Inlägg från: Amandaa92 |Visa alla inlägg
  • Amandaa92

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hej på er!

Jag hoppar in här jag också.

Väntar mitt andra barn beräknat till 17/1. nu när det äntligen blivit januari vill man ju såå gärna att det ska hända nåt :)!

Senaste kollen hos BM var tappen 1,5cm och väldigt mjuk. Förvärkar och sammandragningar dygnet runt, men inget mer händer haha.

Ska googla upp den där mirakeldrycken ni dricker!

• Amandaa92

Haha, håll oss uppdaterade med mirakeldrycken :D. Jag håller mig så länge till hallonbladste, ingen aning om det funkar. Men min förra förlossning var otroligt smidigt och jag blödde väldigt lite under kort tid. Så jag vågar istället inte chansa att INTE dricka nu haha.

Det värsta nu är att de tre senaste nätterna kan jag inte somna... Och vaknar ofta. Hela hösten och vintern har jag lagt mig 21-22. Nu är jag superpigg sent och vill typ städa och fixa haha. Däremot är jag helt slut heeela dagarna istället.

Någon annan som har svårt att somna/sover dåligt?

• Amandaa92
    Mee skrev 2016-01-02 23:20:32 följande:

Hehe okej! :P

Funkar det inte med den här drycken byter jag till hallonbladste. Blödde hyfsat mycke och länge när jag fått sonen så får testa den då! :)

Jag kan heller inte somna. Har haft svårt att sova hela hösten och vintern. Men tror det beror på att magen växer och tar plats samt att jag inte kan sova som jag helst vill (halvt på mage).

Jag har hört att om man "boar" (städar och grejar) så förbereder man sig omedvetet på att bebisen ska komma snart :)

Kanske därför du sover dåligt och vill greja en massa :D

Så kanske det är!

Nu vaknade jag helt och kan inte somna om. Förvärkar som gör ont igen. Blir så sjukt lite sömn 5-6 timmar och då vaknar jag ca en gång i timmen :/

Åh drygt att inte kunna sova som du vill ja, tänk vad skönt när bebis är ute och du kan ligga på mage igen! :)
  • Amandaa92
    mawliens skrev 2016-01-03 03:26:15 följande:

Var kan man köpa Hallonbladste? Funderar på att testa det med :)

Jag har inte sovit en hel natt sedan vecka 8 pga överaktiv blåsa. Förr somnade jag på sekunder och inget kunde väcka mig under natten så det har varit en väldigt stor omställning. Kissar 1 gång i timmen så resulterar i att jag går upp ur sängen vid 14-15 tiden om dagarna. Vecka 38 snart så ska bli skönt när det är över, fördelen är väll att jag är van vid att vakna hela tiden så blir nog inte jobbigt om jag får en nattbebis haha :)

Jag köpte mitt på hallonbladste.se. Denna gången köpte jag dock färdiga påsar, de är lite mer "utspädda", men även av dem får jag så mycket extra sammandragningar när jag druckit de, så jag vågade mig inte på löste't. Det lösa teét är endast Hallonblad, smakar typ hö :'D

Jobbigt med kisseriet, men som du säger - du är ju verkligen förberedd för en nattbebis iallafall. Skönt att du ser det från den ljusa sidan. Jag måste bli bättre på det jag å :P
  • Amandaa92
    mawliens skrev 2016-01-03 10:35:55 följande:

Tusen tack för svar :) var leveranstiden lång? Tänker på om det hinner komma innan förlossningen förhoppningsvis skulle starta av sig själv :) haha lite önsketänkande kanske ..

Efter så många veckor och månader med så himla dålig sömn var jag typ tvungen att vända det till något bra för att fortsätta orka med det och inte bryta ihop totalt haha. Hade väll lite tur i oturen att jag blev varslad från mitt jobb och inte jobbat sedan den 1 oktober (pendlade då och gick upp 5 varje morgon och var hemma 18 varje kväll) för då hade jag nog aldrig fixat att ta mig igenom dagarna på så dålig sömn. Tur att våra bebisar är så efterlängtade och älskade så att det är värt allt det negativa :)

Minns inte tyvärr :/ men oavsett vad så är det ju nyttigt för kroppen. Sägs ju främst hjälpa till för att minska blödningar och så.

Ah, ja verkligen tur i oturen då. Jag är hemma på gravpenning. Hade heller aldrig orkat jobba, inte med min vilda 2,5 åring också haha
  • Amandaa92
    mangelica skrev 2016-01-03 14:23:53 följande:

Tack så mycket jag vågar dock inte ropa hej riktigt ennu, men det fortsätter och komma massa slem gegga i bindan :-P det är typ mörkgul/orange /brunt eller något :-P alla sammandragningar känns som mensvärk nu

Åh vad kul! Något som händer iallafall det är ju ett som är säkert. Hoppas du har ondare nu;)!

Låter lite som slemproppen kanske? Den gick i omgångar för mig förra graviditeten. Typ två dagar.
  • Amandaa92
    mawliens skrev 2016-01-03 18:02:07 följande:

Ja det är ju sant :) Tänkte mer på om det hinner påverka kroppen på så kort tid eller om man borde börjat med det i vecka 35 för bästa effekt.

Åh då kan jag tänka mig att du har fullt upp. En vän till mig väntar också sin andra och sa till mig att njuta extra mycket av denna graviditeten för det blir så mycket jobbigare sen när man har en att passa på samtidigt som man är gravid. Beundrar er som fixar det :) När är du beräknad?

Ja just ja, såklart. Alltså leveranstiden är nog precis som vanligt skulle jag tro. 2-3 vardagar kanske. Ska börja dricka den idag för jag fick så mycket förvärkar innan, som påverkade tappen. Så jag har legat i sängläge halva december. Antar att det blir bättre än ingenting iallafall, sen fortsätter jag tills avslaget är borta :)

Jag är beräknade den 17e, så nu är det fritt fram för bebis, men det verkar den inte förstå ;)

När är du beräknad?
  • Amandaa92
    mangelica skrev 2016-01-03 18:44:05 följande:

Jag tror det har startat nu! Sitter och klockar värkar för fullt hoppas det är allvar nu!

Spännande!! :)
  • Amandaa92
    mawliens skrev 2016-01-04 03:01:43 följande:

Ska beställa det imorgon tänkte jag, det skadar ju inte att prova :) Oj, stackare! Kan inte varit roligt alls. Är du fortfarande sängliggandes? Nu är din bebis iallafall färdigbakad så nu gör det ju inget om hon/han kommer :) Jag är beräknad den 22e och hoppas innerligt hon vill komma ut tidigare, men den turen lär jag väll inte ha :( Gick du över med din förtsta?

Ja gör det! :) tog första koppen igår och oj vad sammandragningar jag hade under kvällen. Det slutar ju dock igen under natten men försöker tänka att allt som händer gör ju ändå att livmodern tränar sig :)

Nej, nu får ju bebis komma så nu lever jag på som vanligt, men bebisen verkar inte vilja komma ut ändå haha :D

Hm nej man kan ju aldrig veta. Men det är ju en sån sjuk längtan man har. Det var helt klart jobbigast att vänta på första barnet, nu njuter jag av lugnet före stormen ;)

Första blev jag igångsatt två dagar över pga att jag blev så otroligt dålig på slutet. Då vägde hon 4740gram!!, så det var tur att de satte igång mig. Denna bebis är också stor och på fredag ska jag på tillväxtultraljud igen och då prata om igångsättning :)
  • Amandaa92
    mangelica skrev 2016-01-04 17:11:02 följande:

Igår kväll kl 23.25 födde jag en liten flicka! Så nu är jag mor åt 3 tösabitar <3 hon inom i v 39+1 och vägde 3446 g och va 50 cm lång <3

Stort grattis!!! :)

Nu måste jag ju verkligen prova "mirakeldrycken", är ju nästan dumt att intr prova liksom ;) haha. Ikväll ska jag blanda i ordning.
Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D