eid skrev 2016-12-27 18:11:13 följande:
God fortsättning!
Haha.. ja alltså jag förstår mig inte på det här! Det är lite från dag till dag hur stor magen är- förra måndagen var mitt SF-mått 31 cm. Hur ser det ut för dig? Gissar att du har gjort mätning och UL idag- hur gick det?
Jag hade jätteont i blygdbenet förra veckan- men jag tror att bebis har vänt sig och trycker uppåt istället nu :( Vet inte om jag skrev det, men om bm är osäker hur bebis ligger vid nästa besök ska hon kolla med UL. Har de lätt att känna på din mage hur bebisen ligger? Det är tydligen jättesvårt på mig iom att magen är så hård!
är det alla dina muskler som ligger i vägen? ;) min bm hade lite svårt att avgöra vart rumpan/ben var idag men hon kände att han nästintill var fixerad nu, så huvudet har hon haft koll på senaste två besöken.. Så det är nog rätt lätt att känna på mig.
Hoppas hon ligger rätt vid nästa besök. När har du tid igen?
Idag mätte bm 32-33cm så hamnade på normalkurvan men efter Tul föll vi ner på nedre kurvan igen, så nytt ul om 2-3v.. Uppskattad vikt nu är 2075g och -18.8% från normalkurval.. Fortsätter han ligga -18% så är uppskattad vikt på bf ca 3000g så det är ingen fara :)