• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Sagan12345
    Symetrical skrev 2016-06-10 17:22:17 följande:

Men gud vad härligt! Grattis! En etapp avklarad!

Tack, ja nu ser man fram emot nästa :)
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-06-10 18:21:26 följande:

Tack, ja nu ser man fram emot nästa :)

Då är du ju förmodligen snarare i v 5+6-6+0 idag. Otroligt skönt att de kunde se hjärtat! Tänk så nojig den kombon hade gjort dig annars; lite för litet embryo i förhållande till dina beräkningar och inga hjärtslag. Så glad för din skull!
  • Sagan12345
    Symetrical skrev 2016-06-10 19:17:17 följande:

Då är du ju förmodligen snarare i v 5+6-6+0 idag. Otroligt skönt att de kunde se hjärtat! Tänk så nojig den kombon hade gjort dig annars; lite för litet embryo i förhållande till dina beräkningar och inga hjärtslag. Så glad för din skull!

Verkligen, de hade ju varit nattsvart i mina tankar :)

Jag får nog mer exakt mått om 2v, så smått just nu.
  • Sajocawa
    Sagan12345 skrev 2016-06-10 19:57:36 följande:
    Verkligen, de hade ju varit nattsvart i mina tankar :)

Jag får nog mer exakt mått om 2v, så smått just nu.
    Ja det är ju så, väldigt smått att mäta nu. När jag var på ul i vecka 7+4 blev jag flyttad flera dagar bakåt, men sen i vecka 12+ blev jag tillbakaflyttad till det datumet som stämmer enligt min äl. Det är då det är som säkrast att tidsbestämma fostret, för helst ska det göras så tidigt som möjligt men det går inte att göra för tidigt då huvudet måste ha uppnått ett visst mått, vilket det är runt vecka 10 typ. (Minns inte exakt vilken vecka sonografen sa). Har RUL om en och en halv vecka när jag är i v 19+ men oavsett vilken dag jag får då kommer jag inte flyttas eftersom datumet är mer tillförlitlig i vecka 12+ än i vecka 19+.

Ska du göra kub också? :)
  • Sajocawa
    Sajocawa skrev 2016-06-10 20:47:39 följande:
    Ja det är ju så, väldigt smått att mäta nu. När jag var på ul i vecka 7+4 blev jag flyttad flera dagar bakåt, men sen i vecka 12+ blev jag tillbakaflyttad till det datumet som stämmer enligt min äl. Det är då det är som säkrast att tidsbestämma fostret, för helst ska det göras så tidigt som möjligt men det går inte att göra för tidigt då huvudet måste ha uppnått ett visst mått, vilket det är runt vecka 10 typ. (Minns inte exakt vilken vecka sonografen sa). Har RUL om en och en halv vecka när jag är i v 19+ men oavsett vilken dag jag får då kommer jag inte flyttas eftersom datumet är mer tillförlitlig i vecka 12+ än i vecka 19+.

Hehe och glömde komma till poängen där lite, men tänkte mest att även om 2 veckor kan det bli rätt eller ännu mer fel, men då vet du varför det i alla fall kan diffa en del i början :)
  • Sagan12345
    Sajocawa skrev 2016-06-10 20:47:39 följande:

Aha tack för den infon. Hade jag inte en aning om :)

Ska be dom kolla det då i v 12+

Jag har blivit erbjuden att få remiss till Kub så har tänkt göra de.

Har du gjort kub? Hur känns de inför Rul?
  • Loppan84

Så härligt! Grattis

Sagan12345 skrev 2016-06-10 12:47:33 följande:

Nu har jag varit på vul, fostret var runt 2 mm gulesäcken 4 mm och fosterhinnan såg bra ut. Allt såg bra ut enligt läkaren och hon tyckte måtten stämde bra med tiden 6+2, vi såg även ett prickade hjärta så det kändes skönt.. Vilken lättnad. Nu ska jag slappna av och fokusera på nästa ul om 2 v :)

• Sajocawa
    Sagan12345 skrev 2016-06-10 21:21:50 följande:
    Aha tack för den infon. Hade jag inte en aning om :)

Ska be dom kolla det då i v 12+

Jag har blivit erbjuden att få remiss till Kub så har tänkt göra de.

Har du gjort kub? Hur känns de inför Rul?
    Kul att få se bebis många gånger :)
    Det var kub jag gjorde i vecka 12, och allt såg jättebra ut då så jag är inte speciellt orolig inför RUL, mest exalterad för att få hälsa på bebis igen och få veta kön! :D
  • eagle87

Har inte skrivit här på ett tag, grattis till alla lyckade ul..

Har haft jätte mycket på jobbet O min chef har vart riktigt jobbig.. Har bestämt mig att jag nästa vecka ska avgå som chef O jobba som bara nagel terapeut, lönen är densamma, helt sjukt.

Känns så mysigt nu att känna rörelser och även veta att det är en son vi väntar. Längtar sååååå mkt till bf och ska även boka in ett 4d ultraljud runt v 28 :)

Någon annan Som ska göra 4d?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend