• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • klyban
    Digestive skrev 2024-03-17 20:09:09 följande:
    Du kan alltså inte ens vänta och se om vi överhuvudtaget är i polemik kring den här saken? - innan du skriver vad du alltid gör vid polemik och i den här tråden.

Vänta med dina mantran tills jag överhuvudtaget har bildat mig och uttryckt kontextuella åsikter om saken.

Tills dess så står väderkvarnarna till ditt förfogande. Jag har även hört att det här i Sverige är vindstilla under hela vintern så du kan komma dem nära med oro.
    Kanske du kommer till skott någon dag, och under tiden tittar vi på ditt inlägg och inser samma sak sker igen och att SVT/SR förblir opartiska även efter detta inlägg.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-03-17 22:43:59 följande:
    Kanske du kommer till skott någon dag, och under tiden tittar vi på ditt inlägg och inser samma sak sker igen och att SVT/SR förblir opartiska även efter detta inlägg.
    Det verkar som att du behöver någonting att göra men har glömt bort att du fick den här rapporten igår och att brottas med:

https://naringslivets-medieinstitut.se/wp-content/uploads/2019/06/Rapport_NMI_Public-service_GAL_TAN_190611.pdf

Public service partiskt åt GAL-hållet
    Den här undersökningen visar att det finns en tydlig vridning åt GAL-hållet i fällningarna för partiskhet i granskningsnämnden, medan fällningar åt TAN- eller högerhållet inte alls kan upptäckas. Om man förutsätter att granskningsnämnden bedömer opartiskhet efter objektiva kriterier bör detta därför vara skäl till självkritik från programbolagens sida.

Varsågod.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • klyban
    Digestive skrev 2024-03-17 23:32:44 följande:
    Det verkar som att du behöver någonting att göra men har glömt bort att du fick den här rapporten igår och att brottas med:

https://naringslivets-medieinstitut.se/wp-content/uploads/2019/06/Rapport_NMI_Public-service_GAL_TAN_190611.pdf

Public service partiskt åt GAL-hållet
    Den här undersökningen visar att det finns en tydlig vridning åt GAL-hållet i fällningarna för partiskhet i granskningsnämnden, medan fällningar åt TAN- eller högerhållet inte alls kan upptäckas. Om man förutsätter att granskningsnämnden bedömer opartiskhet efter objektiva kriterier bör detta därför vara skäl till självkritik från programbolagens sida.

Varsågod.

Börja du svara på de frågor om det som saknas till padirac, så kanske du i alla fall gjort ett försök att påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.

Men även nu så står vi här på samma ställe som hundratals andra gångerna, att det är så svårt för dig.
    Vilket är udda då det är så tydligt påstås det.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-03-18 01:36:28 följande:

Börja du svara på de frågor om det som saknas till padirac, så kanske du i alla fall gjort ett försök att påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.

Men även nu så står vi här på samma ställe som hundratals andra gångerna, att det är så svårt för dig.
    Vilket är udda då det är så tydligt påstås det.

Så du tänker inte ens bemöta rapporten? Aja...
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-03-18 05:48:51 följande:
    Jag har för mig att rapporten diskuterats minst en gång tidigare i tråden. 
  • Digestive
    Padirac skrev 2024-03-18 06:40:26 följande:
    Jag har för mig att rapporten diskuterats minst en gång tidigare i tråden. 
    Go mörrn. ☕

Den har inte diskuteras med klyban och förmodligen inte med dig heller.
  • klyban
    Digestive skrev 2024-03-18 05:48:51 följande:

Vi vet hur det gick sist för dig och hur du vägrade efter en stund svara på frågor om den som berättar din slutsats är fel.
    Så varför ska jag eller någon annan ödsla tid på det för?
    Om du vill ta upp det, gå tillbaka och börja besvara det som berättar just nu att du har fel.

Och med det sagt, så står vi här igen med exakt samma resultat och SVT/SR är opartiska.

Digestive skrev 2024-03-18 09:53:36 följande:
    Go mörrn. ☕

Resultatet är den samma ändå, jag har inte diskuterat den, för det gjorde andra så mycket bättre.
    Och det slutade som jag sade ovan.
    En sak som är intressant, det slutar alltid med du flyr det du tar upp och när frågorna berättar att du har fel och när du vägrar svara så styrker du detta.

Du kan ju alltid återuppta den diskussionen, och börja där du lämnade den, men istället svara på dessa frågor om rapporten du inte vill veta av.

• Digestive
    klyban skrev 2024-03-18 12:03:37 följande:

Vi vet hur det gick sist för dig och hur du vägrade efter en stund svara på frågor om den som berättar din slutsats är fel.
    Så varför ska jag eller någon annan ödsla tid på det för?
    Om du vill ta upp det, gå tillbaka och börja besvara det som berättar just nu att du har fel.

Och med det sagt, så står vi här igen med exakt samma resultat och SVT/SR är opartiska.

Digestive skrev 2024-03-18 09:53:36 följande:
    Go mörrn. ☕

Resultatet är den samma ändå, jag har inte diskuterat den, för det gjorde andra så mycket bättre.
    Och det slutade som jag sade ovan.
    En sak som är intressant, det slutar alltid med du flyr det du tar upp och när frågorna berättar att du har fel och när du vägrar svara så styrker du detta.

Du kan ju alltid återuppta den diskussionen, och börja där du lämnade den, men istället svara på dessa frågor om rapporten du inte vill veta av.

Igår slet du i mig hela dagen även om jag inte hade en relevant åsikt att diskutera med dig - idag, efter påminnelsen om rapporten, hänvisar du mig istället vidare till KillBill.

Sådant inger verkligen förtroende för ditt marathon av tomma påståenden. 🙂

Aja, göm dig för all del bakom KillBill's rygg och skjut dina lösa skott därifrån istället - det berör mig så mycket att jag tänker fylla på isformen och lägga den i frysen.

Först blir det dock några toner för att sätta stämningen:

">

• klyban
    Digestive skrev 2024-03-18 14:47:00 följande:
    Igår slet du i mig hela dagen även om jag inte hade en relevant åsikt att diskutera med dig - idag, efter påminnelsen om rapporten, hänvisar du mig istället vidare till KillBill.

Sådant inger verkligen förtroende för ditt marathon av tomma påståenden. 🙂

Aja, göm dig för all del bakom KillBill's rygg och skjut dina lösa skott därifrån istället - det berör mig så mycket att jag tänker fylla på isformen och lägga den i frysen.

Först blir det dock några toner för att sätta stämningen:

">

Bägge har flera frågor du vägrar svara på, då dessa frågor torpedar ned dina "argument".

Och igen får vi ett inlägg där vi inser SVT/SR förblir opartiska.

• nattuw
    KillBill skrev 2024-03-17 17:52:01 följande:

Den är noterbart att de som är upprörda över att  Elaf Ali skämtade om ukrainare inte bryr sig om att hon skämtade om muslimer och somalier i samma program.. 

Varför är det så viktigt att använda skattepengar för att sprida rasistiska stereotyper? Finns det verkligen inget bättre att lägga skattepengarna på? Som till exempel att istället för att skämta om somalier skapa ett program som koncentrerar sig på att öka kunskapen om den afrikanska kontinenten.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?