• MCLRBL

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hej!

Är gärna med och pepp-pratar i denna grupp. Har BF 25e januari. Har inte hunnit läsa igenom alla inlägg än så det är det första jag ska göra ;) Hur mår ni? Har alla gått hem på mammaledighet ännu eller är någon mer som fortfarande jobbar? :)

• MCLRBL
    mangelica skrev 2016-01-04 17:11:02 följande:

Igår kväll kl 23.25 födde jag en liten flicka! Så nu är jag mor åt 3 tösabitar <3 hon inom i v 39+1 och vägde 3446 g och va 50 cm lång <3

Stooort grattis! :) Så underbart.
  • MCLRBL
    Amandaa92 skrev 2016-01-04 20:14:13 följande:

Hej förresten! Välkommen in ;)

Jag är beräknad till 17e, har varit hemma lääänge nu. Först sjukskriven sen gravpenning. Andra barnet.

Hur mår du?

Tackar! :)

Åh okej, har du haft några "problem" eller har du ett tungt jobb så att det inte gått att jobba?

Jag mår bra.. Börjar ju dock bli tungt och obekvämt nu, alla "normala" krämpor som ryggont osv. Jobbar denna vecka och halvdagar nästa vecka, sen går jag hem. Känns absolut som det är dags att gå hem nu.. Blir lagom att trappa ner till halvdagar för eftermiddagarna börjar verkligen ta emot!

Du kanske har skrivit det tidigare men.. Hur gammalt är ditt första barn? Haft liknande graviditet denna gång eller är det olika? :)
  • MCLRBL
    Amandaa92 skrev 2016-01-04 20:38:03 följande:

Oj jobbar du ännu? Duktigt!

Ja då förstår jag att det ska bli otroligt skönt att få gå hem och vila upp dig. Ditt första barn? Har du haft några förvärkar eller sammandragningar ännu?

Jag var hemma pga mycket förvärkar. I december fick jag bricanyl och beodrad vila så bebis skulle stanna, och nu kommer den inte istället ;)

Min andra dotter är 2,5. Den graviditeten var mycket enklare, inga problem alls. Blev igångsatt två dagar över tiden pga migrän och början till havandeskapsförgiftning.

Duktig eller dum... Det är frågan ;) Haha nejdå, men har ju mått bra och det har funkat så, har tänkt att tiden får lite fortare om jag jobbar längre... :b

Ja det ska det verkligen. Första barnet och har haft en el del sammandragningar, men inget som gjort ont direkt.

Åh okej! Men vad skönt att det gick att stoppa upp förlossningen lite då. Fast att det inte vill komma igång när man väl vill att det ska komma igång känns ju typiskt istället... Haha! Får hoppas att det drar igång snart för oss båda. Längtar så jag håller på o spricka nu!! :)

Okej. Härlig ålder!! Väntar ni en tjej till?
  • MCLRBL
    Amandaa92 skrev 2016-01-04 21:22:49 följande:

Åh jag förstår att du längtar. Det är ju helt underbart att få gå igenom. Tänk att man faktiskt längtar efter smärta?! Haha.

Ja, enligt tre ultraljud en till tjej. Men man vet ju aldrig ;) har ni tagit reda på kön?

Haha ja det är ju konstigt det där.

Haha nej man vet ju aldrig. Men grattis, mysigt med två tjejer och en syster är ju så underbart att ha! Vi väntar en liten kille har dom sagt ;)
  • MCLRBL

[quote=76191091][quote-nick]Amandaa92 skrev 2016-01-05 10:35:59 följande:[/quote-nick]Pinade i mig halva mirakeldrycken. Hade väldigt mycket förvärkar, men inte regelbundna och de försvann under natten. Och jag vettesjutton om jag får i mig det sista, då får bebisen hellre komma senare än att dricka resten av det där, haha! :D

Men det kändes nästan som att lite vatten gick inatt. Svårt att förklara med liksom när jag kissat klart och skulle resa mig så kom det liksom en hel "kissning" till, helt klart vatten då som jag inte kunde hålla tillbaka. Och då har jag avsolut inte några problem med att hålla mig eller så, tvärt om väldigt starka knipmuskler.

Men sen har det inte kommit något mer, så jag vet inte, kan väl inte vara vatten ändå?. Någon som varit med om något liknande?[/

Nyfiken i en strut.... Har det hänt nått mer under dagen???? :)

• MCLRBL
    Amandaa92 skrev 2016-01-05 20:45:25 följande:

Nej :/ inte mer än förvärkar som vanligt. Riktigt snopet. Eftersom att det inte kommer mer fostervatten(om det nu var det?) så avvaktar jag också med att ringa in. Vi har nämligen en bit att åka. Ska ju ändå in på koll på fredag :)

Hur går det för dig?

Segt! Du känner ingenting direkt så heller? Okej, hur långt har ni till BB ?

Ja der går väl bra här men inte det minsta tecken på bebis.... Visst det är ett par veckor kvar till BF men man går ju ändå och känner efter redan nu. Blir långa fyra veckor om det skulle bli att man går över tiden också. Hua!
  • MCLRBL
    Amandaa92 skrev 2016-01-06 10:23:10 följande:

Vi har en timme till förlossningen, sist blev jag igångsatt när kroppen var "omogen", skulle ta ungefär 24 timmar innan värkarna ens skulle börja. Men från första värken (som kom en timme efter första dosen) så tog det 7 timmar. Så lite orolig är jag att det ska gå väldigt fort denna gång då jag redan är lite öppen och så. Och förra gången kände jag inte värkarna förrän jag var öppen 4cm.

Hur långt har ni?

Ja, fy det är sån jobbig väntan. Man borde egentligen låtsas att ens beräknade datum är två veckor efter! Haha. Så sista datumet räknar man som BF.

Oj ja då är det ju en bit! Åker man då så vill man ju gärna inte behöva bli hemskickad förstås.

Vi har typ 5min gångavstånd.. Haha. Bor precis vid sjukhuset.

Ja men verkligen. Försökte ställa in mig på typ det resonemanget i början med det är ju omöjligt. Går ju ändå o hoppas att det ska sätta igång NU! :b
  • MCLRBL

Hej alla. Hur är det med er? Blivit några fler bebisar? Och för er som fått era små, hur går det med allt?

Vi fick veta i förra veckan att bebis inte vänt sig som dom trott... Så vi blev tilldelade en tid för kejsarsnitt istället. Har varit väldigt ledsen, då jag ändå sett fram emot en förlossning och det känns som det togs ifrån mig. Samtidigt glad att vi hann se att bebis inte vänt sig innan värkar och allt drog igång, så det inte blev akut snitt när vi väl kom till sjukhuset. Nu hinner vi ändå ställa om lite mentalt! Men dagarna går fruktansvärt långsamt nu.....

Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D