• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84

Ja men var skönt för dig att ta det lite lugnare nu :) låter som ett bra beslut. känner också att jobbet är slitsamt nu, man vill helst ha korta dagar och ingen stress men är ju inte så lätt att påverka.

Ser så fram emot semester. Har hela 6 veckor att ta ut (vi har flex så får ta ut övertid som ledighet) så efter semestern ska jag bara jobba 8 veckor sen är det mammaledighet :-O

4d vet jag inte riktigt vad det är? vad är bra med det?

Vet inte ens när nästa ul är. När vi gjorde ul var vi på sjukhuset (samma som BB) men 24 veckor kontroll görs hos norska motsvarigheten hos MVc så räknar inte med att de ha ul. Eller?

eagle87 skrev 2016-06-11 09:22:37 följande:

Har inte skrivit här på ett tag, grattis till alla lyckade ul..

Har haft jätte mycket på jobbet O min chef har vart riktigt jobbig.. Har bestämt mig att jag nästa vecka ska avgå som chef O jobba som bara nagel terapeut, lönen är densamma, helt sjukt.

Känns så mysigt nu att känna rörelser och även veta att det är en son vi väntar. Längtar sååååå mkt till bf och ska även boka in ett 4d ultraljud runt v 28 :)

Någon annan Som ska göra 4d?

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-06-11 10:12:07 följande:

Ja men var skönt för dig att ta det lite lugnare nu :) låter som ett bra beslut. känner också att jobbet är slitsamt nu, man vill helst ha korta dagar och ingen stress men är ju inte så lätt att påverka.

Ser så fram emot semester. Har hela 6 veckor att ta ut (vi har flex så får ta ut övertid som ledighet) så efter semestern ska jag bara jobba 8 veckor sen är det mammaledighet :-O

Vet inte ens när nästa ul är. När vi gjorde ul var vi på sjukhuset (samma som BB) men 24 veckor kontroll görs hos norska motsvarigheten hos MVc så räknar inte med att de ha ul. Eller?

Vet inte hur det är i Norge men i Sverige är RUL det enda ultraljudet man gör (om man inte bokar privat) så vill du ha fler ultraljud får du boka själv :) nu är det bara mvc-besök kvar fram till förlossningen :)
  • Loppan84

Verkar va samma här :) Ska på MVC nästa gång iaf.

Sajocawa skrev 2016-06-11 10:18:45 följande:

Vet inte hur det är i Norge men i Sverige är RUL det enda ultraljudet man gör (om man inte bokar privat) så vill du ha fler ultraljud får du boka själv :) nu är det bara mvc-besök kvar fram till förlossningen :)

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-06-11 09:12:07 följande:

Hur många timmar i veckan jobbar du? Jag jobbar 40, fortfarande 10 timmars pass på torsdagar vilket är sååå slitsamt.

Vad skönt med så mycket semester. Jag har 13 veckor kvar så 4 veckor jobbar jag nu sen 1 v semester i juli jobbar 4 ledig 1 v i augusti jobbar 5 sen mamma ledighet börjar 26 sept. När börjar din?

Här erbjuds inte fler ul, nästa kontroll är i v 25 med barnmorska. 4d gör vi privat. De är 4 dimensionellt så kan se barnets ansiktsdrag... Etc googla
  • Iskristall
    Sagan12345 skrev 2016-06-10 18:20:00 följande:

Humm nja jag tror hon sa så men jag fattade som att man i princip inte mäter när det är så smått. Så där omkring. 1cm är fostret när man är 6 fulla veckor och de växer 1 mm om dagen denna vecka så de låter väl som de stämmer ungefär, borde kanske varit 3-4 m.m. Om 5 dagar är jag 6 fulla veckor. Men att jag skulle haft äl 2 dagar senare skulle jag inte bli förvånad av för de var då jag hade största temp.ökningen. Såg någon tabell över mått och då var 2mm 5+6, 3mm 6+0, 4mm 6+1.

Men helt galet hur smått det är, att dom ens ser något.

Det var inte meningen att göra dig orolig! Hoppas jag inte oroade dig!

Jag visste inte vilken vecka du var i (inte kollat så noga) gick efter mig själv då jag var på första vul i ca v.7+4 och då var fostret runt 1cm så tänkte att alla gjorde tidiga vul runt den tiden...sorry!

Kändes så galet litet med 2mm
  • Iskristall

Vi är inte intresserade av 4d eller ens 3d ultraljud har jag och sambon kommit fram till. Nu när vi tagit reda på kön får resten som hur bebis tex ser ut bli en överraskning på fl!

• Sagan12345
    Iskristall skrev 2016-06-11 13:58:58 följande:

Det var inte meningen att göra dig orolig! Hoppas jag inte oroade dig!

Jag visste inte vilken vecka du var i (inte kollat så noga) gick efter mig själv då jag var på första vul i ca v.7+4 och då var fostret runt 1cm så tänkte att alla gjorde tidiga vul runt den tiden...sorry!

Kändes så galet litet med 2mm

Ingen fara, jag blev inte orolig :)

Jag skulle egentligen få komma 7+0 men fanns inga tider. Nästa har jag i 8+1 :)
  • Iskristall
    Sagan12345 skrev 2016-06-11 14:07:24 följande:

Ingen fara, jag blev inte orolig :)

Jag skulle egentligen få komma 7+0 men fanns inga tider. Nästa har jag i 8+1 :)

Vad skönt att höra!
  • Sagan12345
    Iskristall skrev 2016-06-11 14:03:35 följande:

Vi är inte intresserade av 4d eller ens 3d ultraljud har jag och sambon kommit fram till. Nu när vi tagit reda på kön får resten som hur bebis tex ser ut bli en överraskning på fl!

Jag tror inte vi heller kommer göra 3d lr 4d. Just nu lockar de mig inte alls men de kanske växer fram.
  • Loppan84

Det varierar en del - jag har ju inte timlön eller nått utan jobbar så många timmar jag behöver från att bli klar med drt jag ska göra. Denna våren har den pendlat mellan 35 (som är normal arbetsvecka här i Norge) och som mest 70, snitt runt 50 skulle jag tro :)

Men i vintras jobbade jag ju fortfarande på oljeplattformen (nu är jag ju bara på kontoret sen jag blev gravid) så har mycket flex därifrån - då jobbar man ca 12 timmar om dagen 10 dagar i sträck.

eagle87 skrev 2016-06-11 11:56:51 följande:

Hur många timmar i veckan jobbar du? Jag jobbar 40, fortfarande 10 timmars pass på torsdagar vilket är sååå slitsamt.

Vad skönt med så mycket semester. Jag har 13 veckor kvar så 4 veckor jobbar jag nu sen 1 v semester i juli jobbar 4 ledig 1 v i augusti jobbar 5 sen mamma ledighet börjar 26 sept. När börjar din?

Här erbjuds inte fler ul, nästa kontroll är i v 25 med barnmorska. 4d gör vi privat. De är 4 dimensionellt så kan se barnets ansiktsdrag... Etc googla

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend