer inte in på mig.. Enda skillnaden jag haft med mina två ma och denna gång är att molandet fortsatt. Så det är mitt "kännetecken"
  • Sagan12345
    Loppan84 skrev 2016-08-19 08:20:50 följande:

Hehe nej det är som sagt inte nått jag vet in det är vetenskapligt eller nått, kanske bara nått en bm sa för att va snäll.

Men försök läsa lite mellan raderna för Mamalolo sitter hemma och är jätteorolig och jag och många av oss vet ju he det kändes och då kan det va skönt att ha några små tecken att hålla fast vid som positiva det var nog det den väldigt snälla VM försökte på mig och det hjälpte. Men om det är viktigare att va 100% korrekt än "snällt" så lägg gärna fokus på att jag skrev att detta inte ör vetenskapligt på nått sätt och att det kanske är nått bm sa för att va snäll

Jag tror inte de din bm sa var för att vara snäll för jag har också hört att illamående har med hormonmängd att göra och hur man reagerar på de, så att vara illamående är positivt enligt bm iallafall :)

Jag var illamående typ två dagar när jag skulle på vul och då sa bm till mig också att det var bra och bådade gott.

Jag har aldrig direkt haft något illamående men önskade nästan ett tag att jag hade de för att bli lugnare :)

Men de verkar gått vägen ändå.
  • Sagan12345
    Videungen skrev 2016-08-19 09:14:58 följande:

Liten fråga om illamående/kräkning!

Jag har sedan v.7 mått illa när hungern kommer. Men inte kräkts! Nu i morse, v.9, har vi ätit frukost hos min svärmor som inget vet ännu. Efter första mackan fick jag springa till toan o kräkas. Sa att jag satt i halsen efteråt :/ andra mackan har jag fått behålla. Undrar om det var vitaminen som jag tog på lite för tom mage? Någon som haft liknande med vitaminer? Vill veta om vi kan hålla på det längre. Blir många middagar dessa dagar när vi hälsar på makens familj... :S

Jag hade mina värsta veckor runt 9-11 så skulle kunna vara att du närmar dig din topp på illamående
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend