• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Sagan12345
    Symetrical skrev 2016-06-10 05:40:19 följande:

Lycka till nu idag! Håller tummarna för att allt ser tipptopp ut! Vilken tid skall ni dit?

10.30 :)

Tack, hoppas allt ser bra ut
  • Loppan84

Tack. Går till fysioterapeut och behandlar de stela onda höftmusklerna (som inte va bara foglossning utan mest muskelärt - tack för det) så kan ju be henne ta en titt på det också :)

Symetrical skrev 2016-06-10 05:39:10 följande:

Det låter som att det är infästningen för din högra bröstmuskel som blir irriterad och föranleder något form av "håll". Tror absolut att det går hand i hand med att brösten börjar förändras och är säkerligen ingenting att oroa sig för, även om jag kan förstå att det är allt annat än behagligt. :-/

• Sagan12345

Nu har jag varit på vul, fostret var runt 2 mm gulesäcken 4 mm och fosterhinnan såg bra ut. Allt såg bra ut enligt läkaren och hon tyckte måtten stämde bra med tiden 6+2, vi såg även ett prickade hjärta så det kändes skönt.. Vilken lättnad. Nu ska jag slappna av och fokusera på nästa ul om 2 v :)

• GästenT
    Sagan12345 skrev 2016-06-10 12:47:33 följande:

Nu har jag varit på vul, fostret var runt 2 mm gulesäcken 4 mm och fosterhinnan såg bra ut. Allt såg bra ut enligt läkaren och hon tyckte måtten stämde bra med tiden 6+2, vi såg även ett prickade hjärta så det kändes skönt.. Vilken lättnad. Nu ska jag slappna av och fokusera på nästa ul om 2 v :)

Åh va skönt!! Grattis! Försök åh njut så mycket du kan! :) spännande med ett nytt om 2veckor!
  • Sagan12345
    GästenT skrev 2016-06-10 13:46:30 följande:

Åh va skönt!! Grattis! Försök åh njut så mycket du kan! :) spännande med ett nytt om 2veckor!

Tack, ska göra de :)
  • Symetrical

Men gud vad härligt! Grattis! En etapp avklarad!
  • Iskristall

Grattis! Vad skönt! Men fostret lär ha varit lite större än 2mm om ni kunde se hjärtat?!
  • Sajocawa
    Iskristall skrev 2016-06-10 17:51:34 följande:
    Grattis! Vad skönt! Men fostret lär ha varit lite större än 2mm om ni kunde se hjärtat?!
    Nej det kan stämma, det är ju när fostret är däromkring som hjärtat börjar slå ju :)
  • Sagan12345
    Iskristall skrev 2016-06-10 17:51:34 följande:

Humm nja jag tror hon sa så men jag fattade som att man i princip inte mäter när det är så smått. Så där omkring. 1cm är fostret när man är 6 fulla veckor och de växer 1 mm om dagen denna vecka så de låter väl som de stämmer ungefär, borde kanske varit 3-4 m.m. Om 5 dagar är jag 6 fulla veckor. Men att jag skulle haft äl 2 dagar senare skulle jag inte bli förvånad av för de var då jag hade största temp.ökningen. Såg någon tabell över mått och då var 2mm 5+6, 3mm 6+0, 4mm 6+1.

Men helt galet hur smått det är, att dom ens ser något.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend