Inlägg från: Sagan12345 |Visa alla inlägg
  • Sagan12345

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Bell13 skrev 2016-12-12 17:14:52 följande:

Jag sa att jag hade bruna flytningar, ont i magen och att gyn hänvisat dit då de bara tar emot till 11+0 men det är helt normalt sa de.

Nu forsar det klarrött blod tunt som vatten och har värkar varannan minut som varar 45 sek.

Är på väg mot Danderyd om en stund. Kommer vägra gå innan de gjort ultraljud.

Vilken jävla mardröm, håller tummarna för dig!
  • Sagan12345
    Bell13 skrev 2016-12-13 16:53:27 följande:

Det är missfall för mig har två olika läkare konstaterat. Det fanns bara rester kvar som jag fått tabletter för att få ut.

Önskar alla här stort lycka till

Beklagar verkligen :(
  • Sagan12345
    eid skrev 2016-12-12 05:16:22 följande:

Den var jättebra och intressant, iallafall så länge jag klarade av att vara med. Lokalen var däremot inget att hänga i julgranen.. En aula med sjukt obekväma stolar (hårda stolar m helt spikraka ryggstöd) och ganska litet benutrymme. Vi var säkert 100 pers. där och successivt upplevde jag att syret tog slut. Efter ungefär 4 timmar fick jag svimningskänslor och började kallsvettas- väldigt obehagligt. Så jag gick ut och tog lite frisk luft för att sedan gå tillbaks in och ställa mig längst bak, men började må dåligt direkt jag kom in igen så vi var tvungna att åka hem.. :( Kände mig som en riktig drama queen..

Men fy :(

Tycker det var bra att du åkte hem, man ska ju lyssna på kroppen.. Du hann säkert få in de viktigaste.. Har ni något mer kurstillfälle eller var de bara 1.. Jag ska på del 2 i morgon
  • Sagan12345
    eid skrev 2016-12-24 08:33:49 följande:

God jul till er alla! Hoppas ni får en fin julafton. Här fick det bli ändrade planer i sista stund då ett barn i en familj vi skulle fira med har fått vattkoppor. Eftersom jag är osäker om jag har haft det eller ej rekommenderade mig 1177 att inte träffa dem. Blir med andra ord en lugn julafton för oss!

Här kommer en magbild från mig med- vecka 35 <3

Men hur sjutton kan min livmoder vara mindre än din!?! Min mage är MYCKET större än din. Nu putar den mest ut iof.

God fortsättning!

2 dagar kvar till ny mätning hos bm och ul hos läkaren..

Har du också ont i blygdbenet? Lr vad de är.. Har värk där blygdläpparna börjar
  • Sagan12345
    eid skrev 2016-12-27 18:11:13 följande:

God fortsättning!

Haha.. ja alltså jag förstår mig inte på det här! Det är lite från dag till dag hur stor magen är- förra måndagen var mitt SF-mått 31 cm. Hur ser det ut för dig? Gissar att du har gjort mätning och UL idag- hur gick det? 

Jag hade jätteont i blygdbenet förra veckan- men jag tror att bebis har vänt sig och trycker uppåt istället nu :( Vet inte om jag skrev det, men om bm är osäker hur bebis ligger vid nästa besök ska hon kolla med UL. Har de lätt att känna på din mage hur bebisen ligger? Det är tydligen jättesvårt på mig iom att magen är så hård!

är det alla dina muskler som ligger i vägen? ;) min bm hade lite svårt att avgöra vart rumpan/ben var idag men hon kände att han nästintill var fixerad nu, så huvudet har hon haft koll på senaste två besöken.. Så det är nog rätt lätt att känna på mig.

Hoppas hon ligger rätt vid nästa besök. När har du tid igen?

Idag mätte bm 32-33cm så hamnade på normalkurvan men efter Tul föll vi ner på nedre kurvan igen, så nytt ul om 2-3v.. Uppskattad vikt nu är 2075g och -18.8% från normalkurval.. Fortsätter han ligga -18% så är uppskattad vikt på bf ca 3000g så det är ingen fara :)
  • Sagan12345
    columbus skrev 2016-12-30 09:47:16 följande:

Nu har jag varit hos barnmorskan, första gången sedan inskrivningen. Fick lyssna på hjärtat på lilltjejen och ska börja med lite järntabletter. Fick även veta att jag har en ovanlig blodgrupp, RH-negativ, medan bebisen har RH-positiv. Behöver gå på extra kontroller under graviditeten för att säkerställa att jag inte bildar antikroppar mot bebisens blod (www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Behandlingar/Rh-negativ-blodgrupp-och-graviditet/). 

Någon här som varit med om samma sak?

Hehe jag är också rh-, sambon är rh+ vilket jag har för mig är dominant så troligen är bebis rh+ men inget man kollat.. Vi är blodgivare så visste de innan. Jag tog blodprov vid inskrivningen och i veckan (v36)

Sen efter förlossningen lr vid vändningsförsök ger man spruta för att inte bilda antikroppar. Skulle man börja blöda bör man också ta spruta..
  • Sagan12345
    happylife skrev 2017-01-01 19:44:40 följande:

Läget är kass! Hade ju magsjuka i veckan, nu har jag fått feber och halsont! Suger. Mår apa. Idag la jag mig ner o storgrät efter hundpromenaden, helt slut å less.

Kl 4 kom vi hem inatt från nyårsfirande...försökte redan kl 02 att få åka hem. Blir inte bättre av att jag har sjukt mycket på jobbet i veckan

Också känt av bebis dagligen nu några dagar, mysigt!

Å fy så jobbigt.. Hoppas du kryar på dig fort..

Ville kärleken inte åka hem i natt?
  • Sagan12345
    Bäbiiiis skrev 2017-01-01 15:37:01 följande:

Hur är läget såhär 1 jan 2017?

Jag är trött och lite småförkyld men rätt förnöjd ändå. Dock tycker jag det känns trist att man nu inte har något mer ul att se fram emot. Fast nu har jag känt bebis flera gånger om dagen senaste dagarna så livstecken får jag ju. Men jag vet inte vad jag ska se sim nästa milstolpe lixom. Passera v 22 då ett barn som föds kan räddas och sen varje vecka efter det kanske...

Sliten Måste jag säga.. 30dagar till bf och vet i tusan. Hur jag ska orka 2v till på jobbet.. Två tunga veckor med bokslut och koncernredovisning :/
  • Sagan12345
    eid skrev 2017-01-02 06:51:03 följande:

Åh jag känner precis likadant! Inte något bokslut eller liknande men jag vet inte hur jag ska få ihop det med orken. Vi får hålla tummarna för att det går snabbt!!

Verkligen, tur att det är kortvecka.. Fatta att det är mindre än 1 mån till bf :)

Har du några känningar?
  • Sagan12345
    ohhello skrev 2017-01-02 17:39:21 följande:

Hej!

Jag plussade den 23/12 & är idag i v.5+5, BF 29/8.

Ska på inskrivning den 13/1 (fredagen den 13!!) & vul inbokat den 23/1.

Mått lite illa på morgonen till & från, hade kramper i livmodern de första dagarna efter jag plussat och kissar SÅ IN I NORDEN mycket. Minns inte att urinblåsan var såhär liten när jag var gravid med storasyster, får gå på toa en gång i halvtimmen minst även om jag inte dricker något. :(

Stort grattis!

Tror det är hormoner och inte storlek på blåsan :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend