Inlägg från: Sagan12345 |Visa alla inlägg
  • Sagan12345

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eid skrev 2017-01-29 16:04:00 följande:

Det känns ändå en bit bort om jag ska vara ärlig- så konstigt och gå och vänta på något som man inte har en aning om när det inträffar. Så jobbigt med din förkylning- hoppas den går över snabbt. Brukar ju bli sådär när man är ledig och har haft en intensiv period.

Jag ska på nästa besök på fredag, du? Jag missade att fråga om hinnsvepning. Har du stämt av hur de gör hos er?

Det kan ske i morgon lr lika gärna om två veckor.. Ska försöka passa på att njuta av tiden men gissa på att om någon vecka har jag tröttnat :)

Jag har besök på onsdag och nästa 8e.. Den 8e skulle min bm göra hinnsvepning om allt var redo :)
  • Sagan12345
    frestelsen skrev 2017-02-02 13:54:05 följande:

Tjoho länge sen jag va här. Hur går det gör er alla?

Själv va jag på rul idag:) vi väntar en frisk pojke <3

Så firade med att köpa en vagn idag:) en bugaboo cameleon 3 by diesel. Skitsnyyygg:)

Vad härligt, stort grattis!

Snygg vagn, kollade också på dieseltyget :)
  • Sagan12345
    Erla skrev 2017-02-02 16:16:43 följande:

Här har vi precis fått se bebis. Fick oväntat ett samtal, från sjukhuset jag haft kontakt med, i veckan. Jag var ärlig och berättade att vi hört hjärtat och att vi trodde att allt var bra trots blödning. De insisterade på att vi skulle komma in och dubbelkolla för säkerhets skull och där var en aktiv bebis som motsvarar 11+6. Två dagar större än mina beräkningar. Fick till och med en bild ^^

Gud så skönt för er att få ytterligare bekräftelse.. Njut nu, innan du vet ordet av de är du höggravid och har lite svårare för att njuta ;)
  • Sagan12345
    Bäbiiiis skrev 2017-02-02 15:05:33 följande:

Grattis! Kul med en lite kille. Är det 1a barnet? Vilket vrålåk ni köpt ;) Man blir lite avis.

Här är allt bra men jag tycker liksom happylife att tiden går lite långsamt och att maj gärna får komma imorgon. Bf 18 maj så imorgon går jag in i v 26. Nu kommer den delen av graviditeten (sista trimestern) där man besväras mer av tung stor mage, man blir väldigt osmidig, tröttheten kommer tillbaka, mer foglossning, ingen bekväm sovställning, halsbränna m.m. Det är lite jobbigt men hör liksom till så på sätt och vis lite kul också. Att magen ska bli sådär riktigt stor och höggravid är ju kul på sitt sätt.

Hur går det med eid och sagan1234? Någon bebis ännu?

Ingen bebis här, inga känningar heller så vi får snällt vänta :)
  • Sagan12345
    Loppan84 skrev 2017-02-02 17:58:14 följande:

Heja heja!! Hur många dagar till bf nu?!

Övertid nu, bf +1 idag :)
  • Sagan12345
    frestelsen skrev 2017-02-02 18:09:26 följande:

Tack:) ah vad blev det för vagn istället?

Snart får du din:) gud så mysigt:) har du speciella önskemål för förlossningen?

Blev en bugaboo donkey Grey Melange lr vad färgen heter :)

Hoppas väl på en inte allt för utdragen förlossning men har gener för lååånga förlossningar så får ta de som de kommer
  • Sagan12345
    happylife skrev 2017-02-03 14:54:37 följande:

Wow då är det nära hur länge väntar man innan man sätter igång om inget händer?

2v så senast 15/2 :)
  • Sagan12345
    happylife skrev 2017-02-05 11:33:32 följande:

Okej! Känner du något?

Lite småmolande då och då men inget jag skulle säga är av vikt :) bf+4 idag så vi väntar på..

Fick äntligen sova i natt i alla fall, så hoppas de betyder att förkylningen ger med sig
  • Sagan12345
    eid skrev 2017-02-05 12:03:28 följande:

Hej,

Här kommer en liten uppdatering från mig- vår dotter föddes i torsdags (2/2) klockan 21.43 på kvällen. Hon vägde 3218 gram och var 50 cm lång- hon är helt perfekt <3

Stort grattis igen :)
  • Sagan12345
    happylife skrev 2017-02-07 18:44:18 följande:

Alltså jag blir galen! Detta med fosterrörelser har jag hängt upp mig på.

Nu när man ska känna varje dag (efter 25 fulla veckor) så blir jag manisk.

Igår var det full fart, jag filmade magen som rörde sig massor utanpå. Idag - helt tyst fram till EM, då la jag mig platt och buffade å hade mig på magen, fick några sparkar, men inte alls som igår. Nu känner jag diffusa små rörelser. Pratade med bm om detta förra v och ja vad sa hon.. Typ att man får ha lite is i magen men att man ska ringa fl om man inte känner något på länge, vad nu det innebär

Hur känner ni andra kring detta??

Jag tycker de ansvaret är jättejobbigt för vår bebis har verkligen varit av och på i rörelsemönster. Och när han vänt sig åt andra hållet så han sparkat inåt har jag knappt känt något.. Senaste ultraljudet bekräfta dock barnmorskan att han rör sig mer än jag känner
  • Sagan12345
    Bäbiiiis skrev 2017-02-07 22:19:31 följande:

Till mig har ingen sagt att jag ska känna rörelser varje dag numera vilket är lite märkligt. Men jag har träffat olika bm varje gång så de kanske trott att någon annan redan sagt det. Ingen har heller sagt att jag om det händer något ska ringa direkt till förlossningen men vad jag minns från förra grav så är det så efter v 25. Min ordinarie bm har varit sjukskriven tyvärr sedan inskrivninge men skulle vara tillbaka nästa gång igen.

Jag känner i alla fall sparkar varje dag men oftast ganska svagt eftersom moderkakan är fram. Men senaste dagarna har han lyckas få in några betydligt hårdare sparka och igår kunde min man känna tydligt också för första gången.

Jag tror det var någonstans runt den veckan du är i som min bm började fråga om rörelser, om inte senare till och med..

Trist att din bm är sjukskriven och du får hoppa runt..

Själv ska jag till min bm idag, lite nervös över hur mkt bebis vuxit nu, misstänker att han börjar bli stor.
  • Sagan12345

Nu har även vår lilla pojk tittat ut.. Gick väldigt bra allt och vi mår utmärkt. 3.5kg och 50 cm, bf+9 :)

• Sagan12345
    columbus skrev 2017-02-14 12:42:35 följande:

Ja men precis! Känns verkligen som det minst viktiga att behöva oroa sig för nu. Trist med segheten men verkligen skönt att vi kan räkna ner på allvar nu!

Jag har nästa besök hos BM den 23e och sen i vecka 29+ ska jag till SÖS för sprutan eftersom jag är RH-negativ och bebis RH-positiv. Var även hos BM förra veckan så att se så mitt höga blodtryck från gånger innan hade sänkts, vilket det som tur var hade!

Konstigt att de har olika rutiner kring sprutan.. Jag fick min dagen efter förlossningen..
  • Sagan12345
    misslina skrev 2017-02-14 21:45:20 följande:

Vecka 28 här, fredag vecka 29. Illamåendet har börjat krypa sig på igen vilket är drygt! Har så svårt att äta!

Beslutsångest!! Har tid hos förlossningsläkare på torsdag. Men trodde jag skulle hinna få en kallelse till aurorabm innan. Jag hade egentligen velat prata med bm innan. Men fick tag i en sådan på förlossningen idag och jag var den 6 i kö så om 2-3 veckor trodde hon innan det skulle ta innan dom kallar mig. Men nu blir jag osäker om jag ska träffa läkaren ändå? Dock vet jag inte riktigt vad jag ska säga....min rädsla inför en vaginal förlossning ligger mer i det dåliga bemötande jag fick sist! Och att den överenskommelse jag hade pga av mina otroligt dåliga värden pga hepatos inte togs på allvar av bm vid förlossningen. Och aurorabm sa att kommer jag fram till i samtalet med dom att jag föredrar ett snitt så ordnar dom allting sådant. Men hon sa att jag alltid kan prata med honom om min hepatos som jag fick och som jag med stor sannolikhet får denna gång. Men jag tänker att jag kan ta det när de kommer i så fall. Vad tycker ni?

Är det en läkare för att planera snitt lr varför ska du träffa förlossningsläkare?
  • Sagan12345
    misslina skrev 2017-02-15 07:37:56 följande:

Nja... det är de jag inte vet än....

Jag har nämligen inte bestämt mig och därför bokade Mvc in både aurorabm och förlossningsläkare.

Men jag är så förvirrad nu då aurorabm kan planera in snitt om jag känner för det...

Men det kanske är ändå bra att prata med en läkare?

Jag hade träffat läkaren för att se vad han har att säga :)
  • Sagan12345

Men vilken plusdag, stort grattis till er alla..

Vi väntade tills efter kub med att berätta för föräldrar :)

Malin, mitt tips försök fokusera på att du tyvärr inte kan påverka missfall, ät vitaminer och speciellt folsyra så har du gjort de du kunnat. Förutom de självklara som ingen alkohol lr nikotin.

Första veckorna är väldigt påfrestande för man är så orolig. Men denna omgång fokuserade jag verkligen på att jag inte kan påverka och de gjorde de lite lättare att stå ut.. Var dock fruktansvärt nervös inför tidiga ultraljudet.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend