• mangelica

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hej! Jag är gravid i v 37 (36+0) idag och längtar då tills något händer :)

Jag väntar mitt 3:e barn och har en så länge rött så långt med tecken på att förlossningen närmar sig. Sammandragningar och förvärvar, men inget som gör särskilt ont eller så ennu.

Hur går det för er? :D några tecken? Ska vi följas åt den sista tiden och leta tecken på att förlossningen är igång, samt peppa varandra!

Hoppas någon hänger på, så har vi något att göra den sista tiden ;)

• Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D
  • Mee
    mangelica skrev 2016-01-03 18:44:05 följande:

Jag tror det har startat nu! Sitter och klockar värkar för fullt hoppas det är allvar nu!

Vad roligt! :D Håller tummarna! :D
  • Monte85

Jag tror det har startat nu! Sitter och klockar värkar för fullt hoppas det är allvar nu!

Förresten- innan värkerna blir för onda- forsök å få i dig lite mat! Gärna nåt med carbs- det kommer du behöva:)
  • AnneliR

Spännande! :) håller tummarna att det är igång på riktigt nu, lycka till!
  • Amandaa92
    mawliens skrev 2016-01-03 18:02:07 följande:

Ja det är ju sant :) Tänkte mer på om det hinner påverka kroppen på så kort tid eller om man borde börjat med det i vecka 35 för bästa effekt.

Åh då kan jag tänka mig att du har fullt upp. En vän till mig väntar också sin andra och sa till mig att njuta extra mycket av denna graviditeten för det blir så mycket jobbigare sen när man har en att passa på samtidigt som man är gravid. Beundrar er som fixar det :) När är du beräknad?

Ja just ja, såklart. Alltså leveranstiden är nog precis som vanligt skulle jag tro. 2-3 vardagar kanske. Ska börja dricka den idag för jag fick så mycket förvärkar innan, som påverkade tappen. Så jag har legat i sängläge halva december. Antar att det blir bättre än ingenting iallafall, sen fortsätter jag tills avslaget är borta :)

Jag är beräknade den 17e, så nu är det fritt fram för bebis, men det verkar den inte förstå ;)

När är du beräknad?
  • Amandaa92

Spännande!! :)
  • mawliens
    Amandaa92 skrev 2016-01-03 19:48:08 följande:
    Ja just ja, såklart. Alltså leveranstiden är nog precis som vanligt skulle jag tro. 2-3 vardagar kanske. Ska börja dricka den idag för jag fick så mycket förvärkar innan, som påverkade tappen. Så jag har legat i sängläge halva december. Antar att det blir bättre än ingenting iallafall, sen fortsätter jag tills avslaget är borta :)

Jag är beräknade den 17e, så nu är det fritt fram för bebis, men det verkar den inte förstå ;)

När är du beräknad?
    Ska beställa det imorgon tänkte jag, det skadar ju inte att prova :) Oj, stackare! Kan inte varit roligt alls. Är du fortfarande sängliggandes? Nu är din bebis iallafall färdigbakad så nu gör det ju inget om hon/han kommer :) Jag är beräknad den 22e och hoppas innerligt hon vill komma ut tidigare, men den turen lär jag väll inte ha :( Gick du över med din förtsta?
  • Amandaa92
    mawliens skrev 2016-01-04 03:01:43 följande:

Ska beställa det imorgon tänkte jag, det skadar ju inte att prova :) Oj, stackare! Kan inte varit roligt alls. Är du fortfarande sängliggandes? Nu är din bebis iallafall färdigbakad så nu gör det ju inget om hon/han kommer :) Jag är beräknad den 22e och hoppas innerligt hon vill komma ut tidigare, men den turen lär jag väll inte ha :( Gick du över med din förtsta?

Ja gör det! :) tog första koppen igår och oj vad sammandragningar jag hade under kvällen. Det slutar ju dock igen under natten men försöker tänka att allt som händer gör ju ändå att livmodern tränar sig :)

Nej, nu får ju bebis komma så nu lever jag på som vanligt, men bebisen verkar inte vilja komma ut ändå haha :D

Hm nej man kan ju aldrig veta. Men det är ju en sån sjuk längtan man har. Det var helt klart jobbigast att vänta på första barnet, nu njuter jag av lugnet före stormen ;)

Första blev jag igångsatt två dagar över pga att jag blev så otroligt dålig på slutet. Då vägde hon 4740gram!!, så det var tur att de satte igång mig. Denna bebis är också stor och på fredag ska jag på tillväxtultraljud igen och då prata om igångsättning :)
  • Mee

Har börjat blivit öm i ländryggen och har lite sammandragningar. :)

Bf på söndag :)

• mangelica

Igår kväll kl 23.25 födde jag en liten flicka! Så nu är jag mor åt 3 tösabitar <3 hon inom i v 39+1 och vägde 3446 g och va 50 cm lång <3

• MCLRBL

Hej!

Är gärna med och pepp-pratar i denna grupp. Har BF 25e januari. Har inte hunnit läsa igenom alla inlägg än så det är det första jag ska göra ;) Hur mår ni? Har alla gått hem på mammaledighet ännu eller är någon mer som fortfarande jobbar? :)

Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D