Inlägg från: Sagan12345 |Visa alla inlägg
  • Sagan12345

Gravida från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-06-12 18:13:39 följande:

Sån jäklans tur hade vi. Vi blev ju kära i Emmaljunga nxt90 som släpptes i maj, den kostar 10900kr med sitt, liggdel samt fotsack. Igår så ville min sambo kolla om den fanns på blocket (onödigt tänkte jag) sä säljer någon den för 8900kr. Helt ny aldrig använd för att dom lyckats vinna den men redan köpt en annan?! Haha! Hur stor är chansen? Så nu har vi köpt och hämtat barnvagn!

Haha ja de kan man verkligen kalla tur :)
  • Sagan12345
    eagle87 skrev 2016-06-12 21:03:45 följande:

Vad har ni för planer gällande barn rummet etc? Vi har inte plats för så mycket i vårat rum så vi tänkte att bebisen ska sova i hans rum från dag 1 O vi ska köpa Hemnes daybed från Ikea O sova där med honom vissa nätter bara jag vissa nätter min man visa nätter båda... Ska ha en spjälsäng Gonatt från Ikea O trogen garderob O trogen byrå O använda byrån som skötbord

Nu har ju vi galet lång tid kvar men jag tror (observera TROR, första barnet så har ju ingen aning om hur det blir irl) att vi första månaden/månader kommer ha spjälsäng i vårt sovrum, så får bebis flytta in till sig så fort man inte ammar lika ofta på natten.
  • Sagan12345
    GästenT skrev 2016-06-12 21:52:29 följande:

Haha jag vet att folk säger så men jag är som din sjövilda 2åring.... xD Jag sparkar på sambon, har drämt till honom i ansiktet flertal gånger, ligger kors och tvärs, sprattlar och rullar runt! Känns som om mina spärrar i sömnen är helt borta. :P

Haha låter som ni skulle behöva ett skyddsnät runt dig :)
  • Sagan12345
    Loppan84 skrev 2016-06-14 12:19:44 följande:

Jag vet inte riktigt längre - är så förvirrande med de olika längderna haha. men appen är ställd in på sista mensdagen utifrån när jag vet att äl va + svenska inställningar och där får jag bf 25/10 - och på rul fick jag samma datum. Så oavsett hur de nu räknat har de kommit fram till samma datum så utgår från det.

Är de olika?! Vad har Sverige?
  • Sagan12345
    eagle87 skrev 2016-06-17 18:54:53 följande:

Någon som har förlossnings rädsla? Ja får ångest bara jag tänker...

Jag har just nu fokus på att ta min förbi v 12 & KUB men jag vet att jag sen kommer bli stressad inför förlossningen.. På mammas sida har 5/6 förlossningar slutat med snitt och den som väl var vaginal tog tid och de blev komplikationer så syrran tappade massor med blod.
  • Sagan12345
    Symetrical skrev 2016-06-20 06:10:17 följande:

Jämförelsebild v 4+3 och v 30+0. Och jag som tyckte att jag var supersvullen på första bilden! Snacka om att allt är relativt!

Efterlyser magbilder på er alla!!!

Här händer de grejer :)

Jag har inte tagit några magbilder än. Tänkte jag skulle ta mig förbi ul på torsdag 8+1, ser allt bra ut då börjar jag :)
  • Sagan12345

Spännande att se hur olika stora era magar är :)

En fråga till er lika längre fram, när avtog er trötthet?

• Sagan12345

Tack för era svar, jag hoppas verkligen tröttheten går över snart.. Har ikväll lite småångest över att jag gnäller så mycket på jobbet :)

Är så himla trött och vår situation på jobbet nu när kollegan går på semester innebär att jag kommer få dubbelt arbete och jag ligger redan efter tre veckor. Vår praktikant som ska hjälpa till gör allt annat än att lära sig, så ja frustrerad och gravidsur är jag och har gnällt rätt öppet denna vecka. Måste lära mig hålla masken ;)

Är det dags för förlossning för capy?

• Sagan12345

Äntligen har vi tagit oss förbi v 7,,

Ul idag 8+1 och 16 mm. Snacka om att jag var nervös när la mig på britsen.

• Sagan12345
    capy skrev 2016-06-24 20:37:19 följande:

Ville bara sticka in huvudet och säga hej från bebisbubblan. 

I tisdags (38+0) bestämde sig lille Olle för att komma till världen. Racerförlossning som tog strax under två timmar från första onda värken.

Nu försöker vi vänja oss vid att vara fyra i familjen.

Glad midsommar!

Stort grattis! Va underbart :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend