• mangelica

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hej! Jag är gravid i v 37 (36+0) idag och längtar då tills något händer :)

Jag väntar mitt 3:e barn och har en så länge rött så långt med tecken på att förlossningen närmar sig. Sammandragningar och förvärvar, men inget som gör särskilt ont eller så ennu.

Hur går det för er? :D några tecken? Ska vi följas åt den sista tiden och leta tecken på att förlossningen är igång, samt peppa varandra!

Hoppas någon hänger på, så har vi något att göra den sista tiden ;)

• Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D
  • MCLRBL

Hej alla. Hur är det med er? Blivit några fler bebisar? Och för er som fått era små, hur går det med allt?

Vi fick veta i förra veckan att bebis inte vänt sig som dom trott... Så vi blev tilldelade en tid för kejsarsnitt istället. Har varit väldigt ledsen, då jag ändå sett fram emot en förlossning och det känns som det togs ifrån mig. Samtidigt glad att vi hann se att bebis inte vänt sig innan värkar och allt drog igång, så det inte blev akut snitt när vi väl kom till sjukhuset. Nu hinner vi ändå ställa om lite mentalt! Men dagarna går fruktansvärt långsamt nu.....

• AnneliR

Jag fick min flicka inatt kl 00:19 :) hon kom ut i v 39+2 och det blev en snabb förlossning på strax över 3 timmar bara. Är trött men helt överlycklig! :D

• Uddevallabo
    AnneliR skrev 2016-01-18 07:06:44 följande:

Jag fick min flicka inatt kl 00:19 :) hon kom ut i v 39+2 och det blev en snabb förlossning på strax över 3 timmar bara. Är trött men helt överlycklig! :D

Stort grattis! :)
  • Uddevallabo

Jag är inne på 9 dagar över tiden nu ???? Dagarna går visserligen fort men det skulle ju inte göra något om bebisen hade velat titta ut ganska snart. Har inga direkta känningar alls, sjukt att man går och hoppas på att börja få ont ????

Någon mer över tiden?

• Mee

Jag är 8 dagar över tiden!

Dock kom förvärkar och vattnet gick inatt så fick åka in till förlossningen för koll då bebisen inte har legat som den borde.

Fick sova kvar över natten men allt avtog på morgonen så blev hemskickad :( Nu går jag hemma med samma värkar som igår och vatten som kommer i omgångar. Ska tillbaka för koll imorgonbitti!

Andra barnet som jag går över med. Första gick jag över 15 dagar :P

• Uddevallabo
    Mee skrev 2016-01-18 15:45:38 följande:

Jag är 8 dagar över tiden!

Dock kom förvärkar och vattnet gick inatt så fick åka in till förlossningen för koll då bebisen inte har legat som den borde.

Fick sova kvar över natten men allt avtog på morgonen så blev hemskickad :( Nu går jag hemma med samma värkar som igår och vatten som kommer i omgångar. Ska tillbaka för koll imorgonbitti!

Andra barnet som jag går över med. Första gick jag över 15 dagar :P

Vad tråkigt att det avtog, förstår att det måste vara lite frustrerande att behöva åka hem igen. Men då är det iallafall på gång så håller tummarna att det sätter fart ordentligt snart :)

Jaha, då har du fått vänta länge tidigare. Du har kanske en extra mysig mage att bo i :) Får se om min tar sig ut själv eller om vi får vänta på igångsättning...
  • elinville

BF+1 här idag (snart +2)! Varit hos BM och fick hinnsvepning imorse men inte hänt nåt (ännu) av den. Gick över 14 dagar med förra så är inställd på det nu med. Mår jättebra för övrigt så inget o klaga på. Vill bara komma igång av mig själv o slippa igångsättning :)

• polken
    Uddevallabo skrev 2016-01-18 15:18:45 följande:

Jag är inne på 9 dagar över tiden nu ???? Dagarna går visserligen fort men det skulle ju inte göra något om bebisen hade velat titta ut ganska snart. Har inga direkta känningar alls, sjukt att man går och hoppas på att börja få ont ????

Någon mer över tiden?

Känner exaaaaakt som dig men gått över 1 vecka idag, så jobbigt :( har börjat få väldigt ont i min kropp nu, ryggen och benen. vill bara att bebisen ska komma nuuuu 
  • polken
    elinville skrev 2016-01-19 23:22:51 följande:

BF+1 här idag (snart +2)! Varit hos BM och fick hinnsvepning imorse men inte hänt nåt (ännu) av den. Gick över 14 dagar med förra så är inställd på det nu med. Mår jättebra för övrigt så inget o klaga på. Vill bara komma igång av mig själv o slippa igångsättning :)

vad är hinnsvepning?
  • elinville
    polken skrev 2016-01-20 00:38:59 följande:
    vad är hinnsvepning?
    Det är när BM/läkare drar med fingrarna innanför livmodertappen utmed hinnorna, är man tillräckligt mogen kan det starta en förlossning men för min del hände inget denna gång ;) Vissa landsting erbjuder det när man gått fulltid för att försöka få igång en förlossning och slippa medicinsk igångsättning senare i v42
  • elinville
    Mee skrev 2016-01-20 12:59:13 följande:

Imorse kom vår älskade dotter till världen :)

Grattis!!! Hoppas allt gick bra :)
  • polken
    elinville skrev 2016-01-20 21:55:16 följande:
    Det är när BM/läkare drar med fingrarna innanför livmodertappen utmed hinnorna, är man tillräckligt mogen kan det starta en förlossning men för min del hände inget denna gång ;) Vissa landsting erbjuder det när man gått fulltid för att försöka få igång en förlossning och slippa medicinsk igångsättning senare i v42
    Är det något de "erbjuder" eller måste man själv säga till om man vill gö det? 
    För har tid hos bm imon för en vanlig kontroll men vi ska boka en tid för igångsättning som sker nästa vecka. 
  • mawliens
    Mee skrev 2016-01-20 12:59:13 följande:

Imorse kom vår älskade dotter till världen :)

Stort grattis :)
  • mawliens

Idag (torsdag) blir vår lilla tjej Adelina 2 veckor gammal :) Hon föddes den 7 januari i vecka 37+5 och förlossningen gick bra och snabbt :) Imorgon (fredag) var hon egentligen beräknad.

Nu lever man i en liten bebis bubbla och har inte varit inne här på familjeliv så mycket. Är så nyfiken på hur det går för alla? :)

• MissHelene
    mawliens skrev 2016-01-21 02:44:43 följande:

Idag (torsdag) blir vår lilla tjej Adelina 2 veckor gammal :) Hon föddes den 7 januari i vecka 37+5 och förlossningen gick bra och snabbt :) Imorgon (fredag) var hon egentligen beräknad.

Nu lever man i en liten bebis bubbla och har inte varit inne här på familjeliv så mycket. Är så nyfiken på hur det går för alla? :)

Min bäbis är ett dygn nu, hon höll sig inne till det beviljade snittet och allt gick alldeles utmärkt :) superbra personal och har bara gott att säga om Gävle BB, vi stannar tills på lördag har vi bestämt då läkaren ska göra sista undersökningen :) så jag kommer nog som dig inte vara lika aktiv här för stunden :) hoppas allt går bra för er med bäbis! Vad blev det för namn på den lilla om man får fråga?:)
  • elinville
    polken skrev 2016-01-21 00:35:56 följande:
    Är det något de "erbjuder" eller måste man själv säga till om man vill gö det? 
    För har tid hos bm imon för en vanlig kontroll men vi ska boka en tid för igångsättning som sker nästa vecka. 
    Nu har du kanske redan varit hos BM men det är lite olika om de erbjuder eller om man behöver be om det. Jag bad om det :)
  • elinville

Har idag mensvärk i ryggen och oregelbundna sd, plus så har lite av slemproppen gått så det har nog börjat så smått här även om det kan dröja. Så lite effekt hade nog min hinnsvepning än då :)

• Uddevallabo

Grattis till er som fått sina hjärtan!

Min dotter kom igår klockan 16.09 efter en ganska kort latensfas, blev relativt snabbt helt öppen och sedan lite avstannade värkar pga EDA som gjorde att hon tillslut fick hjälpas ut med sugklocka. Allt gick förvånansvärt bra och nu försöker vi bara ta in vad som hänt och att hon faktiskt är vår.

Lycka till alla ni som har detta fantastiska framför er! <3

• MissHelene
    Uddevallabo skrev 2016-01-22 19:29:09 följande:

Grattis till er som fått sina hjärtan!

Min dotter kom igår klockan 16.09 efter en ganska kort latensfas, blev relativt snabbt helt öppen och sedan lite avstannade värkar pga EDA som gjorde att hon tillslut fick hjälpas ut med sugklocka. Allt gick förvånansvärt bra och nu försöker vi bara ta in vad som hänt och att hon faktiskt är vår.

Lycka till alla ni som har detta fantastiska framför er! <3

Grattis!!! :D
Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D