• mangelica

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hej! Jag är gravid i v 37 (36+0) idag och längtar då tills något händer :)

Jag väntar mitt 3:e barn och har en så länge rött så långt med tecken på att förlossningen närmar sig. Sammandragningar och förvärvar, men inget som gör särskilt ont eller så ennu.

Hur går det för er? :D några tecken? Ska vi följas åt den sista tiden och leta tecken på att förlossningen är igång, samt peppa varandra!

Hoppas någon hänger på, så har vi något att göra den sista tiden ;)

• Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D
  • mangelica
    mawliens skrev 2016-01-02 21:41:46 följande:

Är det detta receptet? :)

1,5 l vatten

2 pressade citroner

2 msk cayennepeppar

2 msk färskriven ingefära

3-4 msk honung

Sen har jag en fråga till, ska man be BM kolla livmodertappen eller hur fungerar det? Min BM har aldrig varit "där nere" och kollat på mig, inte en enda gång sedan min inskrivning i vecka 8, är det vanligt?

Det va det receptet jag gick efter men inte 2 msk cayennepeppar utan 2 teskedar :-P. Annars va det samma .

Det är inget bm gör på rutin vad jag vet, men man kan ju be henne
  • amalie79

Jag har bf 15/1, inga tecken på att något är på gång och ingen brådska heller, den kommer när den kommer tänker jag, passar på att ha semester och göra en massa kul saker så länge. Men nu är jag ju rätt fri från krämpor och besvär så jag har ju möjlighet till det.

• Mee

Nu testar jag mirakeldrycken! Usch vad äcklig den är och den bränner till i halsen. Skulle den inte funka med att få igång värkarna så blir jag förhoppningsvis av med förkylningen :P

• Amandaa92

Haha, håll oss uppdaterade med mirakeldrycken :D. Jag håller mig så länge till hallonbladste, ingen aning om det funkar. Men min förra förlossning var otroligt smidigt och jag blödde väldigt lite under kort tid. Så jag vågar istället inte chansa att INTE dricka nu haha.

Det värsta nu är att de tre senaste nätterna kan jag inte somna... Och vaknar ofta. Hela hösten och vintern har jag lagt mig 21-22. Nu är jag superpigg sent och vill typ städa och fixa haha. Däremot är jag helt slut heeela dagarna istället.

Någon annan som har svårt att somna/sover dåligt?

• Mee

Hehe okej! :P

Funkar det inte med den här drycken byter jag till hallonbladste. Blödde hyfsat mycke och länge när jag fått sonen så får testa den då! :)

Jag kan heller inte somna. Har haft svårt att sova hela hösten och vintern. Men tror det beror på att magen växer och tar plats samt att jag inte kan sova som jag helst vill (halvt på mage).

Jag har hört att om man "boar" (städar och grejar) så förbereder man sig omedvetet på att bebisen ska komma snart :)

Kanske därför du sover dåligt och vill greja en massa :D

• mawliens
    Amandaa92 skrev 2016-01-02 23:12:59 följande:

Haha, håll oss uppdaterade med mirakeldrycken :D. Jag håller mig så länge till hallonbladste, ingen aning om det funkar. Men min förra förlossning var otroligt smidigt och jag blödde väldigt lite under kort tid. Så jag vågar istället inte chansa att INTE dricka nu haha.

Det värsta nu är att de tre senaste nätterna kan jag inte somna... Och vaknar ofta. Hela hösten och vintern har jag lagt mig 21-22. Nu är jag superpigg sent och vill typ städa och fixa haha. Däremot är jag helt slut heeela dagarna istället.

Någon annan som har svårt att somna/sover dåligt?

Var kan man köpa Hallonbladste? Funderar på att testa det med :)

Jag har inte sovit en hel natt sedan vecka 8 pga överaktiv blåsa. Förr somnade jag på sekunder och inget kunde väcka mig under natten så det har varit en väldigt stor omställning. Kissar 1 gång i timmen så resulterar i att jag går upp ur sängen vid 14-15 tiden om dagarna. Vecka 38 snart så ska bli skönt när det är över, fördelen är väll att jag är van vid att vakna hela tiden så blir nog inte jobbigt om jag får en nattbebis haha :)
  • Amandaa92
    Mee skrev 2016-01-02 23:20:32 följande:

Hehe okej! :P

Funkar det inte med den här drycken byter jag till hallonbladste. Blödde hyfsat mycke och länge när jag fått sonen så får testa den då! :)

Jag kan heller inte somna. Har haft svårt att sova hela hösten och vintern. Men tror det beror på att magen växer och tar plats samt att jag inte kan sova som jag helst vill (halvt på mage).

Jag har hört att om man "boar" (städar och grejar) så förbereder man sig omedvetet på att bebisen ska komma snart :)

Kanske därför du sover dåligt och vill greja en massa :D

Så kanske det är!

Nu vaknade jag helt och kan inte somna om. Förvärkar som gör ont igen. Blir så sjukt lite sömn 5-6 timmar och då vaknar jag ca en gång i timmen :/

Åh drygt att inte kunna sova som du vill ja, tänk vad skönt när bebis är ute och du kan ligga på mage igen! :)
  • Amandaa92
    mawliens skrev 2016-01-03 03:26:15 följande:

Var kan man köpa Hallonbladste? Funderar på att testa det med :)

Jag har inte sovit en hel natt sedan vecka 8 pga överaktiv blåsa. Förr somnade jag på sekunder och inget kunde väcka mig under natten så det har varit en väldigt stor omställning. Kissar 1 gång i timmen så resulterar i att jag går upp ur sängen vid 14-15 tiden om dagarna. Vecka 38 snart så ska bli skönt när det är över, fördelen är väll att jag är van vid att vakna hela tiden så blir nog inte jobbigt om jag får en nattbebis haha :)

Jag köpte mitt på hallonbladste.se. Denna gången köpte jag dock färdiga påsar, de är lite mer "utspädda", men även av dem får jag så mycket extra sammandragningar när jag druckit de, så jag vågade mig inte på löste't. Det lösa teét är endast Hallonblad, smakar typ hö :'D

Jobbigt med kisseriet, men som du säger - du är ju verkligen förberedd för en nattbebis iallafall. Skönt att du ser det från den ljusa sidan. Jag måste bli bättre på det jag å :P
  • Mee
    Amandaa92 skrev 2016-01-03 06:36:00 följande:

Så kanske det är!

Nu vaknade jag helt och kan inte somna om. Förvärkar som gör ont igen. Blir så sjukt lite sömn 5-6 timmar och då vaknar jag ca en gång i timmen :/

Åh drygt att inte kunna sova som du vill ja, tänk vad skönt när bebis är ute och du kan ligga på mage igen! :)

Usch då inte roligt att vakna så ofta och tidigt!

Snittar också 5-6 timmar med sömnen.. Nu ännu färre då jag och sonen är förkylda.

Haha nja jag får vänta till jag har ammat färdigt innan jag kan sova som jag vill. Brösten blir för stora av mjölken och läcker när det blir tryck på den. Lärde mig det när jag fått sonen xD
Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D